Miten toimia tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Tilanne on se että koirani on mahdollisesti näykkäissyt lasta. En ole varma kun en ollut paikan päällä. Siis siskoni oli meillä lapsensa kanssa ja minä olin laittamassa keittiössä kahvia. Koirani nukkui omalla paikallaan. Lapsi oli aika innokas menemään silittämään koiraa ja sanoinkin monta kertaa että sitä ei saa nyt silittää kun se nukkuu. Siskonikin varmasti kuuli tämän. Kohta sisko huutaa kuitenkin minulle että koira puri, menin tietenkin salamana olohuoneeseen. Lapsi istui lattialla noin metrin päässä koirasta, ei itkenyt, eikä ollut mitenkään "shokissa", vaan ihan normaalisti.
Eikä ollut misssän jälkeäkään vaikka kysyin että mihin puraisi. Lapsi ei siis itse sanonut mitään. Sisko on tietenkin suuttunut ja vaikka mitä, mutta kun en voi olla ihan varma tekikö koira edes mitään, saattoi vain esimerkiksi haistella kättä. Siskoni on oikeasti ylihysteerinen joissakin asioissa. Tottakai jos koirani oikeasti näykkäisi niin tilanne olisi eri. Mutta kun ei jäänyt edes mitään jälkeä. Miten te itse toimisitte tässä tilanteessa?

Antaisin asian olla. Lasta on kielletty ja hänelle on kerrottu että koira ei tykkää.

Miehen äidillä on 3 koiraa, keskimmäinen niistä ei siedä pieniä lapsia vaan on mustasukkainen kaikista ihmisistä. Aattona oli aika läheltä piti tilanne, koira oli minun toisella puolella ja lapseni tuli samaan huoneeseen, ja oli tulossa ilmeisesti minun syliin/jotain minulle näyttämään. Koira kävi rähisten kohti, ja itse sain juuri lapsen omaan "halaukseeni" ja koira napsasi minua kädestä.

Ja silti ei sitä pirun koiraa saanut eri huoneeseen laittaa, loppui meidän vierailut taas hetkeksi siellä. Asia on ollut alusta asti tiedossa, ja koira useamman kerran yrittänyt nauskasta lasta, ja sitten koiraa torutaan ja sama touhu jatkuu.. :( Ja nykyään koiran komennus jää minun ja miehen vastuulle muut ovat kuin ei huomaisikaan koiran näykintöjä.

Näykkäisy on musta eri asia ku puraisu. Näykkiminen toki sekin kiellettyä, mutta koiralta "ymmärrettävää" ja normaalin rajoihin kuuluvaa käytöstä josta sitten rangaistaan aina jos sellasta esiintyy.

Oikea pureminen taas hyvin, hyvin vakava asia. Sellasen tapahtuessa pitää harkita koirasta luopumista, joko lapsettomaan ympäristöön sijoittamista tai piikille vientiä.

No ei kai tuossa tilanteessa tartte mitenkään toimia jos lapsella ei edes jälkeä ole tullut, jos nyt yleensäkään on koira häntä edes haistanutkaan, en vaan tajua miksi sisko noin sanoo jos koira ei ole purrut.. No mutta siis, anna asian olla, jos siskosi haluaa kiukutella olemattomasta asiasta niin anna kiukutella rauhassa ja jos sanoo jotain tyylin ettetkö välitä lapsen turvallisuudesta jne niin voit sanoa että jos koira pahaa tarkoittaen tahtoisi lasta purra, kyllä sen varmasti huomaisi...

[QUOTE="aapee";22745094]Niin siis ongelma on siinä etten tiedä onko koira tehnyt mitään. Kun ei ollu oikeasti mitään jälkeä. Eikä lapsikaan käyttäytynyt erikoisesti.[/QUOTE]

Eipä sillä ole merkitystä näykkäisikö koira vai ei. Syy oli lapsen. Jos on varoitettu ja silti menee ja silittää jollon koira näykkäisee on syy lapsen ei koiran. Mielestäni voit antaa asian olla.

eläintä on helppo syyttää kun se ei osaa puolustautua ja siskosi ei taida tykätä koirastasi ja meillä ent koira puri kolme kertaa poikaani mutta hän kiusasi koiraa mutta sit koiran käytös muuttui niin et se tuli munkin pääle jahtasi nurkkaan ja mieheni veti sen lattialle pannasta no sit kun menin vesaan ni hyppäsi mun paikalle sänkyyn ja kun pyysin sitä pois niin ei kun katsoi silmät vihreänä ja murisi siis jos koiran käytös alkaa muuttua aggressiiviseksi niin silloin vasta on jokin vialla ja toistuu nämä puremiset eli--
siskosi valehteli..jos lapsi ei itke ja koirasi makaa omalla pikalla rauhassa eikä ole nolona niin anna asian olla me lopetettiin koira kun se muuttui....tai siis eläinlääkäri lopetti....sinuna en olisi huolissani mutta seuraile koiraa....

[QUOTE="aapee";22745094]Niin siis ongelma on siinä etten tiedä onko koira tehnyt mitään. Kun ei ollu oikeasti mitään jälkeä. Eikä lapsikaan käyttäytynyt erikoisesti.[/QUOTE]

Jos et mitään jälkeä löydä eikä lapsikaan itke tms. niin ehkä ei mitään tapahtunut. Mä suosittelen vakavasti seuraamaan tilannetta. Mikäli koira on kerran näykkäyissyt niin huonolla tuurilla se toistaa sen.

Meillä on ikävä kokemus asiasta; koira joka piti kovasti lapsista oli mustasukkainen perheen uudesta tulokkaasta. Mä itse epäilin että koira on kerran tyttöä näykkäyssyt, mutta mies väitti ettei mitään ollut tapahtunut.
Ikävä kyllä muutaman kk:n jälkeen sitten tapahtui, tytön ollessa 10 kk kävi koira kiinni.

Mitäs siinä sitten; tyttö 4 päivää Lastenklinikalla ja koira muutti muualle...

Yhteistyössä