Miten välttyä poskien paleltumiselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neuvoton"

Vieras
Meidän 3-vuotiaalla paleltuu posket todella helposti eli ei tarvitse olla kuin muutama aste pakkasta ja viima, niin posket menee valkoisiksi helposti. Onko kukaan keksinyt parempaa ratkaisua kuin kypärämyssy, jossa kuitenkin poskipäät ovat paljaina? Kaulahuivi taas naaman edessä menee hengityksestä kosteaksi.. Haalarien huputkin on surkeita. En ole löytänyt toppahaalaria, jossa olisi riittävän iso huppu ja sellainen, joka suojaisi naamaa. Pakkasvoiteista taas toiset sanoo, ettei pidä käyttää, toiset sanoo, että pitää...Onko kukaan huomannut niillä vaikutusta (positiivista)?

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25119237:
No meillä on laitettu vitalista nassuun koko perheelle puheista viis ja aivan varmasti on toiminut. Mihinhän muuten tuo perustuu tuo väite, että ei säisi laittaa?
Ilmeisesti siihen, että kaikki rasvat sisältää aika paljon vettä ja vesi jäätyy pakkasella. Näin olen kuullut, mutta varmaa tietoa asiasta mulla ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25119237:
No meillä on laitettu vitalista nassuun koko perheelle puheista viis ja aivan varmasti on toiminut. Mihinhän muuten tuo perustuu tuo väite, että ei säisi laittaa?

Mä olen ymmärtänyt kans et vesipohjaiset rasvat ei olis hyvä juttu..Ne kun voi palelluttaa pahemmin tms..

Mut onhan noita ihan pakkasvoiteita mitkä on tuota tarkoitusta varten tehty.

Ilmeisesti siihen, että kaikki rasvat sisältää aika paljon vettä ja vesi jäätyy pakkasella. Näin olen kuullut, mutta varmaa tietoa asiasta mulla ei ole.

Juuri luin jonkun ihotautilääkärin tekstin, jossa sanoi että koska ihmisen ihon pinta ei kuitenkaan koskaan mene pakkasen puolelle, on sula mahdottomuus, että se rasva siitä mihinkään jäätyisi. Että tämä ei ainakaan ole este pakkasrasvan käytölle. Muistaakseni oli jotain muutakin, miksi uskotaan, että ei voisi käyttää... vai oliko se nyt kuitenkin tämä jäätyminen. Hmmm, no itsellä ei ole ollut mitään onkelmaa, vaikka muksusta asti olen rasvat naamassa kulkemut pakkasilla :)

Mutta onko kellään muita vinkkejä, kuin tuo, että rasvaa tai älä rasvaa.... Tuosta on tosiaan niin ristiriitaista tietoa, että en tiedä, kumpaa puolta uskoa.

No voin kertoa ihan omasta kokemuksesta että kun on kerran saanut kunnon paleltumisvamman siitä jää solutasolle "muisti" ja seuraavalla kerralla ne paikat on tosi kylmänarat. Itse käytän urheilukaupasta ostettua vedetöntä rasvaa suojana.

Weledalla on tosi hyvä ulkoiluvoide, sitä laitan oman herkkäihoisen naperoni poskille. http://www.weleda.fi/tuotteet/kovissa-saeaeolosuhteissa/calendula-wind-and-weather-cream-ulkoiluvoide/

Te ketkä olette laittaneet tuota Weledaa lapsille, niin millä kelillä ja voiko sen tosiaan laittaa vain vähän ennen ulkoilua? Oletteko huomanneet, että se olisi vaikuttanut positiivisesti ihoon?

EI, EI, EI, JA EI pakkasvoiteita ja muitakaan voiteita juuri ennen ulosmenoa. Rasvaiset voiteet muodostavat kalvon iholle, jonka alta hiki ei pääse poistumaan ja lisäksi niiden käyttö estää sen huomaamista, että iho on paleltunut. Tutkitusti LISÄÄVÄT paleltumavammojen todennäköisyyttä.

Yhteistyössä