miten vanhemmat voi olla lasten kanssa noin vastuuttomia, ja jos huomauttaa asiasta, niin sitten suututaan ja haukutaan

[QUOTE="jep";27952517]Toki voi olla inhimillisestä erehdyksestä kyse kuten tuossa, mutta tuolloin asiasta huomauttavaa kohtaan reaktio varmaan olisi tiedosta kiittäminen ja kipinkapin paikalle meneminen.[/QUOTE]

Tokitoki, mutta sitähän ei tiedä ennenkuin puuttuu!

Olkaa niiden uimataidottomien lähellä! Oma kokemus säikäytti ja opetti, että en voi jättää uimataidotonta kauemmas vaikka olisi näköyhteys.
Oltiin Kuopiossa kylpylässä ekan kerran. Minä lähdin edeltä lämpimiin poreisiin, uimataitoinen isosisko jäi pikkuveljen kanssa toiseen altaaseen, sanoin että tulkaa perässä. He olivat siis ihan pian tulossa, poika piteli kaiteista kiinni. Ajattelin että ei mitään kun nään selvästi sinne. Ei siinä kai mitään olisi ollutkaan mutta siellä on salakavala poreallas, joka hullusti "imaisee" sisäänsä jos sattuu olemaan sopivassa paikassa. Ja samalla siinä on joku jyrkänne. Poika-parka oli siihen hupsahtanut, olin juuri kiinnittänyt huomion muualle.
Tajusin vasta sitten että jotain oli tapahtunut, kun lapset tuli mun luokse ja poika itku kurkussa. Kyllä säikähdin! Ja moitin itseäni että olin ollut tyhmä kun olin kuvitellut että ei siellä mitään hätää tule.
Meni kauan että poika uskaltautui enää mihinkään vähänkään syvemmälle :(

Ottakaa vanhemmat opiksi! Se oma huomio voi kiinnittyä muualle juuri strategisella hetkellä ja siinä kerkeää jo hukkumaan.

Yhteistyössä