Miten toisilla paino nousee raskauden aikana ihan älyttömiin lukemiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
Mitä!! onko joku painanut 40 kiloa ennen raskautta! Mä kun olen ymmärrtänyt, ettei anorektikot tuu raskaaks, mut ilmeisesti ne voi tulla.

Ah, kylläpä näitä älynväläyksiä taas löytyy. Tiedätkö, jotkut ihmiset tosiaan painaa vain 40kg eivätkä silti ole anorektikoita. Mäkin oon kuullut, ettei menkat kuulema voi alkaa, jos painaa alle 45kg, mutta mulla on ollut ihan säännölliset menkat jo 12 vuotta enkä ole koskaan painanut niin paljon.... Enkä tosiaan ole ikinä ollut anorektikko.

minulla nousi paino lähes 20kg raskauden aikana ja ihan normaalisti söin. muistaakseni kuuden viimeisen viikon aikana tuli yli kilo per viikko painoa ja terkka oli sitä mieltä että turvotusta ja nesteitä vain on. Kukaan ei kuulemma syömällä saa yli kiloa per viikko ja kun kuitenkin söin ihan normaalisti. Oli kesä helteet ja todellakin turvotusta oli ihan järkyttävästi!! Kädet ja jalat ihan muodottomat. Join paljon vettä ja kävelin paljon, mutta silti sitä tuli:/ Nyt vauva 7kk ja painan 2kg vähemmän kuin ennen raskautta, helposti lähti!

mulla tuli molempien odotusaikana n. 20kg ja söin mielestäni ihan normaalisti. turvotusta oli aika reilusti. ei mulla ainakaan mitään ongelmaa tosta painosta tullut, molemmissa oli lähtöpaino alle 50kg, ja pari kuukautta molempien jälkeen kilot oli tippunu jo ihan kivasti =)

Yksinkertaista: ihmiset on erilaisia, toisilla on taipumusta esim. nesteenkeräämiseen ja turvotuksiin raskausaikana ja/tai muuten vaan paino kerääntyy helposti. Otappa heppalaput pois silmuiltasi ja herää siihen maailmaan, jossa kaikki eivät ole samasta muotista tehtyjä.

...mutta kun sillä raskaana olevalla naisella voi olla jokin sairaus, joka saa painon nousemaan reippasti ihan herkutteluista huolimatta. Esim. kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivillä paino voi nousta reippaastikin raskauden aikana, koska kehoon kertyy hirveät määrät nesteitä niiden normaalien raskauskilojen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja maalikato:
ei ihminen liho, ellei syö enemmän mitä kuluttaa. tietysti raskausaikana voi nesteitä kertyä ja vauva ja istukkakin painaa, mutta ei ne mitään 20 kilon painonnousua selitä.

Ai miksei muka? Mulle tuli tuo lähes 20 kg painoa raskauden aikana. Synnytin 3-kiloiset kaksoset, istukka painoi piiiitkälti yli kilon, lapsivettäkin lorahteli ihan kiitettävästi molemmista pusseista. Olin niin turvonnut, että kun menin sairaalaan sai numeron 40 kengät käyttöön, synnytyksen jälkeen kävelin miesten osastolta lainatuissa 45 kengissä. Olin sairaalassa viikon lasten syntymän jälkeen, lähdin laitokselta 15kg kevyempänä, 10 seuraavaa kiloa (joista siis 5 jo alkuperäisiä) lähtivät seuraavan 3 viikon aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja maalikato:
ei ihminen liho, ellei syö enemmän mitä kuluttaa. tietysti raskausaikana voi nesteitä kertyä ja vauva ja istukkakin painaa, mutta ei ne mitään 20 kilon painonnousua selitä.

selittää. Kaverini paino nousee aina raskauden aikana vähintään 20kg ja kaikki lähtee pois tosi nopsaan- siis nestekertymää vaan :)

En ole lukenut vastauksia, mutta...
Itselläni tuli raskauden aikana painoa lisää 20 kiloa. Kaksi viikkoa synnytyksestä oli vain pari ylimääräistä kiloa jäljellä. Eli muusta kuin läskistä oli kyse. Normaalipainoinen olin ennen ja jälkeen synnytyksen.

mun mielestä ei ole mitää noloa, jos paino nousee 20kg. minulle tuli ekasta 22kiloa ja toisesta 27kiloa. ja olin ennen raskautta 56kiloa
ja nyt olen melko saman taas. ja poju on vasta alle kolme kk, eli älä nää vaivaa ihmisten painosta

Mulle tuli ekasta lapsesta 37kg (50kg->87kg) ja toisesta 34kg. Kamalasti turvotusta, tosin alkuraskaudesta vedin perunaa ihan kiitettävällä tahdilla. Ilman mitään laihdutuskuureja olen ollut takaisen lähtöpainossa 4-5kk kuluttua, ja paino vielä siitä laskenut lisää, ihon palautuminen ei enää toisen jälkeen ollutkaan ihan simppeliä, vieläkin löysät nahat roikkuu mahasta. Olo oli aika tukala loppuvaiheessa. Sairaalassa alkanut mieletön hikoilu ja vessassa ramppaaminen:D
Terveisiä tutuille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Mulla nousi 20kg, enkä tajua edes hävetä =). Yleensä painon "älytön" nousu riippuu lähtöpainosta. Ite olin hoikka/laiha, joten sitä vararavintoa tarvittiin. Nyt olen entisissä mitoissani.

Samoin. Lisäksi olen pitkä, joten sitä painonnousua ei juuri edes huomannut kukaan.

Mulle tuli 20kg enkä vieläkään ymmärrä mihin se kaikki tuli, en oikeasti läskistynyt mistään normaalia enempää. Normaalilla tarkoitan sitä että pakko esim. reisienkin on vähän paksuuntua ettei se vain ja ainostaan mahan kohtaan voi kohdistua.

Nyt jäljellä 5kg, synnytyksestä 2,5kk

Yhteistyössä