Miten valttaa uppoaminen allergiasuohon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rupeloposken mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rupeloposken mamma

Vieras
Meilla vauva 7.5 kk. Edelleen imetan, lisaksi syonyt kiinteita n. 5kk iasta lahtien. Jo ihan pienena oli hyvin kuiva iho ja paljon karstaa paassa. Sitten ihon kunto parani itsestaan, karsta pysyi. Tukkoisuutta oli. Noin 4kk iassa alkoi toiseen poskeen ilmestya silloin talloin pieni kuiva laiska. 5kk iassa alkoi kasvojen ihottuma, joka tulee ja menee. Valilla on parempia jaksoja, sitten taas lehahtelee ja kuivuu. Rasvataan saannollisesti. Kuivia, punoittavia laikkia siis poskissa ja ohimoilla, otsan iho kuivaa ja kutiavaa. Lisaksi kuivaa ihottumaa kasissa ja polvitaipeissa. Maitoallergiaa olen toki epaillyt, ja maitoa valtellyt useaankin otteeseen. Selvaa yhteytta tuohon ihottumaan en ole kuitenkaan huomannut. Ruoka-aineista olen epaillyt myos paarynaa, omenaa, nyt soijaa...Mutta hankala on selvittaa syy-yhteytta. Vauva ei reagoi mihinkaan valittamasti, vaan viiveella. Iho artyy myos kosketuksesta, esim. villaan ja kaikesta hankauksesta. Samoin kuiva huoneilma on pahasta, ulkona iho voi paremmin. Laakarin mukaan kyseessa on atooppinen ihottuma ja hoidoksi riittaa rasvaaminen.
Olen aivan ulalla naiden allergia-asioiden kanssa. Jos ei saada selville mihin vauvani reagoi, niin mita haittaa allergisoiville ruoka-aineille altistumisesta voi hanelle olla? Olen lueskellut aika paljon naista allergioista netista, ja toisilla nayttaa linjana olevan ehdoton valttaminen, mutta toisaalta nykyaan korostetaan myos siedatysta. Mika on totuus? Tuntuu etta nama allergiat ja atopiat ovat loputon suo johon on helppo upota. Toki haluaisin vauvani oireettomaksi, mutta onko se edes mahdollista jos iho joka tapauksessa on atooppinen? Kaikki henkinen energia menee talla hetkella naiden asioiden miettimiseen. Kauheaa hinkua allergiatesteihinkaan ei ole, koska ne ymmartaakseni eivat vauvojen kohdalla ole luotettavia.

Yhteistyössä