Miten tekisit? Kaverin lapsi hoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Eli aika nirso ruoan suhteen (toki omatkin sitä on) . Lapsi nyt kolme yötä meillä hoidossa. Lapsi ekaluokalla.

Eli siis tuossa jo välipalapöydässä ei huolinut leipää kun oli väärän merkkistä margariinia. Eli lähenkö ostamaan sitä oikeaa merkkiä (mitä meillä ei käytetä) vai sanonko et on sit syömättä jos ei kelpaa.
Pieni kutina kyllä että tilanne tulee toistumaan aika monta kertaa tässä kolmen päivän aikana. Kysyin mitä ruokaa haluaa (jauhelihasta) ja ajattelin kuitenkin sitä tehdä kun oli ihan normi perusruoka toive. Eipähän siitä tarvi sit tapella.

Oman antas olla syömättä mut toisen lasta en osaa samanlai komentaa.

Leivänhän voi syödä myös ilman mitään rasvoja, pelkkien leikkeleiden/vihannesten kanssa. Ymmärrän kyllä lasta tavallaan, itsekin voita syövänä vältän viimeiseen kohteliaisuuspakkoon asti margariineja tai -ton -päätteisiä tuotteita.
Älä mene ostamaan mitään, mitä ei teillä normaalistikin käytetä, soveltakaa hoitolapsen kanssa vaan yksissä tuumin ja yhdessä!

No Joo. Mietippä itekin vähän. Et todellakaan lähde ostamaan lapsen mieleistä margariinia!!! Jos omasi olisi jossain hoidossa/vierailulla odottaisitko, että isäntäväki kohtelis/palvelis lastasi kuin prinsessaa/prinssiä!!
Allergiajutut on sitte ihan toinen juttu. Jos hoidossa/vierailulla olisi pahasti allerginen lapsi niin silloin toki vois joutua tekeenkin sen uuden kauppareissun vain yhtä lasta varten. Ja älä kysele lapsilta mitä haluavat syödä tai anna korkeintaa pari vaihtoehtoa siitä mitä voit tehdä ruuaksi, muuten saat kyllä kestää tota ronklaamista tosi paljon!! Ja jos kyselet mitä haluavat niin ärsyttää sua sit vielä enemmän jos ei kuitenkaa kelpaa.

Mää kyl ostasin sen levitteen mitä toivoi.Lapsi on nyt teidän vieraanne,ja kyllä ainakin jos meille vieraita tulee yökylään,niin kyllä minä heidän toiveita kunnioitan.Se on kohteliasta,mutta silti en tarkoita että kaikki pitäis olla mitä vieraat haluaa.Mut jos nyt se levite oli noin suuri asia,niin kyllä minä sen hommaisin.Esimerkkinä,kun siskoni tulee yökylään kauempaa,ostan hälle kotiini kiiviä,koska muuuten vatsansa ei toimi.Ostan,vaikka en itse sitä syö.Hän vieköön sitten loput mennessään lähtiessään.

En ikinä ostaisi nirson lapsen takia margariinia. Sanoisin, että meillä on tätä merkkiä ja jossei maistu, voit syödä leivän ilmankin.

Näillä ilmoilla lapsille ei oikein ruoka maistu, eivät siihen kuole kuitenkaan jos edes jotain suolaista syövät päivän mittaan!

No margariini on kyllä sellainen juttu, että jos siitä ei välitä, ei sitä pysty syömään. Mutta ei nyt vartavasten sitä tarvitse yhden lapsen takia hankkia, jos teillä on muuta tarjottavaa kun leipää.

Hakisin sen margariinin, kyse kuitenkin VAIN margariinista, ei mistään kalliista ja voihan sitä margariinia hyvänen aika käyttää lapsen vierailun loputtua :O

Talossa talon tavoilla. Lapsi ei kuole jos nyt ei sit pysty leipää syömään. Tässä maailmassa tulee reppanalle vielä monta kertaa eteen ettei tarjolla olekaan kaikkea mikä miellyttää. Ei aina vaan voi miellyttää - eikä pidäkään.

Jos mulle tulee aikuisia vieraita niin en mä niille mieliksi ala osteleen mistä kukakin tykkää- ruoka-allergiat erikseen. Miksi sitten lapselle???

LApsi ei pettymykseen kuole niin kuin ei kai aikuisetkaan.

No en lähtis ostamaan tietyn merkkistä margariinia. Syököön sitä mitä talon väkikin syö; ei kukaan lapsi nälkään kuole kolmessa päivässä. Ja pakkohan ei ole leivän päälle laittaa mitään, ylähuuli riittää vallan mainiosti leivänpäälliseksi, jos nälkä on.

[QUOTE="jenni";29993780]Toi en ollu minä jenni joka ekana vastas tähän.Täs on nyt joku joka vie mun nimimerkin.[/QUOTE]

Sorry, käytin nimeäni katsomatta muiden nimimerkkejä. Tää jenni ei lähde pikkumaisiin kotkotuksiin mukaan.

No joo. En oo vielä kaupassa käyny. Mut pitää kattoa jos ja kun sinne muutakin asiaa. Ja siis niin päin et meillä Dellariini käytössä ja lapsi haluais jotain kevytlevitettä.

Ruoan söi kohtuu hyvin. Sano et erimakuista kuin kotona. Varmaan olikin kun mausteet jokaisella niin erit.

[QUOTE="jenni";29993718]Voi jumalauta, kasva aikuiseksi![/QUOTE]

Meillä aikuiset ostavat sellaista ruokaa mikä maistuu sekä aikuisille että lapsille, sotilasleirit sitten ovat asia erikseen.

[QUOTE="hohhoijaa";29994072]Ja sitte kun äiti tulee muruaan hakemaan voi vain todeta että ei kelvannee köyhän eväät rikkaitten kakaroille, sory.[/QUOTE]

Hanki jostain hyvä itsetunto.

En ostaisi sitä margariinia,mut jotain muuta lapsen toivomaa välipalaa voisin ostaa,esim tietty jogurtti. Siis sellainen tuote minkä lapsi syö kerralla/vierailun aikana kokonaan.

Yhteistyössä