Miten tukiperheen voi oikeasti saada?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Takana masennusta ja loppuun palaminen, nyt jo itse paljon parempana mutta lapsi oireilee. Mies alkaa olla aika väsynyt ja kiukkuaa. Koitan antaa omaa aikaa ja lomaa hänelle, mutta ei ehkä enää auta "vaan" sellainen. Olen tehnyt meistä monta vuotta sitten ls-ilmoituksen kun oli akuutti tilanne (olin sairaalassa) mutta todettiin että ei ole hätää emmekä saa kunnan maksamaa tukiperhettä koska on "terve" mies, vaikka jo tuolloin puhuin miehen jaksamisesta. Totaali yh:t saa miltei automaattisesti kunnan maksaman, heille tarjotaan sitä, näin sanoi sossu itse. Tuntuu vaan, että tilanteen pitäisi olla jo tosi, tosi huono ennen kuin saa konkreettista apua :( Toki voisimme tukiperhettä itsekin hakea, mutta se on hurjan kallista :( Tuntuu että keinot alkaa loppua...

Tee uusi ls-ilmoitus! Kyllä perheiden tilanteet voi muuttua niinkin nopeasti, että tukiperheelle tai muille tukitoimille on tarvetta. Mutta muistathan, että sossut voivat ehdottaa muitakin tukitoimia, perhehkuntoutusta tms.

[QUOTE="vieras";28713194]Pitää ilmoittautua lastensuojelun asiakkaaksi. Mutta koska niistä on pulaa, niin saattavat tosiaan ehdottaa jotain muuta, esim perhetyöntekijää.[/QUOTE]

Kai se täytyy kokeilla vaikka viimeksi eivät edes ottaneet vastaan minun ilmoitusta. Lopulta vieraan piti tehdä minun pyynnöstä. Sairasta. Ja eipä tuo perhetyöntekijä mitään auttaisi meidän tilanteessa.

Yhteistyössä