miten työkkäri valehtelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaverini on työkkärissä töissä :D Tiedän muutamia jotka on kouluttaututneet työkkärin kautta tai menneet johonkin valmennukseen tai työharjoitteluun, mutta eipä tulee mieleen ketään joka ois "oikeisiiin" töihin päässyt.

No en tiedä, tiedänkö yhtäkkisesti ajateltuna.

Jos siihen lukuun on noita työllistämiskurssien tms. kautta tulevia kirjattu ehkä?

Ainakin aikaisemmin on joillain kursseilla noin 80 % osallistuneita saanut töitä, ja useampi kurssi samasta aiheesta järjestettynä - eli tämä on tietoa, ei mutua.

Tämä lause vaan varaus näille "no noiden kurssien kautta ei yksikään työtön ole ikinä saanut yhtään ainoaa työpaikkaa...jne" :D

En tunne yhtäkään joka ois saanu tökäristä töitä. Itekin olen aina löytäny ite työni ja asenne+koulutus kyllä kohillaan. Tökärissä vaan käyään ilmottautumassa välillä. Parikertaa on tökäri muistanu paikkailmotuksella ja siinä se. Niistäkin toinen oli jo menny.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27830029:
Meillä sekä kaupunki että shp hylkäsi työkkärin eikä ilmoita avoimista enää sitä kautta. Enemmän vaivaa kuin hyötyä

Olen haistavinani, että tähän suuntaan oltais menossa, ja syyt on helppo ymmärtää.
(Työkkäriin tehdyt muodolliset työnhaut ilman aikomustakaan ottaa paikkaa vastaan yms ilmiöt).

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;27830023:
Tämä lause vaan varaus näille "no noiden kurssien kautta ei yksikään työtön ole ikinä saanut yhtään ainoaa työpaikkaa...jne" :D

90 luvun lamassa olin kurssilla, jolla piti olla aamulla paikalla laittamassa nimi paperiin. Vieressä oli toinen paperi, jossa luki päivän työ. Esimerkiksi "keskustelkaa parin kanssa omista vahvuuksistanne"

Ruokatunnin aikana paperi haettiin pois ja tilalle tuotiin uusi, jolta piti löytyä iltapäivän nimi. Eli käytännössä piti käydä molemmin puolin ruokatuntia laittamassa nimi listaan.

työttömyystilastoja saadaan hienosti siivottua kun ihmiset pakotetaan ottamaan jopa tyhjänpäiväisiä kursseja vastaan (tyyliin kuinka haen töitä tai mitä teen isona) ja toinen siivouskeino on pakottaa ihmiset muutamaksi tunniksi arkipäiväksi töihin ylläpitokorvauksen varoin, eihän he silloin ole työttömiä kun saa päivärahan ja lisäksi ylläpitokorvauksen

[QUOTE="hippi";27830049]90 luvun lamassa olin kurssilla, jolla piti olla aamulla paikalla laittamassa nimi paperiin. Vieressä oli toinen paperi, jossa luki päivän työ. Esimerkiksi "keskustelkaa parin kanssa omista vahvuuksistanne"

Ruokatunnin aikana paperi haettiin pois ja tilalle tuotiin uusi, jolta piti löytyä iltapäivän nimi. Eli käytännössä piti käydä molemmin puolin ruokatuntia laittamassa nimi listaan.[/QUOTE]

Nää onkin niitä legendaarisia kursseja...

Niitä on ollut monenlaista tyyppiä varmaan aikojen saatossa.

Täsmäkoulutuksia, ja sitten tämä toinen, surullinen ääripää. Vähän niinkuin resurssien haaskaukseen vivahtais tuo "päivähoito-osasto". :D

Niihin on ollut kuitenkin osallistumispakko, karenssin uhalla.

Yhteistyössä