Miten vaikuttaa vauvaan, jos isä on pari viikkoa työmatkan takia poissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
Onko teillä kokemusta tai tietoa tällaisesta:

Jos vauva on puolivuotias ja isä ollut tähän mennessä vauvan arjessa lähes päivittäin. Jos nyt tulee pari viikkoa, ettei vauva näe isää, niin miten vaikuttaa?

Itse en jotenkin osaa olla huolissani, mutta mies itse miettii, että unohtaako vauva vallan hänet tuon parin viikon aikana.

Isän kotiutuessa voi olla hetken aikaa (max. tunti) vierastusta mutta kyllä tutut, rakkaat ihmiset muistetaan. Näin on meillä aina mennyt. =) Rauhassa vain aikaa päästä vierastuksesta ohi. Tosin sekin on nähty, että vauva isänsä parin viikon jälkeen nähtyään hyppää syliin samantien.

Kiitos viesteistä. Mä kerron miehelle, että on ne muutkin vauvat isänsä muistaneet. Ja voihan sitä mahdollisesti skypettää, niin tutun äänen ainakin kuulee.

Eiköhän me kummassakin päässä ihan hyvin pärjätä, vaikka ikävä varmasti tulee. :)

Mä olin kahden pienen ja yhden vauvan kanssa 3kk yksin kun isä oli työkeikalla eikä silloin oltu skypeä vielä keksitty. Isommat ikävöi enemmän, vauva vierasti hetken kun isä tuli kotiin

Meillä mies tekee epäsäännöllisesti matkatyötä.. on poissa viikon pari.
Vauva aikana meilläkin iskä hirveesti jännitti muistaako lapsi vielä, alkaako itkee peloissaan kun iskä taas tulee.
Ei alkanut kertaakaan :) vaikka muuten on aina ollutkin vierastava ja arka poika.

Sivusta kun olen kotiin tuloja katsonut, niin lapsi on ollut aina ihan lumoutunut kun iskä on tullut.
Mutta jos iskää on hirveesti jännittänyt, ollut varovainen ettei säikäyttäis lasta, nii sillon lapsikin on ollut vähän varautunut, mun mielestä enempi sen vuoks ett alkanut ihmettelee miksei iskä otakaan sylikn tms. Joskus pitäny ihan sanoa miehelle ett ota nyt syliin kun toinen odottaa :)

Joskus miehen lähdettyä on eka päivä ollu vähän hankala..mut tiistai viimeistää jo mennyt rutiinilla.
Kyllähän lapsi on saattanut etsiä iskää, esim mennyt katsomaan iskän peiton Ja tyynyn alle. Ja iskän tavarat on tosi mielenkiintoisia sillon kun iskä on poissa.

Mut samantien kun iskä tulee kotia, nii äitiä ei kyllä tarvita mihinkää hetkeen. On leikit jatkunu aina samantien just siitä mihin ne on viimeks jääny :)

Ps.jos miehes tulee takas kotia keskellä yötä, nii passita sohvalle nukkuu ettei ainakaa herätä lasta. Jos lapsi yöllä huomaa että iskä on kotona, nii ei tarvii muutamaan tuntiin kuvitella että pääsisit takas nukkuu ;)

Yhteistyössä