Miten vanhemmat on ennen pärjänny?

hyvin. ja on ollut paljon onnellisempia niin aikuiset kuin lapsetkin. omasta lapsuudesta muistan, että ne oli ne parhaat joulut. lahjoja tuli, mutta ei ylenmäärin. ruokaa oli. ja ainakaan lähipiireissä ei tapeltu mennänkö meille vai teille. eli mennäänkö miehen vanhemmille vai vaimon vanhemmille. silloin ei enty mihinkään, vaan oltiin kotona, ei ollut edes autoja, jolla olis menty. joulupäivänä kukaan ei käynyt missään. tapanina käytiin naapureissa. jotku kävi kirkossa hevosella, mutta me joilla oli karjaa, ei ehditty sinn.

Mä tässä aamutuimaan olen pari kertaa jo hieraissut silmiäni näitä palsta-aloituksia lukiessani...taitaa olla joku vuoden suurin provopäivä meneillään tjtn.

Mä vielä ehkä jollain tasolla ymmärrän (jos oikeen pinnistän ja ponnistan) sen, että joku kyselee vähän sen sopivan lahjamäärän perään ennen joulua. Jos vaikka on esikoinen kyseessä tjtn.

Mutta että vielä näin jouluaaton jälkeenkin. En tajua. Jos ap kysyy, että oliko nää 15 pakettia hyvä määrä ja kaikki vastais, että ei, kun liian vähän, niin mitä ap meinaa sitten tehdä...lähteä heti tapanin jälkeen uudelleen kaupoille ja kääriä vielä pari pakettia lisää, jotka "pukki lähetti jälkitoimituksena" vai mitä helvettiä? :laugh: :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Just mietin, että kun toi oma kuopus on syntynyt -95, silloin ei vielä ollut tähän malliin paikkaa jossa voi tuntea huonoa omaatuntoa siitä että pakottaa lapsen maistamaan jouluruokia tai ei osta sille kaikkea mitä se keksii pyytää. Leikkipuistossa ei ollut tapana keskustella näistä ihan livenä.

Eikä se jouluun rajoittunut, synttärijuhlatkin pidettiin ihan vaan kotona kotitekoisilla tarjoiluilla, kutsuttiin muutama kaveri päiväkodista tai koulusta eikä kukaan kutsumaton sen enempää traumoja saanut. En muista kenenkään äidin soittaneen ja kysyneen miksei hänen lastaan ole kutsuttu

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29372605:
Ennen ei voinu kaksplus palstalta kysellä "onko tää sopiva lahjamäärä"? Piti ihan vaa sokkona mennä. MITEN NE ON PÄRJÄNNY?

Miten mammat on ylipäätään pärjänneet ilman tätä palstaa? Sinäkin, joka roikut täällä päivät pitkät :D

Yhteistyössä