Miten toimitte anopin kanssa joka tuppautuu liikaa asioihinne????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=(

Vieras
Siis annattako hössätä vai puhutteko asiasta miehen/anopin kanssa. Meillä ikävä tilanne kun mies täysin äitinsä vietävissä joten en tukea saa. Asioihin ja elämään puuttuminen alkaa jo olla niin rasittavaa että hermo menee. Ja mitään yhteistä ei voi miehen mielestä tehdä ennenkuin anopin kanssa on keskusteltu, on todella -siis liian utelias aina kun nähdään. Mies hyppää monta kertaa viikossa vanhemmillaan milloin milläki verukkeella, olen tässä miettinyt että mikähän se minun roolini tässä oikein on....

Avaudu miehelle. Ota esimerkiksi joku tilanne, jossa mies on anopin kanssa "jyrännyt" sinut ja kysy, kumpi hänen perheessänsä on ensisijalla, sinä vai äitinsä. Jos mies mussuttaa, sano rehellisesti että sinusta tuntuu että miehen perhe on yhä lapsuudenkodissa ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi...

no mä ymmärrän ettäelämän isoissa asioissa kysytään vanhemmilta mielipidettä ettei tuu tehtyä emämokia hätiköidysti mutta ei sen pitäs antaa kuitenkaan vaikuttaa pariskunnan keskenäiseen päätöksentekoon. mä sanoisin ukolle suorat sanat siitä että napanuoran ois aika katketa ja keskittyä itsenäistymään. lisäksi puhuisin anopin kanssa ihan ystävälliseen sävyyn miten pahalta tuntuu kun oma mielipide sivuutetaan yhdentekevänä, kyse kuitenkin on minun elämästä...sekä miehen tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Avaudu miehelle. Ota esimerkiksi joku tilanne, jossa mies on anopin kanssa "jyrännyt" sinut ja kysy, kumpi hänen perheessänsä on ensisijalla, sinä vai äitinsä. Jos mies mussuttaa, sano rehellisesti että sinusta tuntuu että miehen perhe on yhä lapsuudenkodissa ja tunnet itsesi ulkopuoliseksi...

peesi!
Mä tosin sanoisin kyllä anopille suorat sanat myös. Meillä kun on avoimet välit sen kanssa niin voi sanoa ihan mitä vaan.

Juu kun se oliski vaan isoissa asioissa tuo vanhempiin tukeutuminen mutta esim. saattaa kysyä minulta jotain mistä vois ostaa vaikkapa jotain, vastaan siihen ja jonkun ajan jälkeen mies toteaa että täytyypä vielä kysyä äidiltä, ja muitakin asioita joissa olen tiennyt olevani oikeassa niin pitää vielä varmistaa...hieman luottamuspulaako.

Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Juu kun se oliski vaan isoissa asioissa tuo vanhempiin tukeutuminen mutta esim. saattaa kysyä minulta jotain mistä vois ostaa vaikkapa jotain, vastaan siihen ja jonkun ajan jälkeen mies toteaa että täytyypä vielä kysyä äidiltä, ja muitakin asioita joissa olen tiennyt olevani oikeassa niin pitää vielä varmistaa...hieman luottamuspulaako.

tiiäkkö mua varmaan ketuttas sen verran että ku ukko seuraavaks kysyis vaikka missä mun kalsarit on ni pokkana toteaisin että kuule kysyppä äidiltäs :D mahtasko mennä jakoon?

sun täytyy nyt vain miehes kanssa puhua ja tehdä selväksi mitä mieltä olet hänen tempauksistaan ja äidinhelmoissa pyörimisseen.

En tiä auttaako tähän mikään muu kun sanoa miehelle että muuttakoon takaisin äitinsä helmoihin...lapsen synnyttyä tää karkas nimittäin ihan käsistä. Anopin mielestä mies rasittuu vauvanhoidossa kun kerran töissäkin jo käy ym. Joskus tuntuu että kahden lapsen kanssa tässä asustellaan....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten se aina onkin se anoppi se hyysääjä, eikä koskaan naisen äiti...?

Omalle äidille pystyy sanomaan helpommin.

Ja äidit aina hyysää poikiansa enemmän kuin tyttöjänsä. Ihan kuin se napanuora ei sitten millään katkeais siihen poikaan..

En tiä auttaako tähän mikään muu kun sanoa miehelle että muuttakoon takaisin äitinsä helmoihin...lapsen synnyttyä tää karkas nimittäin ihan käsistä. Anopin mielestä mies rasittuu vauvanhoidossa kun kerran töissäkin jo käy ym. Joskus tuntuu että kahden lapsen kanssa tässä asustellaan....

:o anoppi vissii on jääny ajasta jälkeen. käyhän ne äiditkin töissä ja sen päällekkö pitäs hoitaa yksin vielä lapset ja koti?

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Katkaisin välit.

Siis mieheen vai anoppiin vai kumpaankin?

Anoppiin. Meillä nyt tuli sitten ihan kunnon riitaakin siinä, mieskin vähemmän tekemisissä heidän kanssaan nykyisin, se on kylläkin ollut täysin hänen oma valintansa. Mutta mä en jaksanut enää sitä "alistettuna" oloa. Nyt on hyvä olla, kun ei tarvitse kyseisen ihmisen mielipiteitä ja ajatuksia enää kuunnella, olen paljon itsevarmempikin nykyään :)

Eihän tässä anoppi mitään tuppaudu, vaan mies on onneton tossukka. Eli vikaa löytyy kyllä sen miehenkin puolelta.
Olisiko juttelu miehen kanssa paikallaan?

Oma äitini on täysin ton ap:n anopin vastakohta, ei tuppaudu asioihin vaan auttaa kun pyydetään. Kyllä se tosi on että poikia hyysätään aikuisikään saakka...

Kyllä se anoppi vaan tuppautuu, oon aatellu että jos tuo mies on noin epävarma niin se ajaa anopin kuulostelemaan koko ajan tilannetta...mutta kysymys oli siitä että mitenkähän asiasta keskustelisi. Miehen kanssa olen siis yrittänyt mutta hänestä äitinsä toiminta on ok ja jopa suotavaa...

Meillä ei mies ymmärrä täysin vieläkään, mikä hänen äidissään mahtaa olla vikana. Minun olis pitäny yksin asia hoitaa, ja lopulta sitten niin teinkin. Nykyään, kun suunnitellaan jotain, mä sanoin miehelle, että tää hoidetaan sitten ihan ITE eikä kysytä vanhemmilta neuvoa. Ja mä en ryhdy enää mihinkään hommaan, jos tänne pitää kutsua sen vanhemmat mielipiteineen.

Kyllä se anoppi vaan tuppautuu, oon aatellu että jos tuo mies on noin epävarma niin se ajaa anopin kuulostelemaan koko ajan tilannetta...mutta kysymys oli siitä että mitenkähän asiasta keskustelisi. Miehen kanssa olen siis yrittänyt mutta hänestä äitinsä toiminta on ok ja jopa suotavaa...

Vastaisku! Ota oma äitisi mukaan peliin, tyyliin: "mitä syötäisiin tänään kultaseni? Aha, makaronilaatikkoa, taidanpa kysyä äidiltäni mitä mieltä hän on..." ja luuri käteen (varoita ensin äitiäsi tulevasta ).

Toi kalsarijuttu oli hyvä, kannattaa käyttää! :D

Yhteistyössä