Miten teillä lapsilla alkanu oireilla laktoosi-intoleranssi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pojalla 10v on herkästi maha kipeä, pienempänä oksentanutkin helposti. Nyt on muutaman kuukauden ollut jatkuvasti maha kipeä, alavatsasta, mutta ei kuulemma ilmavaivoja (välillä olen tästä erimieltä). Se ei kuulemma kovasti satu eikä häiritse kun siihen on jo tottunut. Olen alkanut epäilemään josko olis laktoosi-intoleranssi kehittynyt (itselläni se on, mutta rajumpana).

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Kokeilkaahan, että hän käyttäisi vaan laktoosittomia tuotteita jonkun aikaa, että rauhoittuuko vatsa. Maitohappobakteeri kaveriksi.

Joo sovimme juuri asiasta, ettei juo huomenna koulussa maitoa. Ens viikolla on syysloma niin helppo toteuttaa. Tarviskohan koulun keittäjää varten lääkärintodistuksen kokeilusta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kokeilkaahan, että hän käyttäisi vaan laktoosittomia tuotteita jonkun aikaa, että rauhoittuuko vatsa. Maitohappobakteeri kaveriksi.

Joo sovimme juuri asiasta, ettei juo huomenna koulussa maitoa. Ens viikolla on syysloma niin helppo toteuttaa. Tarviskohan koulun keittäjää varten lääkärintodistuksen kokeilusta?

Riippuu koulusta. Joihinkin vaativat, joihinkin ei. Ehkä huomaatte jo syysloman aikana, alkaako vatsa rauhoittua ja voitte sitten ottaa yhteyttä lääkäriin todistuksen saamiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Riippuu koulusta. Joihinkin vaativat, joihinkin ei. Ehkä huomaatte jo syysloman aikana, alkaako vatsa rauhoittua ja voitte sitten ottaa yhteyttä lääkäriin todistuksen saamiseksi.

Juu kyllä luulis ehtivän rauhoittua. Poika itse oli itku silmässä että jos hän saa kalkinpuutteen ja kuolee :D en toki hälle nauranut, raukka pieni oli jo aika väsynytkin, mutta huvitti kyllä ja selitin että kalkkia saa purkista =)

Yhteistyössä