Miten työnantaja on suhtautunut kun olette ilmoittaneet raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Ekan kohdalla tuli vaan onnitteluja, mutta tän toisen kohdalla toinen pomo onnitteli ja toinen ei, tuli vähän ikävä fiilis, kun ilmoitin, niin vastaus taisi olla, no niimpä tietysti. No tällä hetkellä on pari muutakin äitiyslomalaista tiedossa, joten se vähän vaikeuttaa meillä töissä asioita ja kun aina pitää löytää tuuraaja jostain tilalle, niin onhan se pomolle ikävä juttu sinänsä ja meillä kun ei tuota työvoimaa noin vain löydy, vaikka kuka vaan tätä sinänsä voisi tehdä.

Mulla on siis tavallaan 2 pomoa, joista toisen kanssa hoidan päivittäiset työjutut ja toisen kautta joudun sopimaan lomat sun muut.

No yritän tässä mahdollisimman pitkään olla täysillä mukana remmissä ja toivottavasti pystyn tuon oman osa-aikaishomman tekemään sinne äitiyslomaan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
meillä ei mies pomo edes onnitellut. viikonpäästä ilmoituksesta tuli lomautus lappu....

No meillä oli tuo nihkeämmin suhtautunut lapseton naispomo, miespomo kyllä onnitteli, ja on muutenkin todella mukava ja ymmärtävä pomo. No on tuo naispomokin ihan mukava, ei sinänsä mitään valitettavaa siitäkään.

Mulla miespomo. Ei saanu hetkeen sanaa suustaan, onnitteli sitten ja sanoi, että pitää hetki sulatella. Olin raskaana aloittaessani työssä ja mut oli palkattu vakituiseksi. Eipä tullut vaan haastattelussa puheeksi.

itse kun kerroin että odotan kaksosia niin pomo sanoi siihen että et sitten yhtään helpompaa tietä valinnut, mutta ainahan voit abortoida toisen.... sanotaanko että tuli pikkasen paska fiilis...

Huh, huh mitä reaktioita, jotain rajaa pitäis pomoillakin olla ja käytöstapoja ! Muutenkin raskauden alussa voi olla mieli myllerryksessä niin ei siihen tarvita mitään tollasii aborttipuheita... :kieh:

Kun lähimmälle pomolle kerroin kierrellen ja kaarrellen niin totes vaan aavistaneensa ja onnitteli. Osastopäällikkö onnitteli ja alko sitten kauheasti kyselemään vointia jne. :)
Et hyvin ottivat uutiset vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ekan kohdalla tuli vaan onnitteluja, mutta tän toisen kohdalla toinen pomo onnitteli ja toinen ei, tuli vähän ikävä fiilis, kun ilmoitin, niin vastaus taisi olla, no niimpä tietysti. No tällä hetkellä on pari muutakin äitiyslomalaista tiedossa, joten se vähän vaikeuttaa meillä töissä asioita ja kun aina pitää löytää tuuraaja jostain tilalle, niin onhan se pomolle ikävä juttu sinänsä ja meillä kun ei tuota työvoimaa noin vain löydy, vaikka kuka vaan tätä sinänsä voisi tehdä.

Mulla on siis tavallaan 2 pomoa, joista toisen kanssa hoidan päivittäiset työjutut ja toisen kautta joudun sopimaan lomat sun muut.

No yritän tässä mahdollisimman pitkään olla täysillä mukana remmissä ja toivottavasti pystyn tuon oman osa-aikaishomman tekemään sinne äitiyslomaan asti.

Onnitellut aina. Ja lähtiessäni äitiyslomalle olen aina saanut kukkia ja lahjan vauvalle.

Yhteistyössä