Miten usein perheen äidit käytte baareissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "A.P"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon tän vuoden puolella ollu kerran...
Pitäs kai mennä vielä toisen kerran jos jaksaa. Tai sitten en mene.

Mun puolesta saa käydä vaikka joka viikonloppu, se kun ei ole multa pois. Tosin saatan ihan ääneenkin kummastella, että miksi pitää baariin päästä niin usein? Eikö kotielämä maistu vai mikä siinä on. Mutta harvemmin sitäkään.

Hyvin harvoin. Viime syksynä viimeksi ja sitäkin ennen hyvin harvoin. Lapsivapaat ennen raskautta ja vauvaa meni kyllä aika tehokkaasti kännissä miehen kanssa, muttei baarissa. :D

Aiemmin pari kertaa vuodessa, eron jälkeen tuli istuttua yli puoli vuotta vähintään 4 krt/kk. Nyt ehkä pari kertaa/kk, mutta nekin on sellaisia tunnin-parin reissuja, ei koko illan kestäviä, kun ei toi mies viihdy...

Käyn kerran kk ja vauvan isä vahtii lastamme, lisäksi joskus otamme ihan kahdenkeskistä aikaa. Se riippuu mistä roikkuu mikä kellekkin on se oikea määrä. Itse en kannata joka viikonloppu baareilua. Meille viikonloput on perhekeskeistä aikaa yleensä.
Itsestäni on ihana nähdä lapsettomien ystävieni kanssa, vaikka nyt sit lasillisen ääressä ja ei, en koe milläänlailla sydämessäni pistoa. Mun mielestä lapsen ohessa pitää muistaa omat ja kumppanin tarpeetkin, niin syntyisi sellainen toimiva perhepaketti. Toimii meillä, jokaisella erilailla.

Vähän riippuu. Toisinaan tulee sellaisia tilanteita että olis jopa kolmena viikonloppuna peräkkäin jotain, mutta sitten saattaa tulla hiljaisempi kausi ettei käydä moneen kuukauteen...Vuositasolla en kyllä jaksa laskea.Pääsääntöisesti varmaan kerran parissa kuukaudessa.

1-3x vuodessa. Osaan pitää hauskaa ilman viina ja baaria :)
Minusta jos äiti käy 1x kk, on rimaa hipoen ok.. mutta jos enemmän käy, niin eipä taida lasten parasta ajatella.

5-10 kertaa vuodessa. Voipi olla että opiskelijaelämä hieman muuttaa tuota ja hyvän ystävän muutto samalle paikkakunnalle. Mutta siltikään ei varmaan useammin kuin kerran kuussa. Toisaalta lapsi menee syksyllä tarhaan, joten nähdään vähemmän, niin ei ehkä raaski joka kuukausikaan lähteä kun ne viikonloput ovat ainoita täysiä päiviä yhdessä.

[QUOTE="heh";24231623]:laugh: Joopasen joo, siinähän se äitiys punnitaan.[/QUOTE]

No mitäpä ajattelet lapsen ajattelevan kännäävästä äidistä? Tuo turvallisuutta? Pieni lapsikin osaa olla huolissaan vanhemmista. Pahimmillaan kun se on sitä, ettei pysty lapsesta huolehtimaan. 0,5% kännissä ei saa ajaa, mutta on muka vastuullinen olemaan pienen lapsen kanssa kotona? Mä vihasin lapsena mutsin baarireissuja!

Joskus 1-3krt/kk, mutta välillä taas ei kiinnosta lähteä pariin kuukauteen mihinkään. En juo alkoholia, käyn klubeilla/bileissä tanssimassa kavereiden kanssa. Lapsia 4kpl.

No mitäpä ajattelet lapsen ajattelevan kännäävästä äidistä? Tuo turvallisuutta? Pieni lapsikin osaa olla huolissaan vanhemmista. Pahimmillaan kun se on sitä, ettei pysty lapsesta huolehtimaan. 0,5% kännissä ei saa ajaa, mutta on muka vastuullinen olemaan pienen lapsen kanssa kotona? Mä vihasin lapsena mutsin baarireissuja!

kuka on puhunut siitä, että juo lapsen ollessa paikalla?

Minun lapset tietävät, että käyn ulkona bileissä vain tanssimassa. Meillä ei kukaan juo alkoholia, eikä kukaan ole meille kännissä tervetullut.

Ai kukaan ei juo lapsen ollessa paikalla? Silti iltalehdessä on hyvin usein otsikko, kuinka joku mamma ajoi kännissä ja lapset kyydissä. Alkoholi ja muut päihteet on suomessa yleisin syy huostaan otolle. Ikävää myös lukea lehdestä, kuinka pienet on jätetty kotiin kun mamma on lähtenyt viinaa vetämään.

Lasten huostaanotot lisääntyneet 50% kymmenessä vuodessa

Tilastokeskuksen julkaisemasta vuosikirjasta käy ilmi, että alkoholin kulutus on kasvanut kymmenessä vuodessa 1,8 litralla asukasta kohti eli 26 prosenttia. Suomalaiset kuluttivat viime vuonna 100-prosenttista alkoholia ennätykselliset 8,7 litraa asukasta kohti.

Lapsia otettiin viime vuonna huostaan 50 prosenttia enemmän kuin vuonna 1997, yhteensä 10 207 lasta. Kodin ulkopuolelle sijoitettiin kaikkiaan 16 059 lasta eli yli 4 000 lasta enemmän kuin kymmenen vuotta aiemmin.

http://www.lasinenlapsuus.fi/Page/758dff71-f279-4c5e-b122-e8169836f7d5.aspx?groupId=ef5ec26a-0328-4770-8850-3ad46551895e&announcementId=f5b555e8-ec91-4e6d-82eb-cb21d31409f8

Ai kukaan ei juo lapsen ollessa paikalla? Silti iltalehdessä on hyvin usein otsikko, kuinka joku mamma ajoi kännissä ja lapset kyydissä. Alkoholi ja muut päihteet on suomessa yleisin syy huostaan otolle. Ikävää myös lukea lehdestä, kuinka pienet on jätetty kotiin kun mamma on lähtenyt viinaa vetämään.

joo tollanen on todella surullista kyllä, mutta käsittääkseni tässä ketjussa puhuttiin baarissa yms ulkona käymisestä eikä kotona ryyppäämisestä. :D

Omalta osaltani voin ainaki vastata, että meillä jos mä oon jossai baarissa niin mies on kotona. Mies ei juo yhtään, eikä halua lähteä likkalauman kanssa mihkä bilettää, joten on kotona lasten kanssa kun mä meen kavereita moikkaamaan. En myöskää aja kännissä, enkä juo lasten nähden ikinä. Miehen kanssa jos yhdessä mennään niin et lapset on yötä jossain, niin ei mennä juomaan vaan, mennään elokuviin tai kavereille istumaan ilman juomaa. Et jos lapsille tulee joku hätä niin on sitten selväpäiset vanhemmat tulossa apuun..

Yhteistyössä