Miten teillä synnytys alkanu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

g

Vieras
oliko siis mitään merkkejä vai tuliko kipeät supistukset "puskasta"?
Täällä toivotaan että seuraavana tai sitä seuraavana tai sitä....
Eikä mitään merkkejä, joten mietin voiko lähtö tulla yllättäen...

Vauva kovin ylhäällä viikko sitten neuvolassa, kertooko mitään :(
39+6

42+2 käynnistys, ensin paikkojen kypsyttely cytotecilla, sitten kalvojen puhkaisu. Vauva oli laskeutunut jo aikaisin, mutta käynnistettäessä olin just ja just yhdelle sormelle auki. Ei supparin supparia raskausaikana, siis kipeitä.

38+6 alkoi yötä vasten supparit, 6 tuntia suppareiden alkamisesta tehtiin kiireellinen sektio perätilan takia. Kipeitä suppareita tullut 2 iltaa ennen tuota.

mitä vaan voi tapahtua, tsemiä!

Ekalla kerralla ei mitään enakkovarotuksia, kun aamulla vessassa holahti vedet, tokalla kertaa pari viikkoa harjotussupistuksia iltaisin ja melkein niillä olis saattanut sairaalaan lähteä, kunnes yks yö tuntui muutama napakka supistus ja taas alkoi vettä tulla, kolmannesta olin osastolla käynnistyksessä, se alkoi säännöllisillä joskaan ei kipeillä supistuksilla, kunnes meni vedet ja se oli menoa jo synnytyssaliin.

Ekala kerralla heräsin vaan aamulla jomotukseen, ja sitten myöhemmin alko epäsäännöllisesti supistella supistella ja meni vedet.

Toisella kertaa mulla oli illalla tosi huono-olo, niinkun olis tulossa mahatauti tms. Yöllä vessareissulla meni ykskaks vedet :)

Eka synnytys käynnistettiin, kun lapsivesi meni rv 40+2 ja supistukset ei alkaneet, niin siksi käynnistettiin ja vauva syntyi rv 40+4.

Toisessa sitten oli enteileviä oireita jo pari päivää ennen synnytystä, liitoskivut paheni sietämättömäksi, supisteli enenevässä määrin, limatulppaa tuli (veristä sellaista) ja oli oli jotenkin hirveän väsynyt. Sitten meni lapsivettä (ei kuitenkaan kaikki mennyt) ja tästä noin kolmen tunnin päästä alkoi kovat supistukset. Vauva syntyikin seuraavana aamupäivänä. Rv 40+2.

Kaikki kolme alkaneet supistuksilla. Ekasta tiesin jo aamulla paineen tunteesta ja pikkuhiljaa kovenevista ja tihenevistä supistuksista, että sinä päivänä tulee lähtö. Tyttö syntyi seuraavana yönä.

Toka tuli ihan "puskista", harjoitussuppareiksi luulin koko ajan kun kovetteli vaan, muttei sattunut. Yhtäkkiä alkoi sitten tosi kipeinä ja suoraan 4 minuutin välein sännöllisinä.

Kolmas tuli niinkuin ekakin, mutta lyhyemmässä ajassa.
Aamulla heräsin ja laskin, että ehdin kahvit juoda, hevosen hoitaa ja tallin siivota, ja suihkussa käydä. Sitten on lähdettävä. Ehdin hyvin, syntyi iltapäivällä :)

Muoks. vedet ei ole kertaakaan menneet itsekseen, vaan kalvot puhkaistu joka kerta ihan h-hetkillä.

40+1 alkoi kauppareissulla yhtäkkisesti supistella. Olin juuri tulossa neuvolasta,jossa vauvan oli todettu olevan vielä ylhäällä. Ilta meni supistuksia seuratessa ja yöllä sairaalaan. Sairaalassa kalvot puhkastiin ja vauva syntyi sitten 40+2 17 tunnin synnytyksen tuloksena. Koko raskausaikana minulla ei ollut edes harjotussuppareita.

Ekassa oli vuorokauden ihan jäätävä olo, sattus joka paikkaan, oli kuumeinen olo. Sit alko supistukset tulee säännöllisinä ja menin sairaalaan, siellä olin monta tuntia, kalvot puhkastiin, laitettiin oksitosiinitippa ja sit ei mennytkään enää kauan niin tyttö syntyi :)
Toisessa supparit alko kevyesti yöllä ja päivällä mentiin sairaalaan, ihan hyvin olisin kotonakin pärjännyt mut mentiin kuiteskin ja olinkin sit jo 5 senttiä auki, meni joku 6 tuntia eikä edistystä tapahtunu ja laitettiin oksitosiinitippa ja poika olikin sylissä alle puolen tunnin päästä :D

mulla alko keskiviikkona rv40 neuvolan jälkeen pikkuhiljaa kuukautismaisilla kivuilla, välillä 20 minuutin välein, sitten parin tunnikin taukoja, luulin silloin harjoitussupistuksiksi.

tätä jatkui koko ajan perjantaihin asti, jolloin alkoi todella kipeytymään ja oli koko päivä 5-10 minuutin välein, kipu jatkui edelleen samassa kohtaa, kuukautiskipujen tuntuisina mutta paljon vahvempina.

limatulppa lähti vasta sairaalaan lähdettäessä, supistukset siis ainoa oire, ja mitään harjoitussupistuksia ei tätä ennen ollut ollut vaan alkoivat heti oikeat vaikkei niitä tunnistautkaan silloin. lauantaina syntyi aamuyöllä klo 1.07, nyt 5 viikkoinen poika :)

p.s. sairaalaan lähdin melkein liian myöhään, oltiin siellä klo 22 ja jo 6 cm auki (kun sit syntyessä oli 9 cm), ku odotin sairaalan ohjeiden mukaisia "säännöllisiä" alle 5 min supistuksia. lopussakin tulivat tyyliin 2 min, 2 min, ja taas 15 min, jne. eli yksilöllistä!

mulla taas meni TOOOSI pitkän kaavan mukaan. Limatulppa meni rv39+5 seuraavana päivänä supisteli välillä kovaa välillä ei niin kovaa koko päivän, välillä jopa 3 min välein ja sit taas katos. Sitten yöllä tuli mielettömän supistukset jatkuvasti 2-3min välein lähdettiin sairaalaan jonne ottivat sisään klo 5aamulla rv40+0 lapsi syntyi vasta seuraavana päivänä klo8aamulla, eli 27 tuntia siitä kun oltiin tultu sairaalaan, supistuksia minuutin välein ja melkein jouduin leikkaukseen.

koko homma tuntui kuitenkin kestäneen 3 päivää...

Yhteistyössä