Miten toimia kun kaverin lapsi käyttäytyy huonosti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iinuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="iinuska";27839306]Lisään vielä että kerran lapsemme ja ko äiti istuivat ruokapöydässä odottamassa kun laitoin ruokaa koko porukalle ja lapseni kysyi tältä kaveriltaan jotain. Toinen lapsi sanoi äidilleen ettei halua vastata minun lapselleni niin äiti totesi että "Ei sun tartte Kertulle vastat ellet halua"! Siis :O Ei lasta vaan voi opettaa tuollaiseen käytökseen, mutta kertoo tästä äidistä mielestäni hyvin paljon. Siinä ei enää ole kyse lasten temperamenttieroista mielestäni!![/QUOTE]

Sun kaveris on täysi idiootti! Ota hyvä ihminen itseäsi niskasta kiinni ja puolusta ensi kerralla omaa lastasi!! Ja sano suorat sanat tuollaiselle äidille joka antaa kullannuppunsa kiusata muita. Luulen, että hän tosin suutahtaa sinulle siitä, eikä halua teitä enää leikkimään, mutta sehän on helpotus sitten sinulle. Miksi haluaisit tuollaisia ihmisiä oman lapsesi ympärille? Ei saa olla liian nössö, pitää uskaltaa sanoa jos joku tekee jotain väärin. Ja sohvalla hyppiminen on aika eri kuin se että lyödään lelulla tms, väkivaltaan pitää HETI ja JOKA KERTA sanoa ei, ei se lapsi muuten usko yhtään mitään. Tiedän itse yhden samanlaisen tapauksen, äiti on niin laiska ettei jaksa kieltää, ja lapsi tekee mitä sattuu.

Tässä on sinulle itsellesikin opetuksen paikka, et voi vaan katsoa hiljaa vierestä, sun pitää puolustaa omaa lastasi, ei se 3-vuotias välttämättä vielä itse osaa.( Eri asia jos olisivat 6-vuotiaita, sitten voisi antaa lapsen harjoitella itse pärjäämistä tuollaisten mulkeroiden kanssa, koska niitähän tulee jatkossa vastaan lisää...)

Sun kaverillas on jotain häikkää pään sisällä. Ei normaali äiti käyttäydy noin.
Sinuna en olisi paljoa tekemisissä. Kasvatuserot tulevat esiin vain enemmän ja se hämmentää omaa lastasi lisää.

Tiukasti ärähdin (en huutanut) ja omaani kuristaa yrittänyt oikein säpsähti, mutta meni perille että teki väärin. Oma äitinsä on "voi, voi, ei saa, soo, soo" eli vain tiukempaa otetta poika kaipaisi. Vaikka meillä tiukempi kuri, niin silti tyttö esim läpsii. Mitähn olisi jos tätäkään kuria ei olisi...

[QUOTE="iinuska";27835953]One tuohon käytökseen välillä sanonut sille toiselle lapselle että "ei saa, kerttuun sattuu2 (nimi muutettu) mutta seinille menee. Ei tätä lasta kiinnosta. Sellanenkin tapaus oli että tämä toinen tyttö otti mun tytön leikistä nuken pois ja tyttöni alkoi siitä huutaa ettei saa ottaa niin tämä toinen äiti totesi ettei varmaan kyllä ottanut kun ei ole kiinnostunut nukeista. Ja kilometrinkin päähän näki tmän toisen ilmeestä että saimpas kaverin kiukustumaan. Tietää että omalle lapselleni nuket on tärkeitä mutta itse ei tosiaan niistä tykkää. Aina siis tämä toinen äiti puolustaa omaa lastaan " ei se mitään ole tehnyt" -tyylisesti niin mua niin lujaa ärsyttää. Meillä kun ovat kylässä tätä lyömistä on myös tapahtunut ja kysyin lapseltani haluaako että sanon vieraalle ettei saa mennä lapseni huoneeseen jos siellä ei osaa käyttäytyä niin lapseni ei sitä halunnut. Kuten arvasinkin, koska silloinhan se olisi myös rangaistus omalleni koska tästä toisesta niin paljon pitää :/[/QUOTE]

Ja tollanen lapsi vielä käy teillä kylässä?

Jos ei lapsen oma äiti estä lyömästä niin sinä estät!
Ketään ei lyödä, vaikka lällätettäis päin naamaa.

Tällä, ettei kukaan puutu lyömiseen, saa myös oma lapsesi kuvan että lyöminen on okei.

Aikuisena sun täytyy PUUTTUA siihen, eikä katsoa vierestä. Lapsi selvästi voi huonosti jos tuota tapahtuu usein ja aina toisten lasten kanssa. Voit harkita ls-ilmoitusta jos niin on.

Yhteistyössä