Miten vaikuttaa tuloihin, jos muutamme miesystäväni kanssa yhteen?? Olen yh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhteenmuuttava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhteenmuuttava

Vieras
Itse taidan menettää ainakin lapsilisän yh korotuksen, mutta saako mies mitään etuja siitä, että samassa taloudessa asuu lapsia?? Molemmat työttömiä tällä hetkellä, mutta mitenkäs sitten jos toinen pääsee töihin, mitä tukia toinen menettää?? Lapset eivät siis ole miehen. Hänellä on myös omia lapsia, mutta ei asu heidän kanssaan.

No riippuu mitä yhteiskunnan tukia te nostatte, jos on asumistukea pitää ilmoittaa sitten miehen tulot sinne + että muutos asukasluvuissa jos saatte toimeentulotukea teidän täytyy hakea sitä yhdessä eli sun+miehen tulot ym.

siis tottakai saat kaikki mahdolliset yhteiskunnan tuet, vaikka miehesi tienaisi 100 000 euroa vuodessa ja miehen ulosottovelat mitätöidään kun taloudessa on nyt sitten lapsia. Nyt vaan äkkiä kelaan täyttämään hakemuksia

PROVO!

no vaikuttaako miehellä ulosottoon se, että taloudessa asuu lapsia?? Onko se suojaosuus silti sama kuin jos asuisi yksin??

Kannattaisiko nyt miettiä kahteen kertaan kannattaako sun ottaa mies, joka ei osaa hoitaa talousasioitaan.

Sitä taas ei kannata miettiä mitä tukia sä menetät. Mieluummin suunnittelet uuden sulhon kanssa sitä kuinka kaksi aikuista yhdessä onnistuu järjestämään elämän niin, että edes toinen teistä saa työpaikan.

Mutta ensin: ei kukaan fiksu yh ota miestä, jolla asiat rempallaan.

[QUOTE="vieras";24091208]Sä menetät yh-korotukset, ei muuta.[/QUOTE]

Joo... yksinhuoltajakorotus lähtee. Mutta ei hätää!!! Voit nyhtää sen saman 49 euroa (vai paljonko se nykyään onkaan?) exältäsi, siis lastesi isältä. Näin ainakin meillä kävi/tehtiin. Eli mieheni exä muutti uuden kumppanin kanssa yhteen ja vetosi siihen, että yh-korotus on poistunut, että tarvis lisää elareita. Ja sossu nyökytteli päätään, että kyllähän se näin on, ja lähes pakotti mieheni allekirjoittamaan uuden, korkeamman elarisopparin. Näin niiltä exiltä voi nyhtää rahaa ;) Eli kipin kapin sossuun ja exä kärsimään siitä, että pääset muuttamaan uuden kumppanin kanssa yhteen!

[QUOTE="joopa";24091342]J Ja sossu nyökytteli päätään, että kyllähän se näin on, ja lähes pakotti mieheni allekirjoittamaan uuden, korkeamman elarisopparin.[/QUOTE]

Pakotti varmaan joo :D

no mulla on itellään raha-asiat vielä enemmän rempallaan... et se siitä uudesta sulhosta :D

mietittiin vain että vaikuttaako mun lapset miehen tuloihin jotenkin, kun kerran se että mies asuu samassa talossa vaikuttaa mun tuloihin lapsilisien yh korotuksen poistuessa

Pitää kommentoida , että olen täysin yyhoo , käyn töissä.
Asun omistusasunnossa - enkä aio ottaa miestä syömään tulojani , enkä omaisuuttani.
Aajatelen että olen senverran velka alapsellenikin - etten enää hänen toimeentuloaan ja elintasoaan vaaranna.
Tukena tulee lapsilisään tuo yhkorotus toki meillekin - tai siis lapselleni. Ei muita tukia ja raskaimman mukaan mm päivähoitomaksut.
Eli mulla ei ole varaa mieheen :) se olisi ylellisyyttä se...

Muutenkin on aika mielenkiintoista miten usein omat seksuaaliset tarpeet menevät lapsen tai lasten edun edelle - ja rinnalle , jopa yhteen asumaan otetana minkälainen vain mies ?
Toivon että its eopin tuosta yhdestä kerrasta , eli yhteen kertaan heikosti valitusta miehestä - sattumalta lapseni isästä.

Yhteistyössä