Miten teillä järkätään alakouluikäisten kesä? Niin että ovat mahdolliinman vähän yksin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on pojat 8 ja 9vee. Ja tähän mennesä mä olen ollut kesät kotona. Mut nyt olen töissä koko kesän ja niin on mieskin.
Meillä on myös kaks alle kouluikäistä lasta.
Voin sanoa,etten uskalla jättää nuita poikia koko päiväksi ilman valvontaa kotiin. Sitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.
No ratkaistiin tämä asia niin,et otettiin kaks pienintäkin kesäksi pois päiväkodista. Palkkasin yksityisenhoidon tuella hoitajan kotiin pienemmille ja on samalla isompien vahtina.
Itselle tästä ratkasusta ei paljoa jää käteen mut vaihtoehtoinan paras.
 
Meillä oli yks kesä lukioikäinen tyttö hoitamassa iltapäivisin, aamupäivät pojat olivat kahdestaan.
Kesän alussa pojat olivat kaksi viikkoa päiväleirillä (urheilu) klo8-15.30
Mummot ja vaarit valjastettu "hommiin" muutamaksi viikoksi :)
 
Meillä on tyttö 5 vee ja poika ekaluokkaansa päättävä paria päivää vaille 8 vee ja meillä minä ja mies ollaan lomalla 4.6.-30.6., tyttö on heinäkuun 2 ekaa viikkoa hoidossa ja poika tod. näk. menee mummoloihin tai sit mä ja mies yritetään sumplia työvuorot siten että toinen on aamussa ja toinen illassa ja poika yksin kotona ne tunnit-parit mitä jää niin että molemmat ollaan yhtä aikaa töissä. Lasten isä lomailee heinäkuun puolivälistä elokuun puoliväliin, lapset menevät isälleen.
 
Meillä menee nuo 15v ja 13v mun siskon luo vahtimaan heidän 8 v:tä viikoksi. Matka yli 500 km joten siks vaan tuo viikko. Osan aikaa sit sieltä joku tuttu 13v lapsen kanssa.
Kun taas oma kaveri jättää 5v:n ja 6v:n kotiin isosiskojen vahdittavaksi. Siskot 13v ja 12v. ite en uskaltais.
 
Meillä 7 v ekaluokalle syksyllä menevä on hoidossa kesäkuun kaksi ekaa viikkoa, 2 luokkalainen menee kesäkerhoon arkipäivisin klo 10-14 ja nelosluokkalainen on ekan viikon yksin ja toisen viikon urheiluleirillä. Sitten mä jään 4 viikkoa lomalle, jonka jälkeen mies on 4 viikkoa lomalla. Sitten alkaakin jo koulu. Meillä sellaiset sankarit noi, että ei voi jättää ihan yksin kaikkia kotiin, ehkäpä jo ensi kesänä viikoksi, jotta voitas pitää miehekin kanssa yhteistä lomaa.
 
Tokaluokkalainen itsekseen kesäkuun,kun olemme töissä,mies päivätöissä ja minä teen aamu-ja iltavuoroja.Eskarilainen tarhassa kesäkuun .Heinäkuussa miehellä loma ja mulla 6.8 alkaen 3vk.
 

Yhteistyössä