Miten vahvistaa ihoa imetystä varten, kaikki keinot kelpaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika. Ei oo keinoo millä saa ihoa vahvemmaksi. Kyllä se siitä, kivuliain vaihe kesti ekalta lapselta muutaman päivän ja toiselta 2kk. Itkua ja huutoa oli tuo jälkimmäinen ja jätti kyllä pahat traumat. Kaikki kielen jänteet ja imuote katottiin ja kaikki ok, tuppasi vaan olemaan koko ajan tissillä, kun esikko taas 10min ja nukkui 3tuntia.

Vähän ohi aiheen,anteeksi,mutta mulla on toisenlainen imetyskokemus.. Eli,raskausaikana "kaikki" (kaverit,äiti,anoppi,neuvola) puhui siitä miten varsinkin alussa voi imetys sattua ja etenkin nännien iho on kovilla ja voi mennä rikki jne jne.. Kaverin suosituksesta ostin Lansinohia jo reilu kk ennen laskettua aikaa ("se on hyvä olla synnärillä jo mukana..").. Noh,vauva syntyi ja joutui lastenosastolle eli ei päässyt vierihoitoon enkä päässy opettelemaan imetystä kun vasta vauvan ollessa parin päivän ikänen. Sitä ennen mulle opetettiin rintapumpun käyttö ja pumppasin (niitä muutamia tippoja per kerta..) n neljän tunnin välein.. Kun vauva sitten muutaman päivän ikäsenä alko imemään rintaa säännöllisesti,oli ote vähän hakusessa (ja se sattui,ja sitä "korjailtiin") jne.. Imuote oli vauvalla vääränlainen varmaan ekan kuukauden,mutta imu ei sattunut eikä rinnat olleet kipeät eikä iho rikki. Lansinohia tai muita voiteita en ole laittanut ikinä,mutta aina sillon tällön levitin imetyksen jälkeen nänneihin pari tippaa maitoa. Tarinan opetus: kaikilla ei mene iho rikki,kaikkia ei satu imetys vaikka vauvalla olisi väärä ote.

Vähän ohi aiheen,anteeksi,mutta mulla on toisenlainen imetyskokemus.. Eli,raskausaikana "kaikki" (kaverit,äiti,anoppi,neuvola) puhui siitä miten varsinkin alussa voi imetys sattua ja etenkin nännien iho on kovilla ja voi mennä rikki jne jne.. Kaverin suosituksesta ostin Lansinohia jo reilu kk ennen laskettua aikaa ("se on hyvä olla synnärillä jo mukana..").. Noh,vauva syntyi ja joutui lastenosastolle eli ei päässyt vierihoitoon enkä päässy opettelemaan imetystä kun vasta vauvan ollessa parin päivän ikänen. Sitä ennen mulle opetettiin rintapumpun käyttö ja pumppasin (niitä muutamia tippoja per kerta..) n neljän tunnin välein.. Kun vauva sitten muutaman päivän ikäsenä alko imemään rintaa säännöllisesti,oli ote vähän hakusessa (ja se sattui,ja sitä "korjailtiin") jne.. Imuote oli vauvalla vääränlainen varmaan ekan kuukauden,mutta imu ei sattunut eikä rinnat olleet kipeät eikä iho rikki. Lansinohia tai muita voiteita en ole laittanut ikinä,mutta aina sillon tällön levitin imetyksen jälkeen nänneihin pari tippaa maitoa. Tarinan opetus: kaikilla ei mene iho rikki,kaikkia ei satu imetys vaikka vauvalla olisi väärä ote.

Nii-in, se merkkaa paljon, onko vauva tissuttelija vai sellainen joka syö n.3tunnin välein ja siinä saa siis tissitkin vällissä levätä...

Itse käytin ekat 3 kuukautta rintakumia, tosin syynä oli alunperin se että lapsi ei saanut kunnon otetta ilman sitä. 3kkn jälkeen kumi jäi pois ja jotenkin se oli kai jo tavallaan totuttanut _hellästi_ siihen imetykseen! Suosittelen kyllä jos lapsi vain osaa imeä sen kautta!

ainiin ja aapeen kyssäriin, ihon kuntoon ja vahvuuteen vaikuttaa parhaiten se, että syöt paljon rasvaa. Voita, oliiviöljyä, kookosöljyä, pähkinöitä, rasvaisia maitotuotteita jne.

[QUOTE="vieras";22104109]Mitä olet käyttänyt ja huomannut toimivan?[/QUOTE]

Mä aloin hangata kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa nännejä ja nännipihoja teräsvillalla. Se auttoi ainakin minulla. Ei sattunut imetys yhtään.

Yhteistyössä