miten teidän lapset on oppinu lukemaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
ja minkä ikäisinä ?
meillä tuo esikoululainen nyt tänään alkoi lukea sanoja ei, ui, ai, auto, aasi.. siis hyvin yksinkertaisia sanoja :) osan varmaan vaan tunnistaa ulkomuistista, luulisin. ( osas hän kyl lukee ASO kun kirjoitin paperille :D ) . ..

mä olen niin happy, kun on ollut "huolia" tuon pojan sanallisesta kehityksestä ja näistä ja nyt kuiteskin näin alkanut oppii. On oppinut myös puhuu oikein sanoja - siis orava ei oo enää ovara jne . jesh :D

Esikoinen oli 4v kun alkoi kiinnostua kirjaimista ja sitten pikkuhiljaa alkoi niistä hahmottamaan sanoja 5v oli kun luki ihan sujuvasti (tv-tekstejä), kuopus eskarissa noin joulun aikaan en oikeen tiedä miten yht äkkiä vaan keittiössä totesi että siskolla on huomenna kuvaamataitoa (jääkaapin ovessa on lukujärjestys)

meidän (kohta) 5v oppi just viikko sit lukememaan...aloitti juuri ai ei ui ym lyhyillä tavuilla...hetken päästä hokas et jos ensin on au ja sitten to siitä tulee auto! Voi sitä pienen riemua kun hoksas ja siitä se lähti. Nyt lukee jo (tavutettuja) lauseita hitaasti mutta varmasti =)

kyl mä olen niin innoissani et jos se tästä lähtis.
lto kyllä osas musertaa taas vähän, kun sanoi että hieno juttu on, mutta kun se ÄRRÄ vielä puuttuu.
mut eiköhän sekin tule aikanaan..

Yhteistyössä