miten vaikea voi olla pitää puoliaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöh"

Vieras
Ihan typerä ja pieni juttu sattui: olin jonottamassa pienessä putiikissa tiskille ja liikkeeseen tuli nainen. Edelläni ollut asiaskas lähti ja tämä nainen ohitti minut pokkana ja pyyhälsi tiskille. Jäin jotenkin hölmistyneenä katsomaan ja odotin kiltisti uudelleen vuoroani. Vasta jälkikäteen taas sain itseni kiukkuun, olisi kai tuota voinut sanoa, että "anteeksi, mutta minun vuoroni oli ensin" tms. Minulle näin vaan tuntuu käyvän aina, jälkikäteen vain mietin, että olisi pitänyt sanoa niin ja näin. Pöh.

Asiassa on monta puolta; yksi on ehdottomasti se, että oikeasti, miksi ei sanonut, että anteeksi, nyt on mun vuoro.
Tionen puoli kuitenkin on, että jokaiselle käy noin joskus, mutta silloin kun on kovin "kiltti" eikä osaa pitää puoliaan arjessa nuokin jäävät kaihertamaan ihan eri tavalla. jos kokee olevansa ehjä ja hyvä ihminen, kelpaavansa itselleen, on ihan sama pyyhältääkö joku vähemmän fiksu yksilö välillä ohi kyybnärpäät edellä vai ei. Toisen huono käytös on sen ongelma, ei mun. Jos koen itseni muutenkin kelvottomaksi, otan asian henkilökohtaisesti, eikä kyseessä olekkaan vaan joku huonokäytöksinen tyyppi, fvaan ihminen, joka halusi jyrätä juuri minut ja mietin ikuisuuksia, miten olisi kuulunut toimia ja olisiko pitänyt ja jos vaan olisin niin...

Yhteistyössä