Miten tissitakiaisen saa pullosta syömään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osaamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Osaamaton

Vieras
Ihan an jaksamisen takia tätä kysyn. Mies saa välillä annettua, minä en. Poika asuu tissillä, ei tule kylläiseksi ja syö tuskaisen hitaasti, nukkuu oikeastaan vain siinä. Toiset lapsetkin pitäisi hoitaa.

Miten saan pojan (3kk) ottamaan pullosta. On oikeasti hankala tapaus. Tätä ollut synnäriltä asti, ei siis kyseessä tiheän imun kausi.

Mun esikoisen tapauksessa ei valitettavasti millään. Tai varmaan ois saanut jos ois tarpeeksi nälkäiseksi päästänyt, vaan enpä viitsinyt vauvaa huudattaa vaan hommasin kantoliinan :D Joskus 8 kk:n iässä alkoi nokkamuki kelvata, pullo (tai tutti) ei koskaan.

Itse en onnistunut kummankaan lapsen kanssa opettamaan pulloon eikä tuttiin, kolmannen kanssa en edes jaksa yrittää ellei tuu ihan pakkotilannetta (jollaista en nyt ihan äkkiä keksi). Jospa teillä(kin) tissillä notkuminen on vain läheisyyden hakua eli suosittelen myös kantoliinaa niin on helpompi hoitaa ne muut lapset ja pienin on silti lähellä äitiä :)

Mulla oli kantoliina :) siinä pystyi imettämään ja samalla puuhaamaan muuta .
3kk ikäinen on vielä pieni malta kestää pian toi menee ohi . Onko maitosi tarpeeksi laadukasta eli itselläsi monipuolinen ravinto ?

Mulla kaks pelkällä tissillä ollutta. Ei pulloa eikä tuttia. Eka oli melkoinen takiainen ja just nukkui siinä tissillä. Toista odottaessa päätin, ettei sama tuu onnistumaan jo senkin takia, että oli se esikoinen myös ehdittävä hoitaa. Luin aika paljon aiheesta, ja jostain (ei mitään muistikuvaa mistä) luin, että lapsi on tönittävä hereille ja heti jos alkaa vaan "fiilistelemään" tissillä. Ja jos ei kunnolla syö, niin tissi pois suusta. Seuraavalla syömiskerralla sama juttu, niin kauan kunsyö kunnolla ja oikeasti, niin saa syödä. Heti kun alkaa haaveilla, niin tissi pois. Eli yrittää opettaa vauvaa suuhen, että tissi on syömustä varten ja kun syödään niin syödään.

En tätä oikeastaan joutunut tekemään, kun toinen oli erityyppinen vauva. Mutta jos alkoi vaan notkua tissillä huvikseen, niin tönin hereille tai otin tissin pois.

Harmi, kun en muista mistä opuksesta näin kuin...

Mielenterveys menee kohta. Tähän asti jaksanut sen voimalla että kohta varmaan helpottaa mutta kun ei helpota. Isommat lapset kärsii, oikeasti. Eilen lähdin isoimman kanssa ulos hetkeksi kun kerrankin pääsin, arvaatkaa mitä halusi tehdä? Istua mun sylissä ja halia, koko sen ajan. Itki ikäväänsä ja kysyi onko tämä aina tälläistä. Pääsi itku meiltä molemmilta monta kertaa. Pieni se on 5 vuotiaiskin vielä. Keskimmäinen hakee nyt huomiota uhmaamalla, reppana on ihan väsy tähän.

En oikeasti jaksa tätä enää. Kaikkia olen yrittänyt, en mitenkään saa tuttia tai pullosta syömään. Autossa huutaa lohtutissiä joten eipä paljon käydä missään, neuvolassa korkeintaan.

Meidän perhe ei voi nyt hyvin.

Mä onnistuin kun tarjosin maitoa pullosta jossa oli luonnonkuminen pulllotutti, se on paljon pehmeämpi kuin silikoninen, meillä vauva ei suostunut juomaan maitoa pullosta lainkaan jos siinä oli silikoninen pullotutti!

Meillä on samanlainen. Synnäriltä alkaen yritetty jos jonkinlaista tuttia ja tuttipulloa, mutku ei. Tissiä vaan. Nyt kun tyttö on kohta 7kk en enää jaksa edes yrittää. Nokkamukista on alkanut hörppiä vettä välill äkiinteiden päälle mutta vastalypsetty tissimaito ei siitäkään kelpaa. Ja meidän tyttö syö edelleen hereilläollessa max 2h välein ja yölläkin ehkä 3 kertaa. Esikoinen on 3,5v ja hirveetähän tää on sillekin. Mutta en todella tiedä kuinka enää voisin muuta yrittää joten nyt vain kestetään. Alle puoli vuotta enää jäljellä, yritän ajatella.. En ole poistunut vauvan luota kertaakaan yli puoleksitoista tunniksi koko tämän 7kk aikana, järki meinaa lähteä mutta ei auta, ei auta. Tsemppiä sinne ap. Kyllä se joskus syö muutakin.

Liinaa suosittelen minäkin, rengasliinassa voi olla helpointa imettää. Sitten vaan isompia kainaloon kun imetät, siinä voi samalla lukea, höpötellä, vaikka piirtääkin jos niikseen tulee. Tuo aika on oikeasti lyhyt vaikka se nyt tuntuu tosi pitkältä. Mulla viimeisin oli samanlainen, mukana kulki joka paikkaan koska muuten kiljui vaan. Tsemppiä!

Yhteistyössä