Miten toimisitte nimenannon suhteen, mikäli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
...joku läheisenne olisi myöskin samoihin aikoihin kanssanne saanut vauvan ja aikoisi nyt antaa miettimänne nimen omalle vauvalleen joko ensimmäiseksi tai toiseksi nimette. Menisikö jo päätetty nimi vaihtoon vai miten toimisitte? Mä olen monesti pähkäillyt että kuinka itse toimisin tai kuinka edes PITÄISI toimia, mikäli tällainen tilanne sattuisi. Vastaus on, etten tosiaankaan tiedä. Mutta kuinkas te muut?

no mikäli nimi olisi sellainen mistä olen puhunut aiemmin että aion nimetä lapseni sillä, ja siitä huolimatta kaverini/sisarukseni päättäisi antaa omalleen sen, niin antaisin sen nimen (ellei lapsi näyttäisi ihan joltain muulta)
jos taas en olisi sanallakaan asiasta maininnut, niin joutuisin kehittelemään jonkun toisen nimen

Antaisin kyllä just sen suunnittelemani nimen. Mutta jos nyt suunnittelisin et jos joskus saan pojan, annan sen nimeksi Tarmo. Kaveri sais puolen vuoden päästä lapsen ja kastais sen Tarmoksi, mä ite saisin lapsen 3 vuoden päästä niin keksisin kyllä jonkun toisen nimen.

Meillä lapsen serkku sai saman nimen mitä me olimme vauvalle suunnitelleet. Mulla oli silloin raskaus reilusti yli puolenvälin, tiesin sukupuolen ja perheen kesken puhuimme jo vauvasta nimellä, mutta muille ei oltu kerrottu. Eli ihan sattumalta kävi noin. Mua harmitti älyttömästi. Nimi ei ollut mikään "olen lapsesta asti halunnut antaa sen lapselleni" tms, mutta raskausaikana olin miettinyt nimeä ihan tuskastumiseen asti. ;) Me keksittiin meidän vauvalle uusi nimi ja nykyään olen sitä mieltä, että onneksi kävi noin, sillä meidän lapsella on nyt maailman sopivin ja hienoin nimi hänelle! Jos kyseessä olisi ollut "vaan" kaveri olisin varmaan antanut saman nimen. :)

[QUOTE="vieras";25796440]...joku läheisenne olisi myöskin samoihin aikoihin kanssanne saanut vauvan ja aikoisi nyt antaa miettimänne nimen omalle vauvalleen joko ensimmäiseksi tai toiseksi nimette. Menisikö jo päätetty nimi vaihtoon vai miten toimisitte? Mä olen monesti pähkäillyt että kuinka itse toimisin tai kuinka edes PITÄISI toimia, mikäli tällainen tilanne sattuisi. Vastaus on, etten tosiaankaan tiedä. Mutta kuinkas te muut?[/QUOTE]

Aloitin eilen keskustelun aiheesta kun meille kävi näin. Olen raskaana ja poika lupaus on saatu. Eilen miehen veljen ristiäisissä heidän poika sai sen nimen mikä on jo vuosia sitten päätetty että tulee jos saamme joskus pojan. Ja se nimi myös tulee. Onhan se harmi kun serkukset ovat melkein saman ikäiset ja sama etu- ja sukunimi. Mutta nimi on meille niin tärkeä ja nimen takana oleva tarina..

No mitä sillä on merkitystä vaikka kumpiki vauva saiskin saman nimen? :O Kyllä me ainakin on annettu nimi mikä on päätetty vaikka ois sitte kaikki naapureitten vauvat saanu saman nimen.

Meillä meni nyt niin,että annettiin meidän tytölle sama nimi,jonka mun kaveri on päättänyt antaa lapselleen jos joskus tytön saa. Tämä siis paljastui meille vasta tytön syntymän jälkeen, että samaa nimeä ovat kaavailleet. Kaveri vaan totes asiaan,että sitten työt ovat vaan kaimoja keskenään eikä siinä ole ongelmaa. Eikä mun mielestä olekaan. Kyllä niitä saman nimisiä ja samanikäisiä ihmisiä tulee kuitenkin vastaan elämässä niin ei se haittaa vaikka niitä sitten olisi alusta alkaen.

Odotan nyt poikaa ja meillä on ollut jo pidemmän aikaa niin vahva suosikki pojan-nimeksi, etten voisi muuta kuvitellakaan etunimeksi. Jos joku kaveri/sukulainen nyt tässä välissä nimeäisi poikansa sattumalta samalla nimellä niin antaisin silti tuon jo päättämäni nimen. Toisista nimistä voisinkin ehkä tinkiä;)

Riippuu niin tilanteessa. Etunimeksi voisin hyvin antaa saman nimen kuin jollakin tuttavan lapsella, mutta tarkoituksella en antaisi lapselle nimeä joka on aiheuttaa todennäköisesti sekaannuksia tai harmia lapselle.

Yhteistyössä