Miten vähentää imetyskertoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tissiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tissiäiti

Vieras
Eli tilanne on se, että poikani on jo 11kk eikä edelleenkään suostu oikein syömään kunnolla muuta kuin tissiä. Tarjoan sinnikkäästi aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Hyvinä päivinä menee 1 pieni purkillinen/ateria. Tissiä sen sijaan poika haluaa KOKO AJAN. Imetän ainakin klo 7, 9, 11, 14, 17, 20, 21, 22......ja koko yön kun poika heräilee vähän väliä. Tuttikaan ei enää kelpaa. Rauhottuu vain ja ainoastaan tissin avulla.

Jatkan mielelläni imetystä vielä, sillä pojalla on maitoallergia eikä apteekin soijapohjainen korvike sovi hänelle. En kuitenkaan millään pysty jatkamaan tätä tahtia, sillä aloitan pian työt ja poika menee päiväkotiin. Haluaisin päästä sellaiseen tilanteeseen, että yöt nukuttaisiin kunnolla ja että imetyskertoja olisi n. 3krt päivässä.

Olen kokeillut unikoulua niin, että poika oppii nukahtamaan ilman tissiä. Ensin onnistui tämä nukahtaminen, mutta sitten herää ja huutaa kunnes saa tissiä. Siis huuto ei lopu millään muulla kuin tissillä. Sitä jatkuu vaikka neljä tuntia putkeen. Trust me, ollaan kokeiltu. Mieheni on myös ollut joitakin iltoja kahdestaan pojan kanssa ja joka kerta olen löytänyt pojan huutamassa tissin perään puolenyön aikaan, vaikka yleensä nukahtaa kahdeksalta. Tuttipullo ei kelpaa. Eikä vesi omasta nokkamukista.

Nyt on ylähampaat tulossa ja ilmavaivoja on jatkuvasti syystä tai toisesta, joten olen toistaiseksi unohtanut unikoulutushaaveet.

Onko kellään tähän mitään vinkkejä? Haluaisin ihan käytännön syistä vähentää näitä imetyskertoja kun kerran aloitan ensi vuoden alussa työt, enkä tod. halua joutua pumppailemaan maitoa vähän väliä jossain vessassa... Hyviä vinkkejä?

Lopettaminen ei ole vaihtoehto.

Kyllä ne imetyskerrat luonnollisesti vähenevät kun aloitat työt. En lähtis muuttamaan mitään ellei ne tiheät imetykset ihan hirveästi haittaa. Oma lapseni oli samanlainen tissitakiainen ja kyllä hän nopeasti oppi, ettei tissiä ole tarjolla kun olen töissä.

Onko tutkittu muut allergiat?

Meillä on maitoallergia ja lisäksi vielä allergiat kananmunalle, naudanlihalle, perunalle ja kalalle. Nämä kun jätettiin pois molempien ruokavaliosta, tyttömme (11 kk) alkoi syömään kunnolla. 10-20 herätyksestä päästiin 3:een yöherätykseen ja toivottavasti nekin vähenevät.

Tyttö on myöskin tissitakiainen ja tutti, tuttipullo tai nokkamuki eivät kelpaa.

Tsemppiä!

Ihanaa kuulla etten ole ainoa tissitakiaisen äiti! Kun juttelee muiden äitien kanssa, tuntuu, että kaikkien muiden lapset on nukkunu 10h yöunia ja tissiä pitää oikein tyrkyttää... No mutta ehkä se tästä.
Olen kanssa miettiny noita allergioita. Olin maitoaltistuksen yhteydessä viikon ilman maitoa ja kananmunaa, eikä poikakaan luonnollisesti niitä saanut. Silloin vatsavaivoja oli tosiaan vähemmän. Peruna on aina aiheuttanut vatsavaivoja, joten olen antanut sen tilalla bataattia. Kananmunaa syön harvoin, eikä se ole aiheuttanut oireita. Kalaa poika ei suostu syömään. Luulen, että ilmavaivat johtuu mun suklaansyönnistä ja kahvinjuonnista. Syön maidotonta tummaa suklaata muutaman palan päivässä ja kahvia 2 kuppia päivässä. Ne on aika tuhtia tavaraa. Maitotuotteet lopetin kun poika oli 2vkoa.

[QUOTE="aloittaja";25010606]Ihanaa kuulla etten ole ainoa tissitakiaisen äiti! Kun juttelee muiden äitien kanssa, tuntuu, että kaikkien muiden lapset on nukkunu 10h yöunia ja tissiä pitää oikein tyrkyttää... No mutta ehkä se tästä.
Olen kanssa miettiny noita allergioita. Olin maitoaltistuksen yhteydessä viikon ilman maitoa ja kananmunaa, eikä poikakaan luonnollisesti niitä saanut. Silloin vatsavaivoja oli tosiaan vähemmän. Peruna on aina aiheuttanut vatsavaivoja, joten olen antanut sen tilalla bataattia. Kananmunaa syön harvoin, eikä se ole aiheuttanut oireita. Kalaa poika ei suostu syömään. Luulen, että ilmavaivat johtuu mun suklaansyönnistä ja kahvinjuonnista. Syön maidotonta tummaa suklaata muutaman palan päivässä ja kahvia 2 kuppia päivässä. Ne on aika tuhtia tavaraa. Maitotuotteet lopetin kun poika oli 2vkoa.[/QUOTE]

Eikö olekin sitten ihanaa, kun nämä äidit, joiden vauvat nukkuvat sen 10h yössä, valittivat, että olipa rikkonainen yö, kun vauva heräsi 3 kertaa? Välillä on tehnyt mieli sanoa ja pahasti, kun ite on nukkunut maksimissaan 45 min kerrallaan 10 kk.

Suklaata en syö, se ei oo ollut typyn masun sekä ihon mieleen. Tyttö on myös atoopikko. Nyt kun on vältetty luettelemani aineet, niin ihokin on alkanut parantumaan. Ihanaa!

Otin asiakseni hoitaa kivun reilu 15min ennen ruokaa.
Ihan ronskisti heitin terveellisen ruokavalion hetkeksi romukoppaan ja tilalle tuli esim. perunaporkkanamuussia lihapullalla, voilla, pastaa kermajuusto kastikkeella jne. Jälkkäriksi vaikka paula jogurttia (aprikoosi kun ei mansikkaa voi)
Lauantaimakkaraa, kermaviiliä, turkkilaista jogurttia hillolla(jossa ei sitruunaa sillä sllekin allerginen)

Pari päivää meni ja tyttö huomasi että tästähän saa nälkään paremmin vastetta. Kun nälkä oli niin äkkiä jääkaapille jotei ehtiny muistaan tissiä. Tissi sit jälkkäriksi.

Pientä kikkailua vaatii vieläkin kun tyttö 1v 2kk. Nytkin taas tissin perään kun 3 hammasta tulossa yhtäaikaa. (poskihampaita) Syö kyllä kun pahimman yli lääkitsee. Öisin valvottaa vaihtelevasti hampaiden tulon mukaan mutta en ole raaskinut huudattaa yöllä kun selvästi on nälkä.

Yhteistyössä