Miten tossa Samsung Galaxyssä (missälie) on netti, vaikken ole siihen ostanut sellasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiedoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiedoton"

Vieras
Lapsella ihan tavallinen prepaid, johon en ole nettiliittymää ladannut. Niin piti tekemäni, mutta tollahan pääsee nettiin ilmankin.

Varmasti monien mielestä helkkarin tyhmä kysymys, mutta en tajua näistä nykyajan älypuhelimista yhtään mitään. Kyllä nettiliittymä mun käsittääkseni aina maksaa jotain. Jotenkin vaan outoa. Eihän toi voi ilmasta olla tollanen surffailu??

Voiskohan joku selittää mulle? Aika on ajanut musta ohi. O.o.

Kyllä se maksaa. Ja koska se ei ole nettiliittymä, niin se maksaa vähintään tuplaten enemmän.
Jos hankkii älypuhelimen, on myös varauduttava siihen, että siinä väistämättä ON netti.

Jos et ole maksanut edullisemmasta nettiliittymästä puhelimeen, on se nyt suht kallista- ei ilmaista. Puhelimilla pääsee nettiin aina, jos on sim kortti paikallaan mutta hinnat on omaa luokkaansa. Kannattaa laittaa estot päälle tai hommata liittymäpaketti.

Mutta käyttääkö se wlania? jos kyllä niin sittenhän se menee sen wlanin piikkiin ja laskua ei kerry.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten ne estot saa päälle? Ihan puhelimesta itse laittamalla vai? Poika sai älypuhelimen joululahjaksi ja ajattelin hommata siihen prepaidin, mutta en halua, että poika menee vahingossa tuhlaamaan saldonssa netissä surffailemalla.

Kyllä se maksaa. Ja koska se ei ole nettiliittymä, niin se maksaa vähintään tuplaten enemmän.
Jos hankkii älypuhelimen, on myös varauduttava siihen, että siinä väistämättä ON netti.

Tottahan toki tiesin että siinä netti on, mutta ajattelin että se on otettava jotenkin ensin käyttöön lataamalla erikseen tohon prepaidiin tms. :)

Lapsella dna Super prepaid.. Eli se nyt kuluttaa tota puheaikaa sitten ilmeisesti.

Halvemmaksi tulee sitten kai ladata tohon sellanen nettiprepaid mikä onkaan.. ku että menee esim 2 e per pv.

Aikoinaan kun ostin tytölle puhelimen. Myyjä kysyi netistä.sanoin ei nettiä. Puhelin kuitenkin päivitteli itseään 600e edestä. Olisi pitänyt kaupassa sanoa ei dataa.
Eli tarkista kuinka iso lasku on jo tullut ja sitten data yhteydet kiinni.

[QUOTE="...";29458994]Aikoinaan kun ostin tytölle puhelimen. Myyjä kysyi netistä.sanoin ei nettiä. Puhelin kuitenkin päivitteli itseään 600e edestä. Olisi pitänyt kaupassa sanoa ei dataa.
Eli tarkista kuinka iso lasku on jo tullut ja sitten data yhteydet kiinni.[/QUOTE]

Latasin siihen äsken samalta istumalta nettiaikaa. dna rajaton nettiliittymä. Ehkä nyt tulee vähän halvemmaksi kuin se puheajan tuhlaaminen. Tolla saa surffailla 30 päivää rajattomasti ja makso 16,90.

Miksi oisin ostanut sille ton älypuhelimen jos se ei sais surffailla netissä. Siski siis se ton kalliin härvelin ylipäätään sai, että pääsee nettiin sillä. Mitä järkeä siinä härvelissä muuten ois. :(
Pelkään vaan pahoin että hukkaa sen kohta.

Suostuuko älypuhelin edes toimimaan ilman nettiä?
Eikö se ihan jatkuvasti ole päivittämässä itse itseään, niin eikö se mene ihan tilttiin jos nettiä ei ole ollenkaan käytössä?

Itse olen miettinyt näitä asioita ulkomailla käydessä. Olen pistänyt puhelimen aina lentotilaan kun olen ulkomailla, mutta silloin se ei taida edes vastaanottaa puehluita tai viestejä?
Kai sitä sit pitää asetuksista etsiä tuo "ei dataa"-kohta, mutta jotenkin en ole luottanut että se tosiaan katkasis niitä yhteyksiä tuostakaan 100%.

Suostuuko älypuhelin edes toimimaan ilman nettiä?
Eikö se ihan jatkuvasti ole päivittämässä itse itseään, niin eikö se mene ihan tilttiin jos nettiä ei ole ollenkaan käytössä?

Itse olen miettinyt näitä asioita ulkomailla käydessä. Olen pistänyt puhelimen aina lentotilaan kun olen ulkomailla, mutta silloin se ei taida edes vastaanottaa puehluita tai viestejä?
Kai sitä sit pitää asetuksista etsiä tuo "ei dataa"-kohta, mutta jotenkin en ole luottanut että se tosiaan katkasis niitä yhteyksiä tuostakaan 100%.

jos antaa puhelimen wlanin olla päällä niin saa hoidettua nuo päivittymistarpeet sitä kautta

Yhteistyössä