Miten teidän täysimetyksellä olevien noin puoli vuotiaat vauvat nukkuu yönsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Johanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Johanna"

Vieras
Meillä viiden kuukauden ikäinen vauva, joka täysimetyksellä, menee nukkumaan vasta klo 1. yöllä ja heräilee kahden tai kolmen tunnin välein syömään. Aamulla noustaan noin klo 9-10.

Olis mielenkiintoista kuulla miten muiden suunnilleen samanikäisten täysimetetyt vauvat nukkuu. Tuntuu että tuo alkaa olla liian katkonaista unta itselle näin pitkään kestäneenä... Vaikka toki se auttaa että aamulla saa nukkua pitkään :)

Meidän tyttö on jo yli vuoden, mutta söi ympäri vuorokauden kahden tunnin välein siihen asti kun aloitettiin kiinteät - eli melkein sen 6 kk. Vauva nukkui vieressä ja syötin sitä unissani niin ei ne heräilyt mua juurikaan haitanneet.

Meidän 6 kk poika tuossa vaiheessa meni nukkumaan n. 21 ja heräsi aamulla klo 8. Söi öisin vaihtelevasti, suurinpiirtein klo 01 ja 05. Nyt nukkuu yönsä (ONNEKSI) kokonaan, syömättä!!!

6kk, ottaa jo vähän soseitakin ja puuroja. Nukkumaan noin klo 21 ja herää noin klo 9. Heräilee yöllä, toisinaan tunnin ja parintunnin välein, tosinaan nukkuu kolme-neljä tuntia putkeen. Herätessä itkee hiukan ja pääsee joko itse uneen, tai sitten hyssyttelen uneen. Syö 2-3kertaa yössä rintamaitoa. Saisi jo olla ehjemmät yöt äidin mielesä :) olen yrittänyt illalla tankata puuroa tai sosetta, syö jos syö, mutta silti kaipailee rinnalle yöllä.

Yhteistyössä