miten teitä kosittiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rentunruusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rentunruusu

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
1 001
0
36
Oliko kosinta romanttinen vai jotenkin hauska? Vai kositko kenties itse? Vai päätittekö asiasta yhdessä ilman varsinaisia "kosintoja"?
Me kumpikaan ei koskaan ajateltu mitään suuria juhlia, olisimme voinut mennä naimisiin vaikka "salaa", mutta sitten esikoista odottaessa oli puhetta että voishan sitä vaikka ristiäisten yhteydessä omien vanhempien ja mummien läsnäollessa.
Asiasta ei sitten puhuttukaan muutamaan kuukauteen mitään, joten ajattelin että eipä sit vissiin... yllätys siitä sit tulikin kun mies kastepappia varatessa tiedusteli vihkimisen mahdollisuudesta :) Kyllä siinä sit tohinaa kahdeksi viikoksi riitti..
niin, se 10-20 henkilön määrä tilaisuudessa kasvoikin sit n. 50 eli ei ne sit ihan pienet juhlat kuitenkaan ollut :)

Päätimme yhdessä päivän ja paikkana oli iltamenopaikka, jossa olimme tavanneet ensi kertaa. Seurueemme huomasi heti sormukset sormissamme ja saimme hyvän syyn juhlaan. Kotiväki huomasi sormukset viiveellä enkä korostanut mitenkään kihloissaoloa, en saanut kihlajaislahjoja enkä järjestänyt kihlajaiskahvitteluja sukulaisille. Itse kosinta oli koruton, suunnilleen tyyliin: mennäänkö naimisiin? Mies on saanut multa kahdet rukkaset. Hän haluaisi sukulaisensa ympäri maailmaa suuriin häihimme, mä menisin naimisiin hiljaisuudessa ja ehkä salaa. :hug:

Mies kosi perinteisesti polvillaan Romantika-laivan yökerhossa siinä kaikkien ihmisten nähden.

Alkoholilla oli tosin osuutta asiaan mutta ei niin paljon, ettei muistaisi tilanteesta mitään :laugh:

siitä viikko eteenpäin niin ostettii kihlat ja vuoden päästä häät :)

Kihloissa oltiin jo olla jökötetty miesikä kun esikko syntyi. Ristiäisten alla mies vain sanoi autossa että "mitä jos siinä samalla mentäis ristiäisissä naimisiin, ei mahda tulla muuten mentyä" :laugh: ... Eli tosi romanttisesti kosi :laugh: ! Mutta niin mentiin ristiäisissä naimisiin, ei kerrottu kenellekään etukäteen. Suku yllättyi hurjasti yllätysvihkimisestä kun ne olivat jo menettäneet toivonsa että me joskus avioiduttais :D !

mina kosin, kun suhteen alussa miehelle sanoin et mua on sit turha kosia, naimisiin en halua. viiden vuoden paasta alkoi mieli muuttumaan ja aloin asiasta vihjailla, mutta totesi vaan, et hanelt on kosiminen kielletty.

oltiin vkl-lomalla ranskassa, mahtavassa linnassa oltiin yota ja vika iltana sit rohkaisin mieleni tahtitaivaan alla, polvillaan linnan puutarhassa. en suunnitellut etukateen, mut paikka vaan oli niin upea et otin tilaisuudesta vaarin. kylla jannitti ja vetkutin ulkonaoloa illallisen jalkeen... mies olis jo halunnu sisalle, niin mina vaan yritin et eiko viel vahan aikaa kaveltais... kovasti yllattyi ja oli haltioissaan. sit menikin pari kuukautta ennenkuin sain sormuksen sormeeni.

Mun mies osaa olla hyvinkin romanttinen, kosimisessa hän ei kuitenkaan erityisemmin kunnostautunut. Oltiin taidettu sopia asiasta jo etukäteen, mutta mies halusi kuitenkin jossain vaiheessa yllättää mut. Oltiin sit yksillä festareilla, kun mies kesken kaiken esitti kysymyksen. Tulihan se iloisena pienenä yllätyksenä tietenkin, mutta romantiikan nälkäinen kun olen, rekisteröin lähiympäristöstä ison roskiksen ja se vei multa hetkestä parhaan terän =) :heart:

ps. seurusteluaikana sain yllättäin matkahuollosta viinilähetyksen. Mies lähetti mulle ihanaa punaviiniä, mutta pakkasi sen iskarilaatikkoon ilman minkäänlaista viestiä. Kyllä nainen kaipaa verbaliikkaa ja sydänmenkuvia =)

Meillä kihloihin meno oli yhteinen sopimus, kun jo asuttiin yhdessä ja naimisiinmenoakin suunniteltiin. Sormukset käytiin yhdessä ostamassa, mutta silloin kun sormukset laitettiin sormeen, mies polvistui lattialle ja muutamalla ihanalla sanalla varmisti, että haluanko todella! =)

No meillä kävi vähän kehnosti:

Olimme viettämässä uudenvuodenaattoa ystävien luona hieman kosteissa merkeissä ja päätimme lähteä baariin. No, pohjat olivat olleet sitten suhteellisen rankat, kun puolivälissä ekaa tuoppia päätimme lähteä nukkumaan...

Matkalla bussissa miehelleni tuli sitten hieman huono olo, joten jäimme bussista matkan puolivälissä. Olo koheni ja koska tiesin reitin, joka hieman oikaisee matkaa lähdimme kävelemään pientä metsätietä...

Seuraavana aamuna mieheni kysyi, että no?

Minä tietysti siihen, että no mitä?

Mieheni selitti, että hän oli metsätien varrella kosinut minua enkä ollut vastannut mitään - minä kun en asiasta muistanut mitään... Siinä hän sitten vetäisi sängyn vieressä kosinnan uudestaan. Hän kävi vielä yläkerrassa (olimme tuolloin kotonani) kysymässä isältäni morsiamen kättä ja palasi shampanjapullon kanssa (oli ollut kuulemma varma vastauksesta).

Että näin meillä... Ystävämme saivat kyllä kuulla kunniansa myöhemmin... :D

Joulupäivän yönä saunassa vuonna -02!Varsinainen päivä sovittiin vasta seuraavassa toukokuussa,jolloin häävalmistelut alkoivat vauhdilla.Vietimme häitä elokuussa -03.Tunnelmalliset ja ikimuistoiset häät,lähisuvun kera meillä oli :heart:

Oli kaunis kaunis kesä, jonka vietimme molemmat kovasti töitä tehden, opiskelijoita kun oltiin. Elokuun alussa lähdettiin miehen kanssa Tuhkolmaan risteillen ja olikin ihana matka, kertakaikkiaan. Mulla oli vähän semmoinen kutina, että näinköhän kosinta tulee laivalla, kun syötiin hienosti a la Cartessa yms. mutta eipä vaan kosintaa kuulunut. Asiasta oltiin toki keskusteltu seurustelun kestäessä ja mies sanoi, että hän kosii sitten kun on ihan varma..

Risteilyä seuraavana aamuna heräiltiin aurinkoiseen aamuun. Mies oli omituisen oloinen siinä sängyssä ja mä aloin patistelemaan, että mikä on. Kerro kerro nyt.. Niin siinä kosi :heart: Kihlajaismatkamme vietettiin siis etukäteen enkä mä edes tiennyt, että kihlajaisia tässä vietettiin =) Mutta ihan miehellä oli tuona kosintapäivänä tarkoitus kosia, sillä häitä vietettiin tasan vuoden päästä tästä päivästä.

Olin ENSIMMÄISTÄ kertaa mieheni luona viikonloppua viettämässä (asuimme siis eri maissa) ja mies oli loihtinut upean illallisen (rapuja, hummeria jne.), jonka kyytipojaksi skoolattiin Moetia. Siinä sitten mies "tuumaili", että mennäänkös huomenna ostamaan kihlasormukset ja niin sitä sitten mentiin. Ensitapaamisesta oli kuukausi. Vihille mentiin 9 kk:n päästä kihlauksesta.

Ja nyt avio-onnea takana kohta 9 vuotta. :heart:

Erittäin romanttisesti :heart: Jouluaattoaamuna aikaisin heräsin siihen kun alaston mieheni sulki minut syleilyynsä ja kosi kera sormuksen :heart: Vastasin tietysti myöntävästi jonka jälkeen pujotimme toistemme sormiin sormukset, jotka mies oli salaa käynyt hankkimassa.

Taustana tähän että oli asiasta toki aiemmin ollut puhetta ja sormuksiakin joskus katseltu yhdessä. Joskus olin myös sanonut että minua tarvitsee kosia, muuten ei naimisiin mennä. Mutta kosinta tuli siis kuitenkin yllätyksenä! :heart:

Tämä tapahtui nyt viime jouluna ja hääpäivästä ei tietoakaan... lapsi on tuloillaan eikä osata päättää ennen vai jälkeen... :p

se päivä jolloin minua kosittiin oli elämäni romanttisin päivä. oli aurinkoinen päivä ja menimme rannalle. yllättäen mies kyykistyi polvilleen ja kosi. piti kysyä mitä? kun olin niin yllättynyt (ja ikionnellinen tietty). viikolla kävimme valistemassa kihlasormuksen.
myöhemmin mies paljasti että oli suunnitellut kosintaa kun olimme kavereiden kanssa purjehtimassa, mutta merenkäynti oli silloin niin kovaa etta kaikki olivat merisairaita sen matkat.
naimisissa nyt 5 vuotta.

Minä heräsin yhtenä huhtikuisena lauantaiaamuna yksikseni vuoteesta, kun mies oli jo lähtenyt töihin. Yöpöydällä oli ruusu johon oli pujotettuna sormus ja kortti jossa luki: vaimolle =)
Siinä sitten aamupalan syötyäni marssin kultasepänliikkeeseen ja ostin miehellekin sormuksen. Kun mies tuli töistä kotiin keittiön pöydällä oli ruusu johon oli pujotettuna sormus ja kortti jossa luki: miehelleni :laugh: Illalla kun sitten vihdoin nähtiin hali pusittiin parkkiksella varmaan varttin, ennekuin saatiin sanaa suustamme ja naapurin mummot kurkki ikkunoista :laugh:

Oli tooosi ihku päivä....

Yhteistyössä