Miten teidän hoitopaikoissa lapset puetaan ulos?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Meinaan tätä: Ulkona on n.15 astetta ja tulee, välillä sataa. Lapsilla on collegepuvut ja tuulipuvut. Mukaan sadevaatteet. Niin voisin lyödä vetoa, että kun haen ne, niin niillä on päällä aivan kaikki, college, tuulipuku, sadetakki. Eli ihan älyttömästi liikaa.
Männäviikolla kun aamuisin oli +10 (laiton verskat) ja iltapäivällä +25 niin verskat ja pitkähihaiset oli edelleen päällä. Lienevät olleet sisälläkin samoissa koko päivän (ruokatahroista päätellen).

Ovat siis ryhmiksessä varahoidossa, oma pph pukee kuten minäkin pukisin.

Onko kyse siis vaan siitä, että nillä ei ole aikaa ajatella tämmöstä?

 
Kyllä pääsääntöisesti ilman mukaan. Jonkun kerran on pistetty vähän turhan paljon. Eilen oli laitettu viilentyneeseen säähän ohut ulkoiluasu ja jätetty collegehousut pois. Pitkähihainen oli ihan järkevä vaihtoehto alle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Meinaan tätä: Ulkona on n.15 astetta ja tulee, välillä sataa. Lapsilla on collegepuvut ja tuulipuvut. Mukaan sadevaatteet. Niin voisin lyödä vetoa, että kun haen ne, niin niillä on päällä aivan kaikki, college, tuulipuku, sadetakki. Eli ihan älyttömästi liikaa.
Männäviikolla kun aamuisin oli +10 (laiton verskat) ja iltapäivällä +25 niin verskat ja pitkähihaiset oli edelleen päällä. Lienevät olleet sisälläkin samoissa koko päivän (ruokatahroista päätellen).

Ovat siis ryhmiksessä varahoidossa, oma pph pukee kuten minäkin pukisin.

Onko kyse siis vaan siitä, että nillä ei ole aikaa ajatella tämmöstä?

Minkäikäisiä lapset on? Ryhmiksessä saattavat pukea itse ja tädit ei oo huomannu mitä siellä alla on. Tai jos on pieniä niin ainakin tuossa meijän lähiryhmiksessä pitävät pitkähihaisia / lahkeisia helteelläkin etteivät lapset pala, aurinkorasvaa ei käytetä
 
Sään mukaan on ollut. Viime viikolla, kun oli tosi lämmin, oli sisällä pelkällä bodyllä. ja ulos siihen päälle vaan housut (ois ollut hellemekolla jos olisin itse älynnyt niin varustaa). Talvella vain on ollut pukemisesta erimielisyyttä, kun aika lämpimällä ovat toppahaalarin alle laittaneet vielä villapuvun. Olivat arvioineet, että vielä istuskelisi aika paljon maassa, mutta olikin semmoinen touhu päällä, että kotiin päästyä hiki päässä.

Ja olen sitten sanonut liiasta vaatetuksesta ja ovat ottaneet jatkossa huomioon. Meidän neiti taitaa olla vähän keskimääräistä touhukkaampi, niin ihan yhtä paljon kuin muut ei aina kylmällä päälle tarvitse.

Vaikea toisaalta itsekin välillä tarvetta arvioida. On ainakin hyvä, että nuhanenäisenä pukevat mieluummin liikaa kuin liian vähän päälle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Meinaan tätä: Ulkona on n.15 astetta ja tulee, välillä sataa. Lapsilla on collegepuvut ja tuulipuvut. Mukaan sadevaatteet. Niin voisin lyödä vetoa, että kun haen ne, niin niillä on päällä aivan kaikki, college, tuulipuku, sadetakki. Eli ihan älyttömästi liikaa.
Männäviikolla kun aamuisin oli +10 (laiton verskat) ja iltapäivällä +25 niin verskat ja pitkähihaiset oli edelleen päällä. Lienevät olleet sisälläkin samoissa koko päivän (ruokatahroista päätellen).

Ovat siis ryhmiksessä varahoidossa, oma pph pukee kuten minäkin pukisin.

Onko kyse siis vaan siitä, että nillä ei ole aikaa ajatella tämmöstä?

Minkäikäisiä lapset on? Ryhmiksessä saattavat pukea itse ja tädit ei oo huomannu mitä siellä alla on. Tai jos on pieniä niin ainakin tuossa meijän lähiryhmiksessä pitävät pitkähihaisia / lahkeisia helteelläkin etteivät lapset pala, aurinkorasvaa ei käytetä

3 ja 5. Isompi saattaakin pukea itse mutta pienempi ei taatusti. Olen koittanut flikalle sanoakin, että ota sisällä tämä pusero pois ja laita iltapäivällä tätä, mutta taitaa tyttösen muisti olla vielä liian lyhyt.

 

Yhteistyössä