Miten teidän ukot viettää kesälomansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meidän talo valmistui viime vuonna-valmistalo- eli ei rakennettu ite. Viimekesän ukko väänsi portaita joka ikinen päivä lomallaan. Päivän reissuja ei suostunut tekemään mihinkään. Emme tehneet yhdessä viime kesänä yhtään mitään.
Ukko heräsi nklo 9 ja meni portaiden tekoon ja kävi välillä syömässä ja tuli sisälle klo n20.00. Portaita piti tehä toki kolmelle ovelle. Mutta ihmettelin etteikö niistä hommista voi yhtään irrota esim muutamaksi tunniksi? Ei voi kohta on syksy ja sateet alkaa ja työt. Ei ehdi.

No tänä keväänä väsäs pienen terassin jatkeen, laatotti 3m alueen pihalla ja teki rampin autotalliin. Ja kun loma alkoi hän alkoi tehä puuvajaa, ja aamusta iltaan teki sitä. Ja kun se tuli valmiiksi alkoi roskakatoksen teko ja kun se tuli valmiiksi alkoi maanpohjustus sille roskakatokselle. Ja uudet projektit odottaa.

Olen äärettömän kiitollinen miehelleni kun hän tekee ja osaa tehä noita hommia kun itse en osaa enkä juuri mitään noista pystyisikään-sairastan reumaa.
Mutta oletin että noita hommia tehään sitten pikkuhiljaa kun talo on valmis. Mutta hän tekee koko ajan.
Muumimaassa suostui käymään yhtenä päivänä lomalla. EI muualla.
Ymmärrän kyllä että talonrakennus vie miehiltä lomat mutta että kaikkeen muuhunkin rakentamiseen kuluu kaikki vapaa-aika ja lomat. Me ei tehdä enää mitään yhdessä.

Viime kesänä kävimme yhden reissun lapseni kanssa kaksin, yksi yö hotellissa. Tänä kesänä olimme kaksin 8 päivää reissussa keski-suomessa.
Mutta kaipaan noihin tekemisiin miestäni mukaan mutta ei tule.

Eli kysymykseni oli että onko teillä muilla samanlaista talonrakennuksen jälkeenkin että ukko lomat tekee jotain vajaa, portaita yms. eikä vietä muuten lomaa edes viikonloppuja?
Naapuri rakensi mökkiä viimekesänä ja kyllä se mies kävi reissussa perheen kanssa ja oleili.
Mun mies hämmästelee kun pyydän johonkin ja jos ihmettelen miksi ei pidä yhtään lomaa. Et mun ajatusmaailmassa on jotain vikaa kun en tajua.

Olenko ihan idiootti kun odotan että oltaisiin voitu 1 viikonloppu lomastamme viettää perheenkesken.?
Työt alkaa huomenna , siinä meni taas tämä loma.

Joo meilläkin ukon piti tehdä autotallia lomallaan ja 2 päivää sit sai tehdä sitä ja muuksi ajaksi mä olin kehitellyt kaikkea kivaa aktiviteettia :D Ite olen kotiäiti ja aina lasten kanssa ja jotenkin sitä myöden sitä mieltä, että miehen loma on se miehen aika sit olla lasten kanssa...

Mutta siis olisin sinuna vetänyt herneet erittäin syvälle nenään...

tippuu kohta.
Oliko teksti liian pitkä ja epäselvä vai eikö kellään ole mitään sanottavaa. Itseäni surettaa kun koko kesäloma meni odottaessa et joko se lopettaa hommat ja ottaa rennosti ja viettää aikaa meidän kanssamme. Mutta ei Pyysin useaan otteeseen että tehdään jotain yhdessä. Tänä aamuna viimeksi totesin että viimeinen loma päivä tehtäisikö jotain kivaa. Tuhahti jotain ja painui tekemään hommiaaan.
Tunti sitten luovutin kun ruohonleikkuri pärähti käymään, alkuviikosta ajoin ruohon ja mitä se nyt taas kun ei se ole edes kasvanut, kun mejän ruoho on viimesyksynä kylvetty ja se ei oikeen ole lähtenyt kasvuun ja todellakaan ei olisi tarvinnut alkaa ajamaan.
Että ei sitten mitään tehty yhdessä.
Onko kellään muulla näin ihana kesäloma takana?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo meilläkin ukon piti tehdä autotallia lomallaan ja 2 päivää sit sai tehdä sitä ja muuksi ajaksi mä olin kehitellyt kaikkea kivaa aktiviteettia :D Ite olen kotiäiti ja aina lasten kanssa ja jotenkin sitä myöden sitä mieltä, että miehen loma on se miehen aika sit olla lasten kanssa...

Mutta siis olisin sinuna vetänyt herneet erittäin syvälle nenään...

En ole vielä edes räjähtänyt raivoamaan. Miten sinä sait miehes irrottautumaan tallin teosta, meillä ei auta mikään. Ukko on kun kone tekee ja tekee ja tekee. Ja sitten se on pinna tiukalla kun minä en tee koko ajan jotain. Yrittänyt vihjailla että nyt ollaan lomalla.

Kuulostaa kyllä surkealta. Toivottavastti alkaa kohta olla talo siinä kunnossa ettei jotain tekemistä koko ajan olis...

Kyllä mekin ollaan meidän taloa remppailtu, mutta pikkuhiljaa. Ei olla valmiita uhraamaan lomia tuollaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja oh:
ole onnellinen.. meillä nuo kaikki työt odottaa ku ukko ei pidä kiirettä... tämä se vasta hermoon ottaa.. kyllä lomailla ehtii.. argg

en ole ollenkaa onnellinen, tuo ei ole tervettä touhua enää kun hengähdä yhtään.

Isäntä on sen verran mukavuudenhaluinen, ettei sitä saisi millään vääntämään jotain raksaprojektia päivästä toiseen :D Meillä tehdään kun huvittaa ja sää sallii... joskus on toki pakkokin jotain tehdä, mutta että aamusta iltaan, ei onnistuisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa kyllä surkealta. Toivottavastti alkaa kohta olla talo siinä kunnossa ettei jotain tekemistä koko ajan olis...

Kyllä mekin ollaan meidän taloa remppailtu, mutta pikkuhiljaa. Ei olla valmiita uhraamaan lomia tuollaiseen.

Ja mun mies juuri valittaa kun työiltoina ei ehdi juuri mitään. Se tulee töistä, syö, menee tekemään mitä se sillä hetkellä tekeekään. Tulee sisälle klo 20-21 ja painuu nukkumaan kymmeneksi että jaksaa töihin mennä. Jos mulla on iltavuoro niin, poika rajoittaa hommia ettei kuulemma saa tehdä kuin 1-2 tuntia illassa kun pitää huolehtia poika iltapalalle, peulle ja nukkumaan.
Sitten se odottaa lomaa että saa tehä koko ajan.
Kyllä käy kateeksi teidän tilanteenne.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
en kyllä valittas jos saisin tuollaisen raksa miehen..

no ei varmaan olisi valittamista jos ei halua olla miehen kanssa yhdessä. jos ei kaipaa yhteistä aikaa. Kyllä kovemmallakin sissillä loppuu sietokyky jos mies ei tee muuta kuin noita hommia. sisällä sitä ei näy kuin syömässä ja nukkumassa.