I
"iinuska"
Vieras
Elikkä hänen 3-vuotiaansa lyö, potkii, kuristaa jne omaa lastani jos esim. haluaa ottaa omaltani lelun pois. Kerran oli myös tilanne jolloin lapset olivat tämän toisen lapsen huoneessa ja yhtäkkiä omani alkaa huutaa että "lopeta, ei saa" jne. niin kun menimme tämän riiviön äidin kanssa katsomaan niin löi siellä omaa lastani. Kysyimme sitten mitä tapahtui niin oma lapseni kertoi että toinen alkoi heitellä leluja ja hän oli sanonut ettei saa sekoittaa niin tämä toinen kävi päälle. Molemmat lapset osaavat hyvin puhua joten siitä ei ole kyse etteikö voisi puheella toimia. Tulee vaan paha mieli kun oman lapsen päälle käydään, etenkin kun tämä äiti tuntuu pitävän sitä jotenkin "oikeutettuna" koska omani komentaa tätä toista lasta välillä. Ja tottakai komentaa, jos toinen heittää leluja päälle tms. Itse menen aina hämilleni, en tiedä miten minnun tulisi käyttäytyä. Tietysti lohdutan omaani ja kysyn mihin tuli pipi jne. mutta muuta? Koen ettei ole minun tehtövöni kasvattaa muiden lapsia, mutta ko. lapsi ärsyttää muutenkin kun on niin itsekäs. Tekee kiusaa muutenkin, sellaista ilkeilyä (jaksa tähän nyt kaikkea selostaa) ja äitinsä ei mihinkään kunnolla puutu. Tämä toinen äiti kun vain lässyttää että "ei noin saa" ja kun "sun lapsi komensi niin meni hermo" jne. ajattelin kerran että sitten en päästä omaani tämän toisen lapsen huoneeseen, vaan leikkii olohuoneessa jossa voin koko ajan valvoa tilannetta, mutta se on minun lapselleni isompi rangaistus kuin tälle toiselle. Omani on todella sosiaalinen ja pitää tästä lapsesta paljon. Nyt ollaan nähty harvemmin ko. perhettä tapaamassa koska en vaan siedä moista käytöstä mutta tuntuu pahalta kun omalla lapsellani on niin kova ikävä tätä toista lasta.. Vinkkejä kiitos