Mies haluaa viettää juhlapyhät kahdestaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt pääsiäisenä minä menisin mielelläni sukuloimaan, omien tai miehen vanhempien luokse. Mies puolestaan haluaisi viettää pääsiäisloman kahdestaan, ja oikeastaan sama koskee kaikki juhlapyhiä (sukujuhlatkin ovat vähän takkuamista ja pakkopullaa, kun minä taas tykkään niistä). En viitsi miestä enää pakottaakaan, kerran olen niin tainnut tehdä ja lopputulos oli huono.

Olenko jotenkin ymmärtämätön, kun en tajua miehen halua viettää aikaa kahdestaan? Mehän ollaan kaksin koko ajan muutenkin! Lapsia ei ole, mutta sitten kun on niin silloinkin kuulemma mies haluaisi viettää aikaa meidän omana perheenä, ei koko suvun kanssa.

Mielelläni viettäisin enemmän aikaa sukulaisten kanssa, sisarusten ja heidän lapsien jne, mutta mies ei sanojensa mukaan tunne kuuluvansa joukkoon, eikä viihdy isossa joukossa ja mekkalassa. Minä taas nautin hälinästä ja naurusta oman suvun kesken. Miehellä taas on pieni perhe (eikä suvussa ole lapsia), ja siellä juhlien vietto olisi hyvin rauhallista ja hiljaista, mutta ei siis halua omien vanhempiensakaan luokse lähteä.

Minusta olisi masentavaa kökkiä kahdestaan kaikki juhlat ja lomat. Mitenköhän juhlat sitten vietetään, kun on lapsia? Ei tämä nyt mikään maata kaatava ongelma ole, mutta harmittaa vaan, kun ollaan miehen kanssa jotenkin ihan eri sivulla tässä.

No eikös tuossa voisi tehdä kompromissin, eli osa pääsiäisestä(tai mistä tahansa pidemmästä lomasta) vietetään kahdestaan ja osa kyläillen. Kai se mies nyt sentään yhdessä kyläpaikassa ainakin voisi vierailla...? Jos ei sen verran joustoa löydy, niin sitten kyllä miettisin, että voiko sellaisen miehen kanssa tulevaisuutta pidemmälle suunnitellakaan...

huh..onneksi me miehen kanssa halutaan mieluusti viettää kaikki juhlapyhät oman perheen kesken. Mä en nimittäin myöskään tykkää pitkin sukulaisia juoksemisesta.. oma rakas ja omat piltit riittää.

Miksi sulle ei riitä? Miehestäsi varmaan tuntuu pahalta kun hän ei riitä sinulle..tai siis siltä hänestä saattaa tuntua. miks pitäs aina olla hirveeä härdelli?

Mustaki oli kiva ennen lapsia viettää osa joulusta/pääsiäisestä kahdestaan miehen kanssa, tai nähdä vaikka kavereita sukulaisten sijaan. Arki on hektistä, joten lomilla on ihan mukava vaan olla. Nykyään meillä on kaksi lasta, joten "löhölomaa" ei oo koskaan, mutta oman perheen kesken viihdytään edelleen. Esim. sukulaisten luona ei yökyläillä.

[QUOTE="Helmi";28259926]Miksi sulle ei riitä? Miehestäsi varmaan tuntuu pahalta kun hän ei riitä sinulle..tai siis siltä hänestä saattaa tuntua. miks pitäs aina olla hirveeä härdelli?[/QUOTE]Tunnen kyllä syyllisyyttä ja huonoa omaatuntoa siitä, etten haluaisi olla vain kahdestaan. Totta kai minä ja mieheni ollaan oma perheemme, mutta kaipaan muutakin kun ei vielä lapsiakaan ole.

Ehkä kokeilen nyt miehen mieliksi pääsiäisen viettoa kahdestaan. Käyn vaikka yksin sitten kyläilemässä, jos mies ei tahdo tulla mukaan. Kuulemma on töitäkin rästissä, no niin on minullakin, mutta en aio pääsiäisenä niitä tehdä...

Tässä tökkii siis lähinnä se, että mies tuntee olevansa ulkopuolinen. Ei hän erakko ole, mutta ei halua enää lähteä sukulaisiin, kun ahdistuu siellä. Ajan kanssa ehkä helpottaa. Tykkää kyllä käydä muuten vain, mutta juhlien aikaan meillä on niin paljon väkeä, ettei välittäisi lähteä.

Nyt vaan juttelet ukkosi kanssa. Eli järkevästi ajatellen tuohon on erittäin helppo löytää se kultainen keskitie. Eli noin puolet pyhistä sukuloitte/kyläilette ja puolet olette keskenänne. Luulisi että molemmilta löytyy joustoa. Tuleehan sitä yhdessä oloa jo viikonlopuista. Jos mies on ehdoton, hän ei minnekkään tule, niin kannattaa varmaan miettiä sitä lastentekoa ja yhteistä tulevaisuutta. Jos itse olet sosiaalinen luonne, niin kyllähän se vuosien saatossa saattaa ärsyttää jos ei muuta tehdä kuin olla kotona

[QUOTE="Helmi";28259926]huh..onneksi me miehen kanssa halutaan mieluusti viettää kaikki juhlapyhät oman perheen kesken. Mä en nimittäin myöskään tykkää pitkin sukulaisia juoksemisesta.. oma rakas ja omat piltit riittää.

Miksi sulle ei riitä? Miehestäsi varmaan tuntuu pahalta kun hän ei riitä sinulle..tai siis siltä hänestä saattaa tuntua. miks pitäs aina olla hirveeä härdelli?[/QUOTE]

Miksi pitäs riittää? Ihmiset on erilaisia. Toiset ovat sosiaalisempia ja kaipaavat enemmän ihmisiä ympärilleen. Voisin itse asiassa pitää tätä terveempänä lähtökohtana, ihminen on laumaeläin, joka kaipaa muita ympärilleen. On normaalia haluta nähdä ystäviä ja sukulaisia, hankkia tukiverkkoa. Suomi taitaa olla aika lailla ainoa maa maailmassa, jossa ollaan edes näin eristäytyneitä. Mitä sitten jos miehesi kuolee tai eroatte? On aika pelottavaa, jos kaikki on täysin yhden ihmisen varassa.

Mullakin on pieni suku enkä tykkää isosta hälinästä, mutta tykkään kyläillä kovasti.
Aika erakko miehesi on, ei toi toimi lasten kanssa ainakaan...

Tolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö tuollaiselle miehelle sopisi lapset. Usein monet yltiösosiaaliset keksivät menoja, ettei vaan tarvitsisi olla kotona oman perheen klanssa. Minäkään en välitä viettää aikaa ulkopuolisten, enkä suvun kanssa, kuin vain harvakseltaan, mutta nautin viettää aikaa mieheni ja lastemme kanssa. Me vain tykkäämme olla oman perheen parissa.

Tuttua huttua, meillä ihan sama tilanne kuin aapeellä. Ratkaistu siten, että minä sukuloin yksin ja tulen loppuajaksi miehen kainaloon.
Kummankaan ei ole pakko tehdä mitä ei tahdo ja yhdessäkin ehditään olla.

[QUOTE="vieras";28260091]Miksi pitäs riittää? Ihmiset on erilaisia. Toiset ovat sosiaalisempia ja kaipaavat enemmän ihmisiä ympärilleen. Voisin itse asiassa pitää tätä terveempänä lähtökohtana, ihminen on laumaeläin, joka kaipaa muita ympärilleen. On normaalia haluta nähdä ystäviä ja sukulaisia, hankkia tukiverkkoa. Suomi taitaa olla aika lailla ainoa maa maailmassa, jossa ollaan edes näin eristäytyneitä. Mitä sitten jos miehesi kuolee tai eroatte? On aika pelottavaa, jos kaikki on täysin yhden ihmisen varassa.[/QUOTE]

Tuota mulla on 8sisarusta,isä,äiti,serkut,kaverit yms. mutta ei mun tartte hyyssäää niitä joka pyhä. kyllä ne sukulaiset pysyy sukulaiisna vaikka kahvittelis vaan joskus arkena vaikka kerran kuussa.

No miksi ei ? Mä pidän outona sitä jos koko ajan tarttee hirveesti menoa ja meininkiä,eikä osaa rauhottua ollenkaan. en minä haluaisi olla sellainen ihmisen puoliso jolle tuntisi olevan lähes yhden tekevä. onneksi mun mieheni tykkää olla mun kanssa,niinkuin minä hänen. ollaan me jo 6v oltu yhdessä(yhden kriisin saattelemana) enkä usko ikinä kyllästyväni..

Kyllä minäkin olen sosiaalinen,ei meiillä hiljaista ole..voidaan hyvin lasten nukahdettua höpöttää 2tuntia..

koko suku meillä on puheliaita, viihdyn kyllä heidänkin kanssa,mutta enempi tykkään mieheni seurasta.

[QUOTE="helmi";28260441]Tuota mulla on 8sisarusta,isä,äiti,serkut,kaverit yms. mutta ei mun tartte hyyssäää niitä joka pyhä. kyllä ne sukulaiset pysyy sukulaiisna vaikka kahvittelis vaan joskus arkena vaikka kerran kuussa.

No miksi ei ? Mä pidän outona sitä jos koko ajan tarttee hirveesti menoa ja meininkiä,eikä osaa rauhottua ollenkaan. en minä haluaisi olla sellainen ihmisen puoliso jolle tuntisi olevan lähes yhden tekevä. onneksi mun mieheni tykkää olla mun kanssa,niinkuin minä hänen. ollaan me jo 6v oltu yhdessä(yhden kriisin saattelemana) enkä usko ikinä kyllästyväni..

Kyllä minäkin olen sosiaalinen,ei meiillä hiljaista ole..voidaan hyvin lasten nukahdettua höpöttää 2tuntia..

koko suku meillä on puheliaita, viihdyn kyllä heidänkin kanssa,mutta enempi tykkään mieheni seurasta.[/QUOTE]

Tarkottaako se, että puoliso on yhdentekevä, jos ei halua olla hänen kanssaan 24/7? Ei, se tarkoittaa, että ihmisellä on normaali mielenterveys eli haluaa nähdä muitakin ihmisiä välillä. Ap:lla ei ole edes lapsia eli he todennäköisesti ovat miehen kanssa kahdestaan seitsemänä päivänä viikossa. On ihan normaalia, jos haluaa nähdä joskus myös muita ihmisiä ja usein nämä tapaamiset ajoittuvat juuri juhlapyhille ensinnäkin sen takia, että silloin on vapaata töistä ja voi matkustaa pidemmänkin matkan ja toiseksi sen takia, että juhlia on perinteisesti vietetty suvun kesken.

[QUOTE="helmi";28260441]
Kyllä minäkin olen sosiaalinen,ei meiillä hiljaista ole..voidaan hyvin lasten nukahdettua höpöttää 2tuntia.. [/QUOTE]

Sosiaalinen ja puhelias ovat kaksi eri asiaa. Ei se tee ihmisestä sosiaalista, että hän juttelee puolisonsa kanssa. Sosiaalinen ihminen haluaa tavata paljon ihmisiä ja usein. Kaikki eivät ole sosiaalisia, eikä kaikkien tarvitsekaan olla sosiaalisia.

Yhteistyössä