Miten ulkoilette alle 1-vuotiaiden kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dask
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dask

Aktiivinen jäsen
30.04.2008
1 293
0
36
Käyttekö joka päivä ulkona (lukuunottamatta nyt näitä kovia pakkasia)? Onko lapsi aina rattaissa, vai konttaileeko pihalla? Käyttekö jo puistoissa noin pienten kanssa? Mä en oikein tiedä miten fiksuimmin ulkoilisin ton 9-kuisen kanssa... Se on aina pulkassa tai rattaissa, kerran oltiin tossa pihassa, kun mies teki lumitöitä. Vähän aikaa se jakso siinä konttailla, mutta sitten meni hermo, kun ei se toppavaatteissa konttailu ole kai kaikista helpointa hommaa. Hyviä vinkkejä ottaisin vastaan =)

Mä en noin pieniä ulkoiluttanu erikseen. Eihän sitä huutoa jaksais kukaan kestää, ei ne pääse liikkuun hangessa haalareineen.

Ne nukku vaunuissa päiväunet noin 1-3 tuntia päivittäin, plus kauppareissut/vaunureissut ynnä muut.
Mutta helpommalla pääset kun annat vaan päiväunet nukkua vaunuissa.
Noin pienellä on ihmeteltävää ihan keittiön kaapeissa, ei niitä tartte ton ikäsenä kummemmin aktivoida.

Mä oon noin pienen kanssa vaan ollut ratas kävelyillä ja silloin kun esikoinen oli tuossa isässä niin oli kevät ja laitoin sen kävelylenkin päätteeksi hetkeksi keinuun istumaan ja ihmettelemään maailmaa sekä antanut kontata maassa.

En ole ottanut stressiä ulkoilusta sen ikäisen lapsen kanssa joka ei itse tuota kaipaa. ollaan siis ulkoiltu koiran kanssa tai vaan äidin halusta, rataskävelyä tai kantoliinassa/-repussa. Omassa pihassa tai leikkipuistossa pysähdytty keinumaan, kokeilemaan liukumäkeä tai istuskelemaan hiekkalaatikolla. kesäisin ollaan pidelty piknikkiä pihalla ja lapsi on saanut siinä pyöriä maassa jne.

Mutat siis jos sä on tyyliin pyllystä eikä itse voisi ulkoilu yhtään kiinnostaa niin en ole pakottautunut tuonikäisen kanssa mihinkään lakisääteiseen puistoiluun.

Jipii! Mä ajattelin, että mut lytätään täällä heti, kun en joka päivä vie puistoon keinumaan tms :laugh: Poika tosiaan nukkuu ulkona aina, kun ei oo näin sairaan kylmä (täällä vissiin -23° tällä hetkellä ja poju sisällä päikkäreillä). Kaupassa käydään kävellen rattaiden kanssa. Keväällä sitten, kun lumet sulaa, laitetaan hiekkalaatikko pihaan ja vauvakeinukin löytyy jo varastosta valmiina kevättä ja kesää varten.

Yleensä vaunuissa kun käydään esikoisen kanssa pulkkamäessä tai lenkillä, joskus kävelytetään tai annetaan kontata maassa. Lisäks nukkuu päikkärit vaunuissa. Lapsi pian 11kk.

Meilläkin 9kk, ja ei jokapäivä mennä ulos, varsinkaan nyt kun on niin kylmä. Kesällä ja syksyllä kyllä oltiin kun oli kivemmat säät, sillon keinuttiin ja laskettiin liukumäkeä ym :)
Tosiaan nyt n. jokatoinen pvä pulkkaillaan ja rattaiden kanssa kävellään, esim. kauppaan tai muuten vaan.

Yhteistyössä