Miten tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissu

Vieras
Tutuilla mökki lapissa ja päästäisiin lapsi ja minä sinne heidän perheensä kanssa viikoksi elokuun alussa. Ongelma on vaan tuo 5v lapsi joka ei syö melkein mitään vieraassa paikassa, lisäksi nykyään panttaa kakkaamista vieraassa paikassa. Kotonakaan ei kauheasti syö mutta jotenkin kuitenkin. Eikä kotona ole kakkaamisongelmia. Parin päivän reissuja esim.laivalle tai kylpylään yms pystyy tekemään mutta uskaltaisitteko lähteä viikoksi?

Pääsisittekö pois keskenkaiken, jos tilanne menisi liian huolestuttavaksi? Tietävätkö kutsujat, että tällaisia vaikeuksia on? Voisitko kertoa, että on ja että haluaisitte kokeilla mökkeilyä. Onko se sellainen paikka, missä on ulkovessa? Se on muutenkin vessahommia aristavalle ehkä ongelma, jos ei ole tottunut. Olisi kyllä hyvä totutella muuhunkin kuin kotioloihin ja pitemmän aikaa kerrallaan, jos siihen tulee hyvä tilaisuus, sillä lapsi kasvaa koko ajan. :)

[QUOTE="vieras";28673221]Pääsisittekö pois keskenkaiken, jos tilanne menisi liian huolestuttavaksi? Tietävätkö kutsujat, että tällaisia vaikeuksia on? Voisitko kertoa, että on ja että haluaisitte kokeilla mökkeilyä. Onko se sellainen paikka, missä on ulkovessa? Se on muutenkin vessahommia aristavalle ehkä ongelma, jos ei ole tottunut. Olisi kyllä hyvä totutella muuhunkin kuin kotioloihin ja pitemmän aikaa kerrallaan, jos siihen tulee hyvä tilaisuus, sillä lapsi kasvaa koko ajan. :)[/QUOTE]

Ei päästäisi pois kesken kaiken. Eivät tiedä mitään näistä ongelmista ja on siellä ulkovessa.

[QUOTE="vieras";28673236]Juttele heille tästä. Oletko itse ollut siellä paikassa koskaan? Ymmärrän, että sinua arastuttaa, mutta tuo voisi olla tosi hieno kokemus, jos onnistuisi:)[/QUOTE]

En ole vain mies on ollut. Olisi ihan kiva reissu mies jäisi tänne töihin.

Mielläkin on ollut tuota kakan panttaamista reissuilla, mutta eipä ole käynyt meilessäkään jättää reissuja väliin sen takia. Yleensä noin muutaman päivän kuluttua se kakka on kuitenkin tullut. Ja kyllä lapsi jotáin syö, kun ihan oikea nälkä tulee. Vai pelkäätkö, että ihan oikeasti on viikon syömättä? Ettekö siis viiden vuoden aikana ole olleet viikkoa poissa kotoa????

Kyllä lähtisin reissuun. Mitä mieltä lapsi itse on? Mulla on itselläni vähän samanmoista ongelmaa eli kakka kulkee vain kotona. Seuraavalle mökkireissulle ajattelin varata mukaan Levolacia. Lapsellekin olen sitä joskus antanut, se on aika iisi hoito- ja ehkäisykeino ummetukseen.

mä olen aikuinen ja saatan olla kakkaamatta lähes viikon vieraassa paikasa..enkä edes vapaasta tahdostani vaan ujosta vatsasta johtuen eikä se ole estänyt liikkumista :). enemmän mua jännittäisi tuossa matkassa mahdollisten hyttysten /mäkäräisten määrä...

Mä itse olen ollut kakkapanttari kakarana vieraissa paikoissa ja jos vessa oli mun mielestä vähänkään epäilyttävä. Silti me reissattiin ja liikuttiin eikä jääty kotia sen hankaluuden takia. Liikkumalla antaa viestiä siitä että muuallakin voi tarpeensa tehä ja toisetkin selviää vieraista vessoista, jopa huusseista. Tuosta ap voi tulla tosi rajote jos lähette siihen että se määrää minne voitte mennä.

Eikö syö MITÄÄN vai ei syö oikeaa ruokaa karkkien ja herkkujen lisäksi? Parin päivän paasto ei haittaa ja kannattaa tarjota kuitupitoista ruokaa ja paljon nestettä jotta suoli toimii. Maalla kai tulee liikuttuakin enemmän, mikä on eduksi sekä ruokahalulle että suolen toiminnalle.

[QUOTE="jepjep";28673264]se että lapset kasvatetaan nirsoiksi.[/QUOTE]

Joskus panttaamisen taustalla on ihan fyysinen syy. Syömisongelmat voivat olla oire vaikka vanhempien parisuhdeongelmista, tai muusta asiasta mitä lapsi ei osaa käsitellä.

Eikö se siis suostu syömään MITÄÄN jos on vieraassa paikassa? Siis edes tyyliin leipää tai muuta kotoa tuttua??

Itse menisin matkalle, lapsi kyllä alkaa syömään kun on tarpeeksi nälkä. En antaisi lapsen ymmärtää että hän saa hallita koko elämää nirsoiluillaan.
Kannattais varmaan muutenkin alkaa aktiivisesti harjoittelemaan sen lapsen kanssa vieraissa paikoissa syömistä ym.

Mä lähtisin kuitenkin. Ottaisin mukaan rusinoita, tuoreita herneitä jne. Juttelisin etukäteen tuosta syömisestä isäntäperheen kanssa hienotunteisesti. Suomeksi siis lapsen kuulematta ja kertoisin, ettei tästä ongelmasta haluta tehdä mitään numeroa. Se mökkiviikko voi olla niin hieno kokemus, että en tällaisen takia jättäisi menemättä.

Nyt kun oltiin pari päivää reissussa niin söi aamupalalla vähän kurkkua ja vesimeloonia. Päivällä vähän ranskiksia ja pieniä makkaranpaloja yhden jätskin ja illalla muutaman ranskiksen. Noin syö reissussa. Ei myös paljoa juo vaikka olisi kuinka kuuma. Ei olla oltu viikon reissuissa mutta ei johdu lapsesta vaan ettei meillä ole paljoa lomaa ollut.

Nyt kun oltiin pari päivää reissussa niin söi aamupalalla vähän kurkkua ja vesimeloonia. Päivällä vähän ranskiksia ja pieniä makkaranpaloja yhden jätskin ja illalla muutaman ranskiksen. Noin syö reissussa. Ei myös paljoa juo vaikka olisi kuinka kuuma. Ei olla oltu viikon reissuissa mutta ei johdu lapsesta vaan ettei meillä ole paljoa lomaa ollut.

No syöhän tuo kuitenkin jotain. Ei tuo minusta niin pahalta kuulosta. Juoda tietenkin pitäisi. Syökö/juoko esim. päiväkodissa tai jos lähdette päiväksi retkelle lähimetsään?

Yhteistyössä