Miten teillä on alkanu vaipattomat yöt lapsella?

Rouva Räpylä

Aktiivinen jäsen
09.07.2006
2 265
0
36
Meidän 3.5v ei iltaisin enää halua vaippaa laittaa. Sitä ennen vaippa oli joskus tyhjä, joskus täynnä, sen takia en ollu itse vielä ehdottanut poisjättämistä. Nyt on kolme yötä mennyt ilman vaippaa, joista eka yö sujui hyvin, toka yönä kävi potalla ja halus sen jälkeen vaipan ja viime yönä pissas sänkyys jonka jälkeen halus vaipan. Onko teillä tullut paljon vahinkoja alussa?

Meidän neitillä jäi vaippa pois puolisen vuotta sitten, ilmoittii vaan ettei halua enää vaippaa. Minä olin ensin vastaan, koska aamuisin vaippa oli täynnä, mutta lopulta annoin lapsen kuitenkin kokeilla enkä ole hetkeäkään katunut :) Neiti on nukkunut yönsä hyvin, joinakin öinä herää pissalle, toisinaan nukkuu yön heräämättä. Vahinkoja on sattunut 3 kertaa aika lailla alussa.

Meillä on molemmat pojat olleet täysiä kuivia 2v1kk ikäisestä,jännä homma että molemmat samanikäisinä ja kerrasta..pidin viikon yöllä vaippaa mutta joka aamu oli kuiva..molemmat poikia.

Meillä amanikäinen tyttö. Kesällä oli suurinosa vaipoista kuivia, mutta koska reissasimme paljon ja satunnaisesti se vaippa oli märkä, varmuudenvuoksi pidimme hänellä vaippaa öisin. Nyt koulujen yms alettua yritimme vaipattomuutta, mutta huonolla menestyksellä. Yksi yö oli kuiva ja sen jäkeen sänky kastui, otimme vaipn taas käyttöön ja sekin on useimmin märkä kuin kuiva :/

Yövaippa alkoi olla kuiva samaan aikaan kun poika oppi päiväkuivaksi. Jonkun aikaa vielä laitoin pojalle varmuudeksi vaipan, mutta sitten jätettiin pois. Yksi pissavahinko on sen jälkeen tullut. Ikää yövaipan poisjätön aikaan oli n. 2v10kk ja nyt poika on 3v3kk

meillä poika oli päiväkuiva 2v 4kk iästä. yövaippaa ajattelin pitää pitkään ilman stressiä. yökylässä mummolassa olivat luulleet että ollaan oltu ilman yövaippaakin, ja se selvisi vahingossa. no, ajattelimme että kokeillaan sitten olla ilman, vaippa oli ollut kuiva aamuisin jo muutaman viikon. siitä asti oltu ilman yövaippaakin, kerran on pissannut sänkyyn.

Yhteistyössä