Miten valmistan HK Sisäfilee viljaporsaan maustamaton 640 gr ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono kokki 1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paista voissa kokonaisena tai puolitettuna. Kypsyyden näkee sitenkin, jos katkaisee fileen kesken paistoa. Väri saa olla hieman punertava, mutta ei raaka. Anna vetäytyä hetki vaikka folioon käärittynä, leikkaa ja mausta mustapippurilla ja suolalla. Jos haluaa kastikkeen, sen voi tehdä esim. sipulista, kermasta, smetanasta. Mausteeksi sinappia, mustapippuria ja rosepippuria. Sisäfileen voi paistaa myös siten, että siivuttaa sen noin 2cm siivuiksi ja paistaa sitten. Näin aloittelija voi olla varma kypsyydestä, mutta liha ei ole aivan yhtä mehevää kuin kokonaisena paitettu.

Mä paistaisin pannulla värin pintaan. Sinappia hunajaa, suolaa pippuria paprikajauhetta esim hiero pintaan. Sitten uuniin 100-125 astetta puolen tuntia. Itse laitan paistomittarin ettei mene ylikypsäksi, 77 astessa otan pois uunista vetäytymään folioon.

ei sitten muuta, nyt se on huoneenlämpöinen ja heitän pippuria ja suolaa ja öljyä päälle ja laitan uuniin, Varmaan tulee ihan syötävää. Kiitos vaan mieleni pahoittamisesta.

Öljyä ja edellä lueteltuja mausteita sekaisin.
Hierot hyvin lihan pintaan.
Ota vuoka jonka pohjalle iso folio.
Laske maustettu liha siihen ja uuniin.
Pinta saa väriä , käännä. Lopuksi kietaise folio ympärille.

näin teen, ja mielestäni maailma ei ole vain täydellisiä ihmisiä varten. Joillakin ei näköjään ole muuta tekemistä kuin olla ilkeaä. Hankkikaa elämä. Meillä syödään kohta hyvää lihaa :) Kiitos neuvoista te mukavat :)

tuli hieman kuivaa mutta hyvän makuista ja näköistä. Pdin ehkä hieman liian kauan uunissa, jossain vaiheessa katsoin oli vielä punaista sisältä, ja ehkä uuni oli turhan kuumakin, Mutta ihan syötävää. Siis oikeesti riittäis tuo puoli tuntia ja 125 astetta ?

tuli hieman kuivaa mutta hyvän makuista ja näköistä. Pdin ehkä hieman liian kauan uunissa, jossain vaiheessa katsoin oli vielä punaista sisältä, ja ehkä uuni oli turhan kuumakin, Mutta ihan syötävää. Siis oikeesti riittäis tuo puoli tuntia ja 125 astetta ?

Silloin ainakin riittää jos on esipaistettu nopsaan pannulla. Ihan siis paistimittarilla olen sen sisälämmön katsonu.

Yhteistyössä