Olipas kiva viikonloppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Olin lasten kanssa mummolassa viikonlopun. Tuntuu että kaikki sai nyt päätepisteensä.

Kaikki alkoi siitä kun aikanaan menin naimisiin mieheni kanssa ja aloin odottaa esikoista. Mulla ei äiti hyväksynyt miestäni ollenkaan, oli kuulema jotenkin viallinen ja outo, typerä ym. Äitini on taitava manipuloija, sai tapahtumaan asioita joilla sai lisää pontta puheilleen. Isosiskoni ei myöskään enää hyväksynyt miestäni, oli haukkumista puolin ja toisin, riitoja ym, joihin minä jäin välikädeksi. Mieheni lakkasi käymästä vanhemmillani, itsellänikin oli tosi hankalaa sinne meno. Mutta mies meni armeijaan ja tarvitsin apua lapsen kanssa joten oli pakko pitää äitini elämässäni. Myöhemmin miehellä työ piti häntä poissa kotoa jopa 12h vuorokaudessa, ellei pitempäänkin. Tarvitsin apua, silloin syntyi myös toinen lapsemme.

Isäni on aina ollut sellainen oman tiensä kulkija eikä hällä ole ikinä ollut mitään miestäni vastaan, päin vastoin. Mutta hänkin saa osansa äitini ja siskoni v*ttuilusta ja haukkumisesta.

Lapsistani äitini ja siskoni kyllä tykkäävät, tosin aina muistavat mainita kuinka niitä ei ole kasvatettu oikein, etsivät virheitä äitiydestäni ja n. puolitoista vuotta sitten alkoi painostus. Haukkuivat salakavalasti miestäni minulle, saivat minut näkemään hänessä vikoja joita ei edes ole (nyt myöhemmin sen huomasin). Meillä oli omia ongelmia miehen kanssa, osa johtui perheestäni ja osa miehen henkilökohtaisista ongelmista. Äitini ja siskoni painostivat minua eroamaan, sitä jatkui ja jatkui. Välillä pistin heihin välit poikki mutta taitavasti aina sujahtivat takaisin elämääni. Ja painostus jatkui. Tavallaan ymmärsin sen mitä tekivät mutta jotenkin en jaksanut tarttua enää itseäni niskasta. Aloin uskoa kaiken sen paskan mitä selittivät miehestäni.

Kesällä sitten pakkasin tavarani ja muutin omilleni. Mieheni oli järkyttynyt. Itse en edes käsittänyt sitä, että tähän on tultu. Äitini ja siskoni tottakai suunnilleen pitivät juhlia keskenään kun olivat onnistuneet.
Eroa jatkui n. 1,5kk. Sinä aikana käsitin asiat sellaisina kuin ne ovat. Kaiken manipuloinnin ja sen mitä olivat tehneet minulle.
Pari viikkoa sitten mies palasi luokseni, pitkien jutteluiden jälkeen. Tätä asiaa en tosin kertonut äidilleni, vielä vähemmän siskolleni.

Tämän parin viikon ajan olen kuunnellut silti sitä haukkumista ja nälvimistä, kuinka huono ihminen mieheni on. Jotenkin silmät avautuivat ja aloin pistää vastaan, jonka jälkeen minusta tuli hullu heidän mielessään. Olen kuulema typerä akka joka ei tajua mitään. Lapseni pitäisi ottaa huostaan sillä olen sairas ja huono äiti.
Tämän viikonlopun tosin olisin voinut olla elämättä. Mies lähti reissuun työn puolesta jo perjantaina. Menin mummolaan lasten kanssa saunomaan ym. Kävin illalla kavereiden kanssa muutamalla siiderillä paikallisessa ja seuraavana aamuna alkoi silmät avautua jälleen. Olen kuulema juoppo, huora ym.
Olen aikanaan paljon kertonut äidille omista ajatuksistani ja elämästäni. Se on ollut virhe. Kaiken se akka on raportoinut siskolleni, joka sitten on ollut minuun yhteydessä ja erittäin taitavasti saanut minut itkemään. Tänään nimittäin näin omin silmin kuinka äitini kirjoitteli mesessä siskolleni MINUN asioitani. Ja kehtasi vielä väittää ettei ole koskaan mitään sille kertonut asioistani. Tajusin että juurikin hän on kaiken siskolleni kertonut, aloin tajuta asioita liiankin kirkkaasti.
Hyppäsin autoon lapsien kanssa ja lähdin kotiin, mennessä raivosin ihan todella... Paiskoin ovia ja huusin ja huusin, tulin kotiin ja kohta isä soitti minulle. Sanoi että äitini suunnittelee jotain pääni menoksi (lapset huostaan tms) hän nimittäin on sossu ammatiltaan ja vieläpä minun kaupungissani. Isä kysyi onko totta etten huolehdi lapsistani, etten pysty heitä hoitamaan... Ja kertoipa sitten että hänen työpaikallaan liikkuu juoruja että minä kuulema huoraan jokaisen miehen kanssa. Oli todella järkyttynyt, minä vielä enemmän. Eron jälkeen tapailin pari viikkoa erästä miestä joka on samassa paikassa töissä, kertaakaan en jalkojani sille levittänyt, ja muutenkin annoin pakit kun alkoi oman miehen kanssa välit lämmetä taas. No tuo mies ilmeisesti sitten puhuu minusta paskaa selän takana.

Lopputulos on se, että minä päätin lähteä. Miehen kanssa alustavasti puhuttiin asiasta puhelimessa, minä otan opiskelupaikan vastaan tuolta 250km päästä ja mies etsii sieltä töitä. Lähdemme tästä hullutuksesta. Mikä surullisinta, lapsilta menee hyvä hoitopaikka enkä usko että toista niin ihanaa pph:ta mistään löytyy. Mutta maa alkaa polttaa jalkojen alla nyt. Enkä todellakaan tiedä mitä muuta voisimme tehdä. Itken vain.

Alkuperäinen kirjoittaja Chocolaadi:
:hug:

Tana jos äitisi saa oikeasti huostaanoton aikaan ja vielä enempi hallaa tehtyä teille. Miten joku voi tehdä noin omalle lapselleen?! |O

Siinäpä se. Siksi lähdemmekin pois. On todella vaikutusvaltainen nainen. On tottunut siihen että on saanut aina hallita minua ja päättää asioistani. Vaikkei enää aikuisiällä olekaan suoraan tuota kyennyt tekemään, on onnistunut manipuloimalla siinä. Ei ilmeisesti kestä sitä että huomasin mikä on tilanne, enkä enää kuuntele sanaakaan sen juttuja.

Paljon olen miettinyt miten voi tehdä ja on tehnyt tämän minulle, ainoa mitä olen todennut on se, että se nainen taitaa olla itse sairas.

Sairaalta kuulostaa, jos tuossa ei ole mitään perää.

Miten he perustelevat sitä että miehesi on outo ja viallinen ja sinä olet huono äiti? Kai heillä jokin syy on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairaalta kuulostaa, jos tuossa ei ole mitään perää.

Miten he perustelevat sitä että miehesi on outo ja viallinen ja sinä olet huono äiti? Kai heillä jokin syy on?

Ne perustelut ovat olleet miehen uskonnollinen tausta, kuinka hänen perheensä tekee asiat väärin ym, mieheni on hullu ja kummallinen, tuokin vain siksi että on sanonut heille vastaan jos ovat suoraan päin naamaa haukkuneet. Minä olen huono äiti kai siksi että ovat vain päättäneet niin, yrittävät saada minua voimaan pahoin ja tuntemaan syyllisyyttä jostakin.
Se on sitä, etteivät tule toimeen muiden kanssa, kuin itsensä kanssa. Narsistisia naisia molemmat. Ja kun ihailua ei enää riitä, enkä tee kuten tahtovat minusta tulee huono äiti ja hullu. Mitään täysin yksittäistä syytä en heidän toimilleen kykene antamaan.

Lapseni olen hoitanut aina, kuopus oli melkein kolmen kun tänä syksynä menivät hoitopaikkaan töihinpaluuni takia. Olen huolehtinut ja rakastanut heitä aina täysillä. Joten perättömiä ovat nuo puheet siitä että olisin huono äiti.

tiedän liki samanlaisen tapauksen ja tää nuori äiti joutui olla lasten kanssa turvakodissa OMIEN vanhempiensa takia. Mieheen ei saanut pitää yhteyttä tai tän äidin vanhemmat soittaa poliisit.

Nyt muuttivat aika hiljattain monen sada kilsan päähän ja kuulemma menee suht hyvin.

Ne on sun lapset ja sun äitisi on jotenkin sairas. Kuka nyt omalta lapseltaan haluaisi lapsen lapset riistää!!

Kurja "tarina", siis surullista on ollut elämäsi :( Luulen ettei tuossa tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kuin tosiaan lähteä kaus pois jotta Hän pysty toteuttamaan uhkaustaan. Se on minusta hienoa että miehesi on tässä Sinun rinnalla. Hartaasti toivon että te yhdessä pärjäätte, ja itseasiassa uskon kyllä että pärjäätte, koska teillä riittää niin paljon rakkautta perheessänne :heart: Yritä ajatella niin että kun muutatte toiselle paikkakunnalle, pääset siitä surusta, tuskasta ja erityisesti VÄÄRYYDESTÄ eroon. Yhteyttä en Sinuna pitäisi laisinkaan äitiisi ja siskoosi, koska He voivat edelleen satuttaa Sinua ja perhettäsi. Jos lähtisit "taisteluun" heitä vastaan, todennäköisesti häviäisit koska heillä kahdestaan on noin iso vahvuus.

Kovasti jaksamista ja Onnea elämään Sinulle ja perheellesi :hug:

Tulipa todella paha mieli puolestasi. En tiedä kirjoituksesi perusteella onko äidilläsi ja siskollasi jotain syytä haukkumiseen. Siis että onko tapahtunut asioita joiden perusteella äitisi on mielipiteensä perustanut. Oli syytä tai ei, niin kuitenkin tosiasia on se,että sinä elät omaa elämääsi ja he omaansa. Ei ole olemassa oikeutusta jatkuvalle haukkumiselle ja arvostelemiselle.

Sinuna katkaisisin välini nyt pysyvästi äitiisi ja siskoosi. Ole edelleen isäsi kanssa tekemisissä, mutta syyttä suotta pahoitat mieltäsi noiden pahanilman lintujen kanssa. Sinä olet päättänyt elää yhdessä miehesi kanssa ja niin kauan kuin lapsesi, etkä sinä kärsi tästä ratkaisusta, asiat on hyvin ja oikein.

Huostaanottoon tarvitaan aika painavat syyt ja vaikka äitisi onkin sossu, niin se ei kyllä riitä. Täytyy olla näyttöä huostaanottoon. Eli sitä sinun ei tarvitse pelätä jos ja kun jauhosi pussissa ovat puhtaat. Ja jos et halua muuttaa, niin älä muuta. Käännä vain selkäsi noille, ja ala elää täysin omaa elämää. Satsaa omaan perheeseesi, se on tärkeintä mitä sinulla on. Jos äitisi ja siskosi ei ole tyytyväisiä ratkaisuihisi, niin se on heidän ongelmansa, ei sinun.

Tosin tuo muutto on kyllä siinä mielessä hyvä idea että pääset ottamaan etäisyyttä asioihin ja ihan oikeasti elämään perheenä niin ettei sun tarvi yrittää miellyttää äitiäsi.

Kirjoituksesi perusteella äitisi ja siskosi vaikuttavat mielenvikaisilta. Kuten tuossa jo edellä kirjoitin, niin toki en tiedä taustoja ja äitisi kirjoitus saattaisi olla täysin toisenlainen. Siitäkin huolimatta sinun ei tarvitse tuollaista kestää.

Hirmuisesti voimia sinulle, miehellesi ja lapsillesi. Perhettään ei valitettavasti voi valita, mutta ole onnellinen kuitenkin siitä ettei isäsi ole mennyt mukaan tuohon hullunmyllyyn. :hug: .

Yhteistyössä