miten tutti pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ttttt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"ttttt"

Vieras
meidän 2,5-vuotiaalle tuo tutti näyttäis olevan hyvin rakas. lopetin imetyksen pari kuukautta ennen kuin poika täytti 2v. Jotenkin se varmaan sitten korvas sen rinnan tutilla. On kyllä syönyt tuttia ihan vauvasta asti. Lapsi menee aivan sekaisin jos siltä ottaa tutin pois. Olen yrittänyt pitää tuttia poissa päivisin että se olisi vain yöllä. mutta menee aivan hysteeriseksi. kai se tutin syöminenkin sais jo loppua? se on kai huonoksi hampaille? tulee helpommin reikiä ja ristipurentaakin vissiin?
vinkkejä?

eikä se auta että mies on aivan hysteeerinen siitä että lapsi syö tuttia pelkää kun ruttoa että sen hampaat menee pilalle.. ja kaikki on tietty mun syytä.

Itse ottaisin vain tutin kylmästi pois, kyllä se pian luultavasti unohtuu vaikka lapsi alkuun reagoisi voimakkaasti. Jos kapine on kovin tärkeä, ei oletettavasti "tutti oravanpoikasille -tarina" helpota asiaa, tosin sitäkin voi tietysti kokeilla, kun lapsi on kuitenkin jo 2,5-vuotias :)

Mä olin viritelyt tuota tutti oravanpoikasille -juttua vähän aikaa ja lapsi oli luvannut antaa tutin niille, Yhtenä aamuna ulos mennessämme näkyi orava naapurin männyssä. Siltä seisomalta otin tutin ja laitoin sen killumaan männyn oksaan. Sitten lähdimme vaunutteemaan, mutta minä vielä otin tutin pois oksasta lapsen selän takana.

Takaisin tullessamme tutti oli siis poissa ja "orava" se vienyt. Vaikka asiasta oli sovittu, niin silti kyseli tuttiaan aika pitkään. Poika oli silloin juuri täyttänyt 2 v. Tällä "viisaudella" mikä minulla nyt on, ottaisin tutin pois ennen ensimmäistä vuotta. Ja täytyy tunnustaa, että vähän tuntui pahalta tuollainen valhe oravista :-)

Minä leikkasin aikoinaan tuttiosan irti ja näytin lapselle, että särki on, on heitettävä menemään. Vanhempi tyttö halusi yhden yön nukkua risa tutti kädessään ja seuraavana päivänä heitti tutin itse roskiin :)

Paras aika ottaa tutti pois olisi alle 2 vuotiaana. Silloin siitä pääsee helpommin ja nopeammin eroon. Nyt vaan leikkaat tuteista päät poikki ja sanot, että tutit meni rikki tms. ja et todellakaan anna uusia tilalle. Kestät sen huudon, kesti sitten viikon tai kaksi. Meillä huusi tuttejaan vain 2 päivää ja joskus 1v8kk ikäisenä otettiin pois. Silti tuli jo purentaan vikaa :( hammaslääkärin kehoituksesta siis otettiin tutti pois.

Meillä on monta tuttia käytössä ja lapsi on jo 1,5 vuotias. Tyttö on ruvennut puremaan tutteja, kun ikeniä ilmeisesti kutittaa. Niin ne tutit on vähentynyt, kun tuttiin on tullut reikä ja olen näyttänyt sitä hänelle: Tutti meni rikki. Se pitää laittaa roskiin" Ja sitten tyttö vie tutin roskiin, eikä hän onneksi koskaan pengo roskista. Voisit kokeilla leikata tutista pään pois, sittenhän sitä ei enää ole edes kiva imeskellä, ja sanot että tutti on rikki, laitetaan se roskiin.

Yhteistyössä