Miten vaikuttaisin vähemmän juntilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juntitar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27058742:
Ei ole mitään keskustelua, jos kuuntelee vaan. Annatko jotain pontikkareseptejä heille, vai minkälaiset asiat spugeja kiinnostaa?
Ma en edes ole ihan varma mika tuo spurgu on.Rappioalkoholisteja?
Ei mulla ole mitaan pontikkaresepteja antaa kenellekaan.Enka ma oikeen usko ,etta he pontikkaa edes kettavatkaan.

Ite oon jutellut spurgujen kanssa siinä missä muidenkin ihmisten. En ite aloita keskusteluja, mutta niin Ohiossa kuin Helsingissäkin puhumattakaan muista Suomen paikkakunnista kuten syntymäkaupunkini Kouvola... juttua riittää. Aiheina yleensä yhteiskunnalliset ja poliittiset aiheet, pari piridiileriä neuvoi minulle miten uudemman polkupyörän lukon saa tiirikoitua yms.

Ite oon jutellut spurgujen kanssa siinä missä muidenkin ihmisten. En ite aloita keskusteluja, mutta niin Ohiossa kuin Helsingissäkin puhumattakaan muista Suomen paikkakunnista kuten syntymäkaupunkini Kouvola... juttua riittää. Aiheina yleensä yhteiskunnalliset ja poliittiset aiheet, pari piridiileriä neuvoi minulle miten uudemman polkupyörän lukon saa tiirikoitua yms.

Edelleenkään minusta se ei ole mitään keskustelua, että nyökyttelee päätään ja kommentoi "joo" tai "niin justiin". Että ihan tosissaanko juttelet deekujen kanssa siitä, miten pyörän voi varastaa? Eikö edes yhtään hävettänyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27059681:
Edelleenkään minusta se ei ole mitään keskustelua, että nyökyttelee päätään ja kommentoi "joo" tai "niin justiin". Että ihan tosissaanko juttelet deekujen kanssa siitä, miten pyörän voi varastaa? Eikö edes yhtään hävettänyt?

Hävettänyt? Keskustelu? Öh, ei?

Oon niin utelias ihminen, että kyllä mie tarkentavia kysymyksiä tein, en vain mumissut vaivaantuneena heidän selittäessään vieressä.

[QUOTE="vieras";27052994]Joo hesalaiset on kyllä ihmeellisiä, ei sanota päivää naapurille. Ei puhuta bussissa/metrossa tuntemattomille vaan katsotaan tyhjyyteen. Kävellään niin pirun kiireesti jne.[/QUOTE]

Olen asunut useammassa osoitteessa Helsingissä, ja jokaisessa on valtaosa ihmisistä tervehtinyt naapureita. Jokaisessa olen myös tutustunut ainakin pariin naapuriin, vaikken edes ole mikään supersosiaalinen.

Eiköhän se ongelma nyt lopulta ole, että et hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet ja haluat leikkiä jotain muuta. Elät muiden mielipiteiden kautta. Vain juntit lokeroivat ihmisiä taustan, koulutuksen työn tms. mukaan. Fiksuilla ihmisillä on laaja ystäväpiiri kaikista sosiaaliluoklista.
Nyt vaan kohottamaan itsetuntoa sen sijaan, että mietit mitä muut sinuslta odottavat, alat miettiä mitä sinä elämältäsi haluat.

Samaa mieltä.

Sitä paitsi ei ne akateemiset vanhemmat takaa sitä, että viihtyisi jakkupuvussa. (Jos tämä keskustelu jotenkin siihen jakkupukuun päätyi.) Omasta kokemuksesta puhun tämän.

Minulla oli aikoinaan duunaritaustastaan alemmuutta tunteva työkaveri. Se oli aika väsyttävää, kun hän kohteli minua, kuin olisin syntynyt kultalusikka suussa. Ymmärrän kyllä, että hänellä oli ollut vaikeita vaiheita, mutta ei niitä kannattaisi työkavereille jauhaa. En minäkään hänelle omista taustoistani puhunut, hän vaan ilmeisesti päätteli asiat...

Justjust...

Missä tällaisia kahvihuoneita on? Meiän työpaikalla kaikki lakimiehistä ja yksikönjohtajista alkaen lukevat innolla Seiskaa ja keskustelevat jostain reality-ohjelmista.

Duunarius tai matala koulutus ei ole sama kuin sivistymätön ihminen, eikä korkea koulutus takaa, että ihminen olisi muulla saralla yhtään sen tietävämpi.

Epäilen, että moni aapeen kollega salaa plärää juorulehtiä kampaajalla ja muutenkin esittää sitä roolia, mitä kuvittelevat "oikeaksi". Oikean ei-juntin tunnistaa siitä, että hän on oma itsensä, eikä pelkää muiden arvosteluja. Oma henkilönsä toisia kunnioittaen. Siinä kaikki. Miksi haluaisit jäädä duunipaikkaan, jossa eteneminen onnistuu teeskentelemällä muuta kuin olet? Tekisikö se sinut onnelliseksi?

Millainen on ihminen , joka ei oikeasti koskaan lue seiskaa tms?
Ihminen joka urallaan etenisi nykyistä paremmin, jos olisi katsonut bb:tä ja SILTI aina unohtaa?

:D

Uusimmat

Yhteistyössä