Miten teillä on onnistunut 1-vuotis kuvaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Meidän poitsu on niin äärettömän touhukas ja vilkas ettei kuvaus onnistunut juuri mitenkään. Hän kun ei edes aristele hetkeäkään, että olis siis ihmetyksestä seisonut edes sekunnin paikoillaan vaan heti lähti juoksujalkaa tutkimusretkelle. Ei istunut alas ollenkaan vaan täysillä heti kuvauspaikasta pois... Olis pitänyt siis olla kaukaa viisas ja jättää kokonaan kuvaus väliin. Ei tainnut siis yhtään onnistunutta kuvaa tulla.

sitten yritettiin perhekuvausta sen jälkeen, mutta se meni kuopuksen osalta raivoksi ja kiukuksi kun oli jo päättänyt ettei hän siinä paikassa paikoillaan ole, joten sylistä kiemurteli itkien pois m :/

Että näin meillä... Onkohan oikeesti kellään muulla niin vilkkaita lapsia ettei edes yhtä kuvaa saa otettua, ei yhtään perhekuvaakaan... Kaikki aina sanoo, että tuollaisia ne on tuossa iässä jne. Mutta mä olisin onnellinen jos edes kerran elämässäni näkisin yhden yhtä vilkkaan lapsen kun meillä noi esikoinen ja kuopus ovat olleet. Esikoinen siis 7-v. enkä hänen elinikänsä aikana ole samanlaisiin vielä törmännyt... :whistle: :xmas:

Joo, ihania ja rakkaitahan nuo molemmat ovat, mutta joskus pitää vähän purkaa... tänään ei muutenkaan paras mahdollinen päivä mulla.

Mun vilpertit on jähmettyneet siinä vaiheessa kun ventovieras valokuvaaja on tullut kamera kädessä nenän eteen :D . Lisäksi kumpikaan ei kävellyt vielä 1-vuotiaana, joten me ollaan päästy helpommalla, ja saatu onnistuneita kuvia.
Ensi viikolla lapsilla on päiväkotikuvaus, jännityksellä odotan millaisia kuvia kuopuksesta saadaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mun vilpertit on jähmettyneet siinä vaiheessa kun ventovieras valokuvaaja on tullut kamera kädessä nenän eteen :D . Lisäksi kumpikaan ei kävellyt vielä 1-vuotiaana, joten me ollaan päästy helpommalla, ja saatu onnistuneita kuvia.
Ensi viikolla lapsilla on päiväkotikuvaus, jännityksellä odotan millaisia kuvia kuopuksesta saadaan.

Noin kaikki mun mielestä tekee, siis ensi alkuun jähmettyvät uuteen tilanteeseen tullessaan oli vastassa sitten kuvaaja tai joku muu... mutta ei meidän vilpertit. Mikä ihmeen asi tässä maailmassa sais ne sekunniksi pysähtymään??!

Ehkä itselle haasteellisinta tässä on se, että itse oon rauhallinen ja ujo, vieraassa seurassa hyvin hiljainenkin. Ja omat lapset tekevät tuttavuutta jokaisen vastaantulijan kanssa. Se oli mulle esikoisen kanssa aika shokki, kun hänen kauttaa jouduin jatkuvasti juttelemaan ventovieraiden kanssa... Mut niinhän sitä sanotaan, että lapset vanhempiaan opettavat.

Olisko mahdollista saada joku vieraampi viemään muksu kuvaukseen? Usein silloin on hiukan vieraskorea ja pysyy nätimmin paikallaan.

Me käytettiin tyttöä 1v-kuvassa, otettiin samalla sisaruskuvat(veljet 5v ja 3v). Ja uskokaa tai älkää tuo 5v oli hankalin kuvattava.

meillä poika pysy hyvin paikoillaan kun sai samalla tutkia käsissä puista autoa, siitäkin tuli hyviä kuvia kun poika istui puisen keinumopon kyydissä, oli vähän niinku leikkiä siinä samassa...

Meillä valokuvaaja osasi ottaa rekvisiittaa esille että sai lapsen huijattua sitä katsomaan. Heilutti palloa ilmassa ja muuta tavaraa niin saatiin kuvat otettua. Ja meillä voimakastahtoinen erittäin liikkuva tyttö!

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
meillä poika pysy hyvin paikoillaan kun sai samalla tutkia käsissä puista autoa, siitäkin tuli hyviä kuvia kun poika istui puisen keinumopon kyydissä, oli vähän niinku leikkiä siinä samassa...

Me myös yritettiin kaikin keinoin saada poika pysymään paikoillaan, istui keinuhevosen sylissä, auton kyydissä ja käsiinsä sai tutkittavaksi pikkuauton. Muttei näistäkään keinoista olut apua, kun samantien vaan nousi ylös. Hän on sellainen että ensin pitää tutkia ihan kaikki paikat ja kun joka kolo on koluttu niin sitten jaksaa keskittyä hetken johonkin yhteen leluun tms. Esim. kylässä ekat puolitoista tuntia juoksee paikasta toiseen ympäriinsä ja kiireellä yrittää tutkia kaikki paikat ja sitten vasta, kun jo ollaan lähtöä tekemässä niin jaksaisikin jo hetken keskittyä johonkin yhteen asiaan.

me ei olla oltu lasten kanssa ollenkaan kuvaamossa, kun ovat myös aika vilkkaita :whistle: kuten umbrella tietää :D ollaan otettu kotioloissa kuvia, nätit vaatteet päälle, ja kivaan ympäristöön touhuamaan ja sitten vaan kamera valmiina... muutaman kivan kuvan ottaminen saattaa meidän perheen kyseessä ollen viedä parikin tuntia :D
mutta yksvuotiskuva on kaikkein vaikein,ainakin meiän molemmat mukelot on lähteneet heti kävelemään kameraa päin tai pois päin, jos on koitettu seisomiskuvia ottaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Meillä 1 vuotias vierasti niin paljon, että tuli vain kuvia joissa suupielet alaspäin.

Näin meilläkin, 3 koevedoskuvaa joissa melkein itki. Kuvaaja oli parrakas mies ja studio pimeä. Vaihdettiin putiikkia. Iloinen naiskuvaaja, valoisa ympäristö ja 24 kuvaa joissa neiti hymyilee kuin naantalin aurinko. Ihanat kuvat tuli vaikka meinasi usko ensin loppua.

meidän sälli oli yks vuotis kuvauksessa todella kiltisti ei mitään ongelmaa ja niin meni myös 2v kuvauskin.. tarhakuvat ym.. ei koskaan mitään ongelmia ja hyvät kuvat on aina tullu. 1v kuvasta jopa kuvausliike teki itselleen näyttelykuvan jonka me sit saatiin itelle..

ja siis poika on menevää tyyppiä mutta kameran edessä kunnon keikisteliä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
meidän sälli oli yks vuotis kuvauksessa todella kiltisti ei mitään ongelmaa ja niin meni myös 2v kuvauskin.. tarhakuvat ym.. ei koskaan mitään ongelmia ja hyvät kuvat on aina tullu. 1v kuvasta jopa kuvausliike teki itselleen näyttelykuvan jonka me sit saatiin itelle..

ja siis poika on menevää tyyppiä mutta kameran edessä kunnon keikisteliä.. :D

Kiltti meidänkin poikakin on, hurmuriluonne ja aina hymy kasvoilla.
Eli vilkkaus ei tarkoita, että lapsi olis tuhma :D
Mutta varmasti ihanat kuvat on teille tulleet, kun oikein näyttelykuvakin tuli =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
me ei olla oltu lasten kanssa ollenkaan kuvaamossa, kun ovat myös aika vilkkaita :whistle: kuten umbrella tietää :D ollaan otettu kotioloissa kuvia, nätit vaatteet päälle, ja kivaan ympäristöön touhuamaan ja sitten vaan kamera valmiina... muutaman kivan kuvan ottaminen saattaa meidän perheen kyseessä ollen viedä parikin tuntia :D
mutta yksvuotiskuva on kaikkein vaikein,ainakin meiän molemmat mukelot on lähteneet heti kävelemään kameraa päin tai pois päin, jos on koitettu seisomiskuvia ottaa :D

Ah, ihanaa Nytkis, pelastit mun päiväni! :D

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:

Ah, ihanaa Nytkis, pelastit mun päiväni! :D

ollos hyvä! :D että kyllä vaan sitä vilkkautta löytyy täältäkin :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mantatytt%F682&image_id=77054440

Meillä oli todella taitava kuvaaja, sillä mää olin varma ettei tästä vili vilperistä saa yhtään kuvaa tai sitten niissä näkyy vaan varpaat tai vilaus pojasta. Sitä nimittäin kiinnosti ihan valtavasti kuvaajan kamera, kameratelineet ja lattialla lojuvat jatkojohdot :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Mantatytt%F682&image_id=77054440

Meillä oli todella taitava kuvaaja, sillä mää olin varma ettei tästä vili vilperistä saa yhtään kuvaa tai sitten niissä näkyy vaan varpaat tai vilaus pojasta. Sitä nimittäin kiinnosti ihan valtavasti kuvaajan kamera, kameratelineet ja lattialla lojuvat jatkojohdot :D

Hei, tosi ihanat kuvat!
Kotioloissa meidänkin vesseli on tuollainen nauravainen ja kotona katselee aina ikkunasta ulos ja kikattaa iloisena... Tuli siis siitä kuvata ihan mieleen tuo meidän poitsu.
Pitäisköhän käydä viel jossain muualla, jos sittenkin onnistuis kuva. Nyt alkoi ihan harmittamaan, kun näin miten hienosti teidän kuvat olivat onnistuneet.

No meillä on vilkas vesseli, ja vuosi sitten kun kuvauksessa käyriin, olin ihan varma, ettei kuvista yksikään onnistu, kun ei saatu sälliä pysähtymään hetkeksikään ;). Mutta ammattitaito oli kuvaajalla hyppysissään; kuvista tuli ihan todella upeita :). Luulenpa, että tekin yllätytte vielä positiivisesti kun näätte kuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
No meillä on vilkas vesseli, ja vuosi sitten kun kuvauksessa käyriin, olin ihan varma, ettei kuvista yksikään onnistu, kun ei saatu sälliä pysähtymään hetkeksikään ;). Mutta ammattitaito oli kuvaajalla hyppysissään; kuvista tuli ihan todella upeita :). Luulenpa, että tekin yllätytte vielä positiivisesti kun näätte kuvat.

Eikun tää kuvaajakin oli ihan tuskastunut ja piti lopettaa tunnin jälkeen, kun ei kuvia saatu ja kuvattava alkoi siinä vaiheessa menettää toden teolla hermonsa kun väkisin yritettiin kerta kerran jälkeen siinä kuvauspaikassa houkutella pysymään.

Yhteistyössä