Miten tuo lomapalkka lasketaan kk-palkkaisella?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten menee

Vieras
Olen lomalla 2.-29.6. ja kuukausipalkkainen päivätyötä ma-pe tekevä. Palkkani on vaikka 2500€/kk, niin miten tuosta nyt lasketaan lomapalkka? Lomarahahan on sitten puolet lomapalkasta.
 
Miksi se jaetaan 25:llä eikä kuukauden työpäivillä?


Jakalla 25 saadaan suht oikea palkka. Esim jos olet lomalla 4 viikkoa, jotka eivät sisällä arkipyhiä, sinulta kuluu 24 lomapäivää.


2.6. - 29.6 sinulta kuluu 22 lomapäivää, koska juhannusaattoa ja juhannuspäivää ei lasketa lomapäiviksi.

Saat lomapalkka kk-palkka jaettuna 25 ja kerrottuna 22.

Lopun kesäkuun palkan saat kuukausipalkka-tuo 22 päivän lomapalkka.
 

Yhteistyössä