Miten usein työssäkäyvät laittaa lapsensa hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsiajasta nauttiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsiajasta nauttiva

Vieras
Siis päiväkodin lisäksi? Tein "ystävälleni" selväksi, etten kunnioita hänen päätöksiään! Minusta on törkeetä, että lapset ovat pk:ssa arkisin 7/8-16/17 ja vanhemmat töissä. Aamulla vaan vaatteet niskaan ja tarhaan->vanhemmat töihin. Töistä hakemaan muksut, kauppaan ja kotona ruokaa ja lapset nukkumaan klo 19! Nämä siis "näkee" lapsiaan ehkäpä 2h päivässä! Ja viikonloppu kun koittaa niin lapset menee jompana kumpana yönä(pe/la tai la/su) jonnekin hoitoon. Ja tarkotan tosiaan JONNEKIN! Eli ihan sama minne vaan saa ja joku ottaa, jopa puolitutut kelpaa ja ottavat kohteliaisuuttaan!

Olisko kannattanut jättää lapset tekemättä? Ja viikonloput menee niillä sitten bilettäessä.Lapsia kaksi alle 5v ja vanhemmat alle 25.

(Ja ei meilläkään ihan 4 seinän sisällä olla, hoidan edelleen kotona lapsiamme joita kaksi ja yökylässä lapset ovat n.kerran/2-3kk jotta saamme yhteisen illan, ei ryypäten vaan nauttien)

No eipä sitä pieniä lapsia ehdi nähdä kuin pari tuntia päivässä perustyöajoilla. Pakkohan ne on ajoissa nukkumaan käydä, kun on aamulla aikainen herätys!

Sitä ihmettelen kyllä itsekin, jos joku siinä tilanteessa jatkuvasti lapsia hoitoon laittaa vkonloppuisin - siis myös lasten hereillä olo aikana.

Ja lapset siis viedään hoitoon esim. lauantaina jo iltapäivällä, että kerkee rauhassa alotella ja kutsua kaverit kylään ja laitella itseään bilekuntoon.Seuraavana päivänä haetaan sitten iltapäivänpuolella/alkuillasta, että krapula hellittänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja lapset siis viedään hoitoon esim. lauantaina jo iltapäivällä, että kerkee rauhassa alotella ja kutsua kaverit kylään ja laitella itseään bilekuntoon.Seuraavana päivänä haetaan sitten iltapäivänpuolella/alkuillasta, että krapula hellittänyt.

no parempi se on hakea lapset vasta sitten kun on darra poissa kuin hoitaa niitä huonossa kunnossa ;)

voi elämä sentään ap. nauti sinä elämästäsi ja anna muidenkin elää. hoidan lapsiamme kotona, eikä he juurikaan ole olleet yökylässä, vielä. mutta en minä puutu siihen, paljonko muiden lapset ovat hoidossa. ehkä joillekin jopa parempi, että pääsevät kotoa pois, sekä lapsille että aikuisille. anna olla, jooko..

Ei tuo mikään ihannetilanne ole, mutta pahempaa on se, että vanhemmat ryyppäävät, eivätkä vie lasta hoitoon minnekään. Nyt lapset sentään saavat olla vastuuntuntoisten aikuisten luona, jos kotoa ei kerran löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:

no parempi se on hakea lapset vasta sitten kun on darra poissa kuin hoitaa niitä huonossa kunnossa ;)

Miksi te olette tehneet lapsia jos teilläkin on näin? Onneksi on näitä harvassa joissa työ ja biletys menee lasten edelle...;) heidän lapsistaan tulee näitä sekopäitä...

Teen vuorotyötä ja lapset välillä parikin/kk viikonloppua mummuloissa. Mutta mä sitten olen kyllä viikoilla vapaalla, että sinäänsä se on melkein yksi hailee onko noi viikonloppuisin mummuloissa jos minä olen töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:

Miksi te olette tehneet lapsia jos teilläkin on näin? Onneksi on näitä harvassa joissa työ ja biletys menee lasten edelle...;) heidän lapsistaan tulee näitä sekopäitä...

Eli jos lapsia saadaan niin siihen loppuu elämä/oma aika???????????Mä en tunne mittenkään huonoa omatuntoa jos haluan lähteä ulos ja lapset menee mummolaan.mummo tykkää ja lapset tykkää kun saavat viettää aikaa ja sitten saadaan me vanhemmat relata.

Oma elämäkö on sitä, että ollaan krapulassa? Itse en ole koskaan elämässäni ollut krapulassa, ja paljon olen mielestäni elänyt ja kokenut. Lasten kanssa ja ilman.

Meillä on poika(2v2kk) silloin tällöin vklna hoidossa vaikka työssä olemmekin. Tarhapäiviä on vkossa 4 ja tunteja päivässä n. 7.
Ehkä kerran kuussa tai vähän harvemmin poika menee famolle yöhoitoon, joskus meille tulee vahti kotiin mutta silloin olemme kotona kunnes hän nukkuu.

Eli jos lapsia saadaan niin siihen loppuu elämä/oma aika???????????

Ei vaan silloin laitetaan asiat tärkeysjärjestykseen eikä mennä ja meinata samalla lailla kun sinkkuna/ ilman lapsia. Mikä siinä on vaikeeta antaa sitä rakkautta ja turvaa omalle jälkikasvulleen?? Tumpataan se vaan aina tilaisuuden tullen jonnekin, poissa silmistä, poissa mielestä..
Mun käsitykseni omasta ajasta/elämästä ei ole biletystä vaan sitä että näkee kavereitaan/ kyläillään tuttavien kanssa puolin ja toisin, lapsille kavereita/vanhemmalle juttuseuraa. Oma harrastus ja jossain ihanassa kahvilassa käynti ilman lapsia.
Ikävää on että viina vie hallitsee, näköjään myös teillä, koska niin kärkkäänä vastaat!??

Mä olen lähes aina tuntenut syyllisyyttä siitä, että jouduin aikoinaan laittamaan lapseni päivähoitoon. Mutta kun kotihoidontuki loppui eikä siihen maailman aikaan työkykyiviä vielä toimeentulotuellakaan kaupunkin elättänyt, oli pakko käydä töissä. Arkisin siis ehdion omasta mielestänikin olla lasteni kanssa aivan liian vähän. Tähän vaikuttaa varmaan aika paljon se, että en itse ole koskaan joutunut olemaan vieraalla päivähoidossa ja olisin halunnut antaa samanlaisen lapsuuden omille lapsillenikin. Mutta se ei ollut taloudellisista syistä mahdollista.

Olenkin usein miettinyt, että mulla olisi pitänyt olla tällainen työ kuin nyt on silloin, kun lapseni olivat pieniä. Mutta on toi kohta aikuinen kollikin ihan mielissään, kun koulusta tullessaan mä olenkin kotona. Ja teen nykyisin jo yli puolet töistäni etätöinä..joskus voi mennä puolitoista viikkoakin, etten käy työpaikalla lainkaan. Kai sitä koittaa jotenkin korvata edes nyt sen, mitä kuopus aikoinaan menetti.

Kyllä mä aiemminkin kävin silloin tällöin tuulettumassa ystävieni kanssa, mutta vain muutaman kerran vuodessa. Mulla ei onnekseni ole ollut ukkoa juurikaan riippakivenä, joten mulla on ollut täällä kotona aina sitä nk omaa aikaa, kun lapset ovat menneet nukkumaan tai ovat puuhastelleet omiaan.

Juu mielestäni vanhempien on täytynyt tehdä valintoja lasten eduksi ennen kuin lapset päättää hankkia.

Työajoille ei paljoa voi. Monen on käytävä töissä henkensä pitimiksi viimeistään silloin kun kotihoidontuki päättyy. Silloin ei lapsia tosissaan näe hereillä kun muutaman tunnin päivässä.

Mutta jos joka viikonloppu viedään jonnekkin hoitoon :( Ensinnäkin se on lapsellekkin rankkaa hoitoviikon jäljiltä. Vaikka olisi kuinka tuttu paikka ja tutut hoitajat ei se koti ole. Ei kenenkään vanhemman täydy päästä yönyli kestäville riennoille joka viikonloppu! Ne on niitä asioita joista täytyy olla valmis luopumaan perhettä perustaessa. Miksi niitä lapsia maailmaan pukataan toisten hoidettaviksi ja hellittäviksi jos vanhemmat ei itse lastensa kanssa tahdo aikaa viettää.

Eikä vanhempien kuitenkaan tarvitse omasta elämästään kokonaan luopua. Ne biletys reissut ovat mielestäni todellakin ok jos niitä ei nyt joka viikonloppu ole rymyttävä. Aikuinen, valmis vastuulliseksi vanhemmaksi, ei niin toimi!

Ei vaan silloin laitetaan asiat tärkeysjärjestykseen eikä mennä ja meinata samalla lailla kun sinkkuna/ ilman lapsia. Mikä siinä on vaikeeta antaa sitä rakkautta ja turvaa omalle jälkikasvulleen?? Tumpataan se vaan aina tilaisuuden tullen jonnekin, poissa silmistä, poissa mielestä..
Mun käsitykseni omasta ajasta/elämästä ei ole biletystä vaan sitä että näkee kavereitaan/ kyläillään tuttavien kanssa puolin ja toisin, lapsille kavereita/vanhemmalle juttuseuraa. Oma harrastus ja jossain ihanassa kahvilassa käynti ilman lapsia.
Ikävää on että viina vie hallitsee, näköjään myös teillä, koska niin kärkkäänä vastaat!??

Mä vastaan kärkkäästi siksi koska mua ärsyttää toi että jos toinen tykkää viettää omaa aikaa kirjan parissa ja toinen lähtee kavereiden kanssa baariin niin so...Mä ainakin enemmin menen sinne baariin tuulettuu kuin luen väkisin jotain kirjaa tai kyläilen jossain tuttavaperheillä väkisin kun ei kiinnosta ne hevon veetä, Miksi ei saa pitää omaa aikaa sillä tavalla kuin haluaa?Miksi pitää leikkiä jotain TÄYDELLISTÄ äitiä joka vaan aina ajattelee lapsiaa.Miksi ei voi ajatella niin lapsia kuin itseään?????Meillä jos lapset menee mummolaan siinä kohtaa on ajateltu lapsia he rakastavat olla mummolla ja ollaan ajateltu itseämme ja omaa jaksamista!

kummatkin vanhemmista töissä. Vuorotyöstäni johtuen (miehellä tavallinen arkisin klo 8-16 työ) lasten ei kuitenkaan aina tarvitse olla hoidossa ma-pe, vaan arkipäiviinkin osuu heillä vapaapäiviä hoidosta. Muutoin lapset eivät ole hoidossa juuri koskaan. Viimeksi varmaan pari vuotta sitten. Lapsia kolme (8v, 5v ja 2v).

Niin ja tohon otsikkoon liittyen Onko se sitten OK jos on KOTIÄITI ja vie lapsensa hoitoon että pääsee bilettää kuin että käy töissä ja laittaa niin EI Ole sitten ok.aika OUTOA sanon MÄ!

Meillä poika vähän yli 2v, eikä ole ollut koskaan yökylässä, eikä ole tarpeenkaan. Säälittää pitkät hoitopäivät vkolla ja haluan olla hänen kanssaan vkonloput.

Meillä poika vähän yli 2v, eikä ole ollut koskaan yökylässä, eikä ole tarpeenkaan. Säälittää pitkät hoitopäivät vkolla ja haluan olla hänen kanssaan vkonloput.

Mä vastaan kärkkäästi siksi koska mua ärsyttää toi että jos toinen tykkää viettää omaa aikaa kirjan parissa ja toinen lähtee kavereiden kanssa baariin niin so...Mä ainakin enemmin menen sinne baariin tuulettuu kuin luen väkisin jotain kirjaa tai kyläilen jossain tuttavaperheillä väkisin kun ei kiinnosta ne hevon veetä, Miksi ei saa pitää omaa aikaa sillä tavalla kuin haluaa?Miksi pitää leikkiä jotain TÄYDELLISTÄ äitiä joka vaan aina ajattelee lapsiaa.Miksi ei voi ajatella niin lapsia kuin itseään?????Meillä jos lapset menee mummolaan siinä kohtaa on ajateltu lapsia he rakastavat olla mummolla ja ollaan ajateltu itseämme ja omaa jaksamista!

Kuulostat todella oudolta! Katsoin aiempia viestejäsi, olet vieläpä masentunut ja biletät mielummin kavereiden kanssa kun vietät aikaa lapsesi kanssa vaikka pelaten/leikkien/yhdessä ollen. Et ole tasapainoinen, sen kuvan annat.:(

Yhteistyössä