Miten toimia lapsen tärkeimmän lelun kanssa kun se syö sitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Siis semmoinen rätti/riepu ja kulma suussa no ei nyt taukoamatta mutta melko usein varsinkin unille mentäessä.
Muutenkin riepu on jokapaikassa mukana koska se auttaa jos tulee itku tai ujostus.
Nyt ostimme toisen samanlaisen koska tämän vanhan saa pestä mutta eihän sitä ehtinyt ikinä kuivaamaan kun sen pitää olla saatavilla 24/7.
Tätä uutta ei suostu syömään, mutta nukahtaa kyllä ilman itkuja päikyille ja kerran kokeilitiin yöunille ja nukahti ilman itkua mutta yö olikin sitten todella katkonainen!
Niin ja ikää lapsella on 1,5v eli siis pitääkö mun olla ilkeä ja antaa sen pitää vain tuota uutta kun ei syö sitä vai antaako sen syödä sitä vanhaa? Minkä ikäinen pitää yrittää vieroittaa tuosta syömisestä, ei siinä muutoin mikään haittaa että moista mukanaan raahaa, ompahan joku tuttu ja turvallinen sitten kun hoitoonkin joskus menee...Lopettaako se itse sen syömisen?

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Niin ja lasta ei kannata turvalelusta vierottaa varsinaisesti. Sen merkitys vähenee iän myötä. Toki sen käyttöä voi rajoittaa tiettyihin tilanteisiin.

En ole missään tapauksessa ottamassa koko riepua pois, se on hänelle niin tärkeä. Mutta tämä sen syöminen mietityttää kun tuttavapiirissä muiden lapset syö joko tuttia tai ei mitään...

Meidän molemmilla pojilla on rätit. TUplat, toiset kotona jatoiset hoidossa ja välillä käyvät pesusssa. Pesussa ollessa sanotaan vaan että ovat kylvyssä ja saavat takasin kun kuivuvat (ikää 3 ja 2 v ja rätit ollu vauvasta asti)

Että kai jo 1,5 v ymmärtää kylvyn ajan luopua ja ottaa vara kaverin hetkeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
Eikö oikeasti muiden lapset syö kuin tuttia ja ruokaa :snotty:

Söi se sellasen nallen hattua. En pessyt koska aattelin ettäsiinä on just se turva kun maistuu ja haisee tutulle.Nalle edelleen pesemättä ja syönti loppu alle 2v.

Meidän 1veellä on kans tollanen rätti! Tai siis se on mun vauva-ajalta vanha pieni tyynyliina. Meillä on "sääntönä" se, ettei sitä oteta sängyn ulkopuolelle. Tosin joskus tyttö varastaa sen itse pinnojen välistä ja menee jonnekin nurkkaan sen kanssa ja syö samalla peukkua.

Kun mä vierotin pojan tutista, hän rupes syömään uninallensa korvaa ja jos uninalle on pesussa hän syö pussilakanan kulmaa :x mä en pidä siitä että hän niitä imeskelee ja oon kovasti pohtinu että millä vierottaa siitäkin. Kun oliskin vaan yksi juttu joka kelpaa syötäväksi.
Mä tekisin niin, että antaisin lapselle sen rievun jota hän ei syö, jos se kuitenkin kelpaa lohduttamaan jollaintapaa.

Meillä pojalla on ollut ainun pupu maailman tärkein. Sitä on jo paikattu ja vaikka mitä, kun on syöty. Toinen samanlainen ostettiin, muttei se kelvannut origenellin tilalle. Olen siis pesupäivinä ratkaissut asian niin, että kuivataan pupua vauhdimmalla vaikka hiustenkuivaajalla, niin saa yöksi kainaloon.
Nyt jo toki ymmärtää et täytyy kuivua kun on ikää, mutta aikaisemmin.

Kuopuksel näkyy olevan samat oireet. :D Niin ja on tolla poitsulla ollu joskus ne litimärät puput pyyhkeen sisällä kainalossa, kun on tullut niin kova itku ja hätä.

Ymmärtää pesun ja laittaa rätin itse koneeseen, se ei ole ongelma. Mutta tänään jätin tämän vanhan kuivumaan, yhdessä ripustettiin ja sanottiin heihei ja selitin että saa kun on kuiva ja tämä uusi oli kokoajan kainalossa. No kun ovi meni kiinni alko jumalaton huuto, uus rätti paiskattiin maahan moneen kertaan...huusi ja karju vaan ovella. Kiukku unohtu hetkeksi kun kaivoin kaapista mielenkiintoisen lelun mutta leikin jälkeen kävi taas ovella kiukkuaan.
Tosin tämä nyt oli ensimmäinen kerta kun näki että riepu jää kuivumaan, ehkä se oppii tämän kun tajuaa, että saa yöksi sen vanhan viereensä.

Yhteistyössä