Miten teidän n.7kk ikäiset nukkuu yöt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Että heräilläänkö teillä usein yön aikana, niin että tarttee äitiä ( tissiä ) ???

Mein poika 7,5kk herää edelleen n.4kertaa yössä...kunhan tulee nukahtaa tissille, ei siis syö kunnolla :/ karjuu omassa sängyssä ja oon niin väsynyt etten jaksa huudattaa vaan otan siihen tissille ja sit nakkaan takas omaan sänkyyn :/

Olis kiva kuulla miten muiden yöt joilla about tämän ikäisiä lapsia?? :)

Tutulta kuulostaa. Just täsmälleen samalta. Meidn vauva nyt 8 kk ja tätä jatkunut jo melkein 2kk.Mä en enää jaksa nostella takas omaan sänkyynsä vaan anna nukkua vieressä. Karjuu kyllä siinäkin kuin mielipuoli, aina välillä. Tissi ei kuitenkaan varsinaisesti maistu, eli nälästä ei ole kyse. Syö kunnolla kerran yössä. Sais mennä äkkiä ohi tää vaihe.

moikka ! :) meillä kans poika 7,5kk,ja aivan samanlaista touhua meillä.. tarvii sen tissin monesti yöllä,vaikkei sitä syökään,kunhan tarvitsee.. meillä jää poika sit viereen,koska en jaksa sitä nostella eestaas omaan sänkyyn montaa kertaa yössä.. välillä toki nostan oman petiinsä,mutta välillä taas nukahdan ennenkuin poika,ja tällöin poitsu nukkuu vieressä sit.

Meillä alusta asti laitettu nukkumaan omaan sänkyyn ja sinne ovat nukahtaneet ilman itkuja (kun vastasyntyneestä asti siihen tottuivat). Esikoinen heräsi 2-7kk iässä kerran syömään ja 8-kuisena lopetti itse yöheräämiset. Kuopus alkoi nukkua täydet yöt 2,5kk iässä, juhuu :) Tyytyväisiä mukuloita molemmat myös päivisin :)

Meidän lapsi nukkui yöt kuin enkeli laitokselta saakka kunnes tuli johonkin puolen vuoden ikään ja siitä aina vuoteen saakka oli ihan hulinaa. Tuo on yleisestikin varmaan se vaikein kausi ja ehkä sit helpottaa... Opetteli seisomaan kaiket yötä ja kapusi joka yö varmaan 1500 krt seisomaan ja tuijotteli siitä vierstä pinnasängystä äitiä. Harjoittelu jatkui pitkään sen jälkeenkin kun oli oppinut kävelemään. Kyllä se siitä.

Tutulta kuulostaa. Mä aina kateellisena luen tai kuuntelen, kun joku kertoo yöt läpensa nukkuvasta lapsestaan. :D
Meillä on vasta nyt kolmena yönä menty siihen, että herätään vain kerran aamuyöstä. Ennen sitä herättiin sen 3-6krt yössä. Ikää meillä siis 1v3kk nyt.

Joo tää toinen tapaus on ihan eri maata kuin esikoinen, joka juurikin tässä iässä jo nukkui yöt melkein läpeensä, ei ainakaa tissiä tarvinnut...
Huoh, kai tää poitsukin joskus alkaa nukkua..

Mä varmaan sekoaisin, jos joutuisin yöt valvomaan. Mun poika 8kk nukkuu 21.30-07.00 juo pullon maitoa ja nukkuu vielä 09.30. Te kaikki yö kyöpeleiden äidit ootte kyllä mun idoleita!

Meidän neiti tuossa iässä heräsi 2-3 kertaa vaatimaan maitoa 12 tunnin aikana. Sitten päätin kun oli 8kk, että saa riittää, koska nälkäinen ei ollut taatusti (otti tyyliin yhden imun pullosta ja siinä se) vaan oli vain tapa. Koska oli kesä tuolloin, niin otin kuitenkin vesipullon sängynviereen, jotta saa vettä jos todella on janoinen. Sitten vaan oppi, ettei maitoa tipu ja lopetti vaatimasta pulloa alle viikossa. :) Ja meillä lapsi nukkui tuolloin vieressämme ja myös tutti oli öisin käytössä, joten tuttia tarjottiin ja sitten vettä jos raivosi eikä huolinut tuttia.

Yhteistyössä