Miten toimia oikein? poika 9kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu86

Uusi jäsen
02.02.2012
19
0
1
En tiedä onko kyseessä pelkkä eroahdistus, vai onko osaksi myös kiukuttelua.. Eli kaikki on pojalla hyvin esim. isin kanssa leikkiessä siihen asti kunnes näkee äitin, alkaa hirveä itku ja kitinä että syliin pitää ottaa. Olis ihan ymmärrettävää jos olis sitten parempi mieli syliin päästyään mutta kitisee ja venkoilee siinäkin, haluaa lattialle leikkimään. Vaikka istun itse lattialla pojan vieressä niin jatkuva kitinä syliin-pois-syliin-pois. Siten kyllä tykkää olla että kannattelen häntä että voi seistä mutta haluaa touhuta lelujen kanssa siinä seistessä ja kun sekään ei ihan aina onnistu niin sekin rupee harmittaa..rupee olee mulla ranteet aika kovilla kaikesta seisottamisesta ja kannattelusta kun painoa pojalla kuitenki jo reilu 12kg. Eli annanko vaan kitistä, ja olen lähellä vai teenkö niinkuin vauva tahtoo?
Olis vaan niin kiva että poika viihtyis ja leikkisi yhtä hyvin äidin ku isänkin kanssa :|

lasta ei kannata seisottaa ennenku ite osaa seistä. lopeta tuo, se unohtaa kuitenkin aika nopsaan moisen tavan kun vaan et seisota. ja jos jo ite nousee seisomaan niin sitten annat sille taaperokärryn tai muun tuen mistä pitää kiinni niin saat ranteille lepoa.

tuo eroahdistuskiukku menee ittekseen ohi, älä kiinnitä siihen liikaa huomiota, ota toki syliin kun itkettää mutta älä tee asiasta liian suurta numeroa.

Löytyykä teitä Plaston taaperokärryä? Se voisi olla kiva "äidinkorvike" vähän aikaa. Eroahdistusta varmaan on ja menee kyllä aikanaan ohitse. Koita olla piilossa silloin kun lapsi on miehen kanssa, niin saat vähän aikaa omaa rauhaa.

nousee itse tukea vasten seisomaan, mutta ote kyllä usein irtoaa kun näkee mut ja lähtee ryömimään kohti itkua vääntäen..taaperokärry on kyl seuraavana hankintalistalla, mietityttää vaan että kelpaako sitten sekään mun läsnäollessa.

ihan sitä mitä ton ikäselle pitääkin :D kasvanu kyl vauhdilla...pituuttakin 76cm.
Kaikki eivät voi olla kääpiöitä ;), joidenkin pitää olla myös niitä pitkiä komeita miehiä. Meillä oli samaa kokoluokkaa oleva poika, joka on nyt jo 6 v eikä vieläkään lihava mistään kohtaa. Pitkä kylläkin :)

Asiaan; mä kutsuin tuota perskärpäsvaiheeksi. Kun toinen konttasi/ryömi parkuen perässä vessaankin. Kaikki apuvälineet, kuten kävelytuoli ja hyppykiikku, on ihan käteviä & helpottaa arkea. Ja onneksi tuo on ohimenevä vaihe.

• Tykkää
Reactions: tiinu86
No kyllä on tuolla pituudella jo aikas lihava... :O Oma lapseni kasvaa juuri keskikäyrällä ja on nyt 84 cm ja 11 kiloa ja ikää vuosi ja muutama kk.

Kaverillani on samankokoinen lapsi, kuin sinulla ja näyttää ihan hamsterilta poskipusseineen...

[QUOTE="nainen";25780959]No kyllä on tuolla pituudella jo aikas lihava... :O Oma lapseni kasvaa juuri keskikäyrällä ja on nyt 84 cm ja 11 kiloa ja ikää vuosi ja muutama kk.
[/QUOTE]
Hassua, ettei neuvolassa koskaan lihavaksi sanottu ainakaan meidän poikaa samoilla mitoilla kuin ap:n poika.

Tässä kuva minun lihavasta pojastani tuossa iässä:

Mielestäni ihan perusvauvan mallinen, pitkä tosin.

Niiiin, ja 12 kg painoiseksi (6 kk iässä painoi n. 12 kg ja oli 73 cm pitkä) päästiin ihan pelkällä rintamaidolla & 3-4 h ruokailuväleillä päiväsaikaan.
Ja 1 v 10 kk iässä sama lapsi painoi 15 kg, eli painoa oli tullut 1 v 4 kk aikana vain 3 kiloa lisää, mutta pituutta 22 cm (pituus 1 v 10 kk iässä oli 95 cm). Eli vaikka joku vauvaiässä onkin omaa lastasi painavampi, niin lihavuudesta ei todellakaan voida puhua - siitä voidaan keskustella ehkä 3 v lapsen kohdalla :)

Viimeksi muokattu:
juu ei kyl mun poikakaan lihava ole, samanlainen kun tuossa valokuvassa oleva =) koskaan ei ole koosta ihmetelty muuta kun pituutta..olkoon jollain muulla hamsterin posket mut meillä ei ainakaan ;)

Yhteistyössä