Miten toimeentulotuessa suhtaudutaan, jos saa ennakkoperintönä asunnon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ksdfjoshjfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ksdfjoshjfd

Vieras
Ja siis muuttaa vuokra-asunnosta siihen perintönä saatuun asuntoon? Asumiskulut pienenevät, koska maksettavaa on enää pelkkä vastike eikä vuokraa.

Entä, jos saa ennakkoperintönä rahan asuntoon? Ja ei sillä hetkellä saa toimeentulotukea mutta esim. parin kuukauden kuluttua hakee sitä.

[QUOTE="nainen";30483195]Jos sä saat asunnon, niin sitten pitäisi maksaa perintöverot. Millä rahalla? Asumiskulut ehkä pienenee, mutta sun pitää sit ottaa lainaa.[/QUOTE]

Toisaalta taas esim jos on valmiiksi jo luottotiedot menny niin nr verothan voi antaa menbä ulosottoon..
Jos saat paljon rahaa tilille niin tietysti siitäkin pitää ne verot maksaa, mutta sen lisäksi sossu olettaa että käytät ne rahat elämiseen, et asuntoon. Toisaalta ne kysyy kai vaan 3kk tiliotteet eli jos oot muutaman kuukauden hakematta tukia niin en tiä jäiskö siitä kiinni..

Ja siis muuttaa vuokra-asunnosta siihen perintönä saatuun asuntoon? Asumiskulut pienenevät, koska maksettavaa on enää pelkkä vastike eikä vuokraa.

Entä, jos saa ennakkoperintönä rahan asuntoon? Ja ei sillä hetkellä saa toimeentulotukea mutta esim. parin kuukauden kuluttua hakee sitä.

No mites siihen pitäisi suhtautua jos joku perintönä asunnon saa? Ei ne siihen mitenkään suhtaudu. Korkeintaan toimeentulotuen määrä voi laskea vähän, jos asumiskulutkin reilusti pienenevät.

Jos saa ennakkoperintönä RAHAA asuntoon, niin jos sulla on tilillä ne rahat asuntoa varten ja haet toimeentulotukea niin et tietenkään sitä tule saamaan, koska sun pitää ensisijaisesti käyttää ne omat "säästösi", eli ennakkoperintö. Jos olisit jo ostanut niillä rahoilla sen asunnon ja parin kuukauden kuluttua haet toimeentulotukea, niin tuskinpa ne siihenkään mitenkään suhtautuu. Ei ne oikeen voi sanoa että "sulle ei myönnetä tukea" koska sä ostit asunnon.

Asuin itse varmaan noin vuoden perinnöllä ostamassani asunnossa ennenkuin hain toimeentulotukea. Ei niistä jutuista mitään puhuttu.

Sinä et tule saamaan enää toimeentuloa jos saat asunnon perinnöksi koska sulla on omaisuutta, voit myydä asunnon ja muuttaa halvempaan ja saat rahaa elämiseen, tai jos haet toimeentulotukea ja sulla on omaisuutta niin ne perivät takaisin ne.

ottavat asunnon arvon huomioon. jos elät tt tuoella ei sinun tarvitse kartuttaa omaisuuttasi vaan voit sen myydä ja elää niillä rahoilla. on se kumma kun ihmiset eivät tajua että tt tuki on se viimesijainen toimeentulo.

Toisaalta taas esim jos on valmiiksi jo luottotiedot menny niin nr verothan voi antaa menbä ulosottoon..
Jos saat paljon rahaa tilille niin tietysti siitäkin pitää ne verot maksaa, mutta sen lisäksi sossu olettaa että käytät ne rahat elämiseen, et asuntoon. Toisaalta ne kysyy kai vaan 3kk tiliotteet eli jos oot muutaman kuukauden hakematta tukia niin en tiä jäiskö siitä kiinni..

Mistä ihmeen rahasta sä puhut? Ei aloittaja ollut saamassa rahaa, vaan asunnon.

Sinä et tule saamaan enää toimeentuloa jos saat asunnon perinnöksi koska sulla on omaisuutta, voit myydä asunnon ja muuttaa halvempaan ja saat rahaa elämiseen, tai jos haet toimeentulotukea ja sulla on omaisuutta niin ne perivät takaisin ne.

Toimeentulotukeen ei vaikuta omaisuus, vain tulot. Näin olen itse käsittänyt. Toki sitten yleensä omaisuutta pyydetään myymään, mikäli se on realisoitavissa. Idea kuitenkin on, että ihminen joutuu itse maksamaan elämisestään.

[QUOTE="nainen";30483444]Mistä ihmeen rahasta sä puhut? Ei aloittaja ollut saamassa rahaa, vaan asunnon.[/QUOTE]

Mutta eikös siitä asunnostakin joudu verot maksamaan?

[QUOTE="koi";30483458]Ei pidä paikkaansa! myös omassa asunnossa asuvat saavat tttukea[/QUOTE]

Saavat asumistukea mutta toimeentulotuki on eri juttu, jos asiat toimisi noin niin eihän ihmisten kannattaisi tehdä töitä kun on perintönä oma talo ja saa itsensä elättää toimeentulotuella, ei kannata yllättyä jos perivät takaisin. Arvelen että eivät maksa enää kun hakijalla on omaisuutta jota voi myydä.

Saavat asumistukea mutta toimeentulotuki on eri juttu, jos asiat toimisi noin niin eihän ihmisten kannattaisi tehdä töitä kun on perintönä oma talo ja saa itsensä elättää toimeentulotuella, ei kannata yllättyä jos perivät takaisin. Arvelen että eivät maksa enää kun hakijalla on omaisuutta jota voi myydä.

Kyllä saa toimeentulotukea vaikka on omistusasunto. Ihan sama onko se itse tienaamilla rahoilla ostettu, lainalla saatu vai perintönä saatu. Tarkista faktat ennenkuin levität perättömiä oletuksiasi.

Kyllä on taas typerää sakkia kun levittävät ihan paskapuhetta. Se on ULOSOTTO mikä vaatii myymään asunnon yms jotta rahat saadaan kasaan. Toimeentulotuessa sulla saa olla autokin, mutta jos se on tietyn arvoinen, niin se otetaan huomioon.

Miksi ihmeessä pyytäisivät myymään asunnon, jotta pystyy elättämään itsensä hyvässä lykyssä sen yhden kuukauden minkä on esim työttömänä? Omistusasuntoon voi saada asumistukeakin (ei itse lainaan, mutta korkoihin ja yhtiövastikkeeseen)

Samalla tavalla lasketaan perusosan mukaan tt tuessa oli sitten vuokra tai omistusasunto tulot miinus menot

[QUOTE="nainen";30483516]Pitää. Tuoko verojen maksaminen vai tilille rahaa? Mä olen kuvitellut että päinvastoin.[/QUOTE]

Idiootti. Toi tyyppi tais viitata siihen kun ap sanoi "entä jos saa ennakkoperintönä _rahaa_ asuntoon". Vähän nyt hei sitä lukutaitoa kartuttamaan. Lainaa vaikka kirjastosta joku kiva kirja.

[QUOTE="nainen";30483543]Ap kertoi saavansa asunnon, ei rahaa. Jos ei kykene lukemaan aloitusviestiä, turha edes osallistua keskusteluun.[/QUOTE]

No mitäs vittua tämä sitten tarkoittaa, suora lainaus aloituksesta: "Entä, jos saa ennakkoperintönä rahan asuntoon?"

Ensin pitää myydä kaikki mikä vaan irti lähtee, vasta sen jälkeen sulla on pieni mahdollisuus saada toimeentulotukea. Mitään harkinnanvaraisia on turha edes haaveilla saavansa, ne on mamuille ne.

Ensin pitää myydä kaikki mikä vaan irti lähtee, vasta sen jälkeen sulla on pieni mahdollisuus saada toimeentulotukea. Mitään harkinnanvaraisia on turha edes haaveilla saavansa, ne on mamuille ne.

Jo toinen idiootti samassa ketjussa. Edelleenkään ei tarvitse lähteä omistusasuntoa myymään. Toimeentulotuki on siihen hetkeen, asunnon myynnissä voi mennä vaikka vuosia.

[QUOTE="nainen";30483543]...Jos ei kykene lukemaan aloitusviestiä, turha edes osallistua keskusteluun.[/QUOTE]

kaikkihan täällä on turhaa mutta missään nimessä ei voi sanoa että aloitusviestin aiheessa pysyttely olis palstalla tavallista

ainahan täällä keskustelu rönsyilee minne sattuu

kaikkihan täällä on turhaa mutta missään nimessä ei voi sanoa että aloitusviestin aiheessa pysyttely olis palstalla tavallista

ainahan täällä keskustelu rönsyilee minne sattuu

Mutta huvittavinta tässä oli se että tämä "nainen" ei itse kyennyt lukemaan aloitusviestiä. Pilkka osui omaan nilkkaan ja nyt tämä "nainen" teki katoamistempun koko keskustelusta.

Miks mun on vaikea ymmärtää toimeentulotuen tarvetta? Miten helkkarissa niitä omia kuluja ei vaan saa leikattua niin pieniksi, että pärjää muuten? Ja jos elämä on niin mallillaan, ettei ole oikeutettu yhtään mihinkään, niin eikö voi muuttaa sitä elämäänsä?

Yhteistyössä