Miten välttää raskauskiloja ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä olen ihan varma että joillekin kiloja tulee raskaana enemmän kuin toisille huomioimatta ruokavaliota. minä lenkkeilin synnytykseen saakka usean kerran viikossa ja söin tod.näk. terveellisemminki kuin normaalisti, herkuttelin normaalisti, silti sain parikymmentä kiloa (olen normaalipainoinen) en halua mitenkään "puolustella" itseäni, sillä hyvin ovat karisseet poiskin. pari kiloa ehkä on vielä (vauva 4 kk ) mutta en ole nyt paljon syömisiä seurannutkaan:)

esikon aikana tuli +19kg ja en syönyt edes paljoa herkkuja.. :/

Nyt haluisin et max 10kg tulis..

Lihottaako jotkut hedelmät/täysmehut ? << noita nyt tekee oikeestaan vaan mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lihottaako jotkut hedelmät/täysmehut ? << noita nyt tekee oikeestaan vaan mieli.

Kyllä, jos niitä vetelee ihan tolkuttomia määriä ja pitkään. Ei se haittaa, jos näillä helteillä tekee pari viikkoa mieli vaan hedelmiä ja mehua, mutta jos koko raskauden ajan syö holtittomasti hedelmiä jne., niin varmasti näkyy painossa. Raikas salaatti on hyvä vaihtoehto, sekaan voi pilkkoa esim. vähän vesimelonia tai omenaa.

Jostain luin, että periaatteessa raskauden aikaisen lisääntyneen energiantarpeen kuittaisi yhdellä ylimääräisellä juustovoileivällä päivässä. Eli se hömpötys "kahden edestä syömisestä" kannattaa unohtaa ja jatkaa ihan normaalilla ruokavaliolla. Noin 10 kg:n painonnousu on ihan normaali, sitä suurempi kertoo kovasta turvotuksesta tai liiallisesta energiansaannista. Elä kuitenkaan turhaan stressaa, vaikka mietitkin mitä syöt.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Noin 10 kg:n painonnousu on ihan normaali, sitä suurempi kertoo kovasta turvotuksesta tai liiallisesta energiansaannista. Elä kuitenkaan turhaan stressaa, vaikka mietitkin mitä syöt.

pyh. riippuu myös odottajan alkup. painosta.

Mä söin kans kaikkee mitä teki mieli..ei kyllä vaan tehnyt mieli juurikaan mitään muuta kun terveellisiä ruokia, mut välillä myös herkkuja. Kävelin melkein joka päivä sellasen 10km ihan viimesille asti ja raskauden aikana tuli painoo reilu 10kg, synnärille jäi 8kg ja seuraavan viikon aikana lähti 4kg, siitä sit en ole mitään urheillu ja syöny ihan kaikkee (enimmäkseen herkkuja) niin paino tippunut aina 47kg asti. Lähtöpaino mulla oli 55kg. Nyt siis lapsi 1v3kk.

Energiantarve ei lisäänny ennen ku loppuraskaudessa ja silloinkin vain leivän (päällisineen), maitolasillisen ja hedelmän verran.

Osa siitä tulleesta painostahan on kuitenkin useimmilla myös turvotusta. Mulla ainakin loppuraskaudessa pukkas aivan kammottavat turvotukset ja niiden ansiosta sitten painokin nousi reilusti.

Yhteistyössä