Miten teidän omat ammattihaaveet on toteutuneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutkimusmatkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hmm. minusta piti tulla eläinlääkäri, sitten arkeologi, sitten psykologi ja sitten kokki.
pää ei riitä (eikä kestä) kolmeen ensimmäiseen lukea joten minusta tuli kokki. :D

Mun piti ruveta isona tekeen paperia. Hain ammattikouluun linjalle, jossa sille alalle valmistutaan. Koulussa päätin, etten ikkään paperitehtaalle, vaan semmoseen hommaan jota ei voi siirtää Kiinaan (kaukolämpö- tai vesilaitokselle tai kaatopaikalle, kaikki mahdollisia töitä meidän alalla), meninkin työharjoitteluun vesilaitokselle, tykkäsin jäin töihin ja äitiysloman jälkeen en enää päässyt sille puolelle.

Tällä hetkellä kaupanalalla, mutta toiveissa olis oman alan hommat, niistä tykkään :)

Ei tullut avaruuslentäjää, lentokapteenia, autismiasiantuntijaa, ylipapitarta tai arkeologia... ainakaan vielä. :saint:

Mutta jonkin sortin taiteilija kuitenkin. :D Ainakin joku maksaa minulle siitä, mitä haluan tehdä.

[QUOTE="a.p";23871072]:D Varmaan sinusta on jo lapsena sanottu "mikähän noita tuosta lapsesta tulee".[/QUOTE]

:D
No, sinne päin... :whistle:

Jos joku hukkasi jotain, minut haettiin etsimään. Vaikka sitten korviksen taustaa kokolattianmatolta. Ja löytyi.

Lähinnä huithapeliksi, taivaanrannanmaalariksi ja vastaaviksi sanoivat.

[QUOTE="a.p";23871179]Ihan kuin olisin kuullut tuon viimeisen lauseen minäkin. :D
Ja ne olivat ne voimasanat. Minusta tuli mitä odotettiin.[/QUOTE]

Sama täällä. :D

Ala-asteikäisenä haaveilin opettajan työstä, mutta yläaste karisti sen haaveen mielestäni. Lukiossa olin tasaisen hyvä sekä kielissä että matemaattisissa aineissa. Koska halusin "oikean" ammatin, hain ja pääsin eka yrityksellä lääkikseen. Sille tielle jäin. Olen erikoistunut, pieni erikoisala, Suomessa kuutisenkymmentä työikäistä tällä alalla. Erittäin tod.näk. en lähtisi lääkikseen, jos nyt olisin lukion jälkeisessä valintatilanteessa. Siihen aikaan oli itsellä vähän tietoa vaihtoehdoista ja tiedonhakumahdollisuudetkin "hieman" eri luokkaa kuin nykyisin. Kirjoitin yliopiilaaksi 80-luvun lopulla.

Minusta piti tulla maanviljelijä, agronomi, biologi, opettaja, laulaja, lääkäri, poliisi, sotilas, metsätalousinsinööri, lentäjä, merikapteeni...
mutta palkkani saan tällä hetkellä sairaanhoitajana ja opinnot kesken opettajan papereiden saamiseksi...

Yhteistyössä