Miten valmistat lohen? auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nälkäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nälkäinen

Vieras
En ole koskaan tehny itse lohta, mutta ostin tänään kaupasta lohta koska tekee niiin kovasti mieli :) ja ajattelin kysyä miten te maustatte lohen, ja missä asteessa ja kauanko pitää paistaa?

suolalla ja pippurisekoituksella vaan mä teen, en jaksa vääntää niitä kermahörsseleitä mitä muut tekee.. 225 astetta taitaa olla, ajasta en osaa sanoa, kyllä sä huomaat kun se on valmista..

Mä paistan lohen aina matalassa lämpötilassa, joku 150 astetta. En osaa ajasta sanoa, väristä näkee kun on kypsää. Ja kypsänä irtoaa hyvin siitä nahasta. Maustan vain suolalla, sitruunapippurilla ja tillillä.

Poistan lohifileestä nahkan ja ruodot, laitan vuokaan. Sitruunapippuria sekä hiukan suolaa päälle. Tuoretta tilliä silputtuna reilusti. Ja sitten hiukan ruokakermaa.
Uuniin 200astetta ja noin 20min.

Tämä on hyvä ja nopea: 1 kpl lohifileetä leikkaa neljään annospalaseen.Nehkapuoli alaspäin uunivuokaan.Hivenen sitruunapippuri kalojen päälle. Kuutio pieneksi 200g savukinkkua jonka sekaan 3rkl persiljaa,3tl sinappia ja 1 muna.Sekoita ja jaa seos jokaisen palasen päälle.Vielä juustoraastetta seoksen päälle ja paprika jauhetta. 225astettaja n.30min. Tosi hyvää!!suolaa ei tarvita!!

Minä usein leikkaan medaljongeiksi ja grillaan tai paistan pannulla, on helppo syödä, nahkasuikale irtoaa helposti. Paistan toiselta puolelta noin viisi minuuttia, käännän ja laitan virran pois levyltä, kuumalla pannulla toinen puoli paistuu sopivasti, kun medaljonki on noin 3 cm paksu. Muista nyppiä selkäruodot pois, ne on kenkkuja syödessä, eikä niitä aina ole kaupassa otettu pois.

Yhteistyössä