miten vanhoja kananmunia uskallat vielä käyttää?

tähän on olemassa testi.
laitetaan kulhoon vettä ja kananmunat upotetaan sinne. jos pysyvät pohjassa ovat syömäkelpoisia ja jos kohoavat pohjasta niin heitä pois.

On meilläkin ollut pari kk vanhoja. Jos ne ei haise tai näytä omituiselta, nii voi käyttää =) Ne on aika hyvässä pakkauksessa, vaikka kyllähän se ilmaa ja kosteutta läpäisee, siksi hyvä säilyttää viileässä ja pimeässä.

Alkuperäinen kirjoittaja kanafarmarin perillinen:
Alkuperäinen kirjoittaja satutäti83:
huomasin äsken et olin tosa illalla keittäny vahingossa vanhoja munia!!!! ja ehtisin jo syömäänki yhden!!!! vm myyntipvä: 21.4.......
en huomannu mitään eroa, muuta ku myöhemmin ku katoin kennosta päivämäärän ja hieman pelästyin. :D eli melkeen 2kk vanhaa tuli syötyä...

2 kk on mulla ollut se raja, jolloin heitän pois.

ok. eli ei varmaan ole kovin vaarallista.............:)

huomasin äsken et olin tosa illalla keittäny vahingossa vanhoja munia!!!! ja ehtisin jo syömäänki yhden!!!! vm myyntipvä: 21.4.......
en huomannu mitään eroa, muuta ku myöhemmin ku katoin kennosta päivämäärän ja hieman pelästyin. :D eli melkeen 2kk vanhaa tuli syötyä...

No mä uskon, että olisit kyllä haistanut, mikäli olisi ollut vaarallista :D Mädäntynyt kananmuna nimittäina haisee sitten sellaiselle, että sitä ei vahingossa mihinkään laita :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On meilläkin ollut pari kk vanhoja. Jos ne ei haise tai näytä omituiselta, nii voi käyttää =) Ne on aika hyvässä pakkauksessa, vaikka kyllähän se ilmaa ja kosteutta läpäisee, siksi hyvä säilyttää viileässä ja pimeässä.

joo no mulla nuo munat ollu ihan jääkaapissa koko aika ja tosiaan en huomannu kattoa päivämäärää ollenkaa...:/
kuulemma säilyy kylmässä just sen pari kk.

joo no mulla nuo munat ollu ihan jääkaapissa koko aika ja tosiaan en huomannu kattoa päivämäärää ollenkaa...:/

Eikö ne ole liian kylmässä vai kuinka lämmin sun kaappis on?

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

No mä uskon, että olisit kyllä haistanut, mikäli olisi ollut vaarallista :D Mädäntynyt kananmuna nimittäina haisee sitten sellaiselle, että sitä ei vahingossa mihinkään laita :D

voi olla =) ihan hyvällä ruokahalulla söin leivän päällä ja ihan hyvältä maistui :D

Eikö ne ole liian kylmässä vai kuinka lämmin sun kaappis on?

ööö, en oo kattonu lämpötilaa...kai semmonen iha perus.......
0-5 ja mulla se on kolmosella

Sitten se on liian kylmä jo jääkaapiksikin ja myös kananmunille. Kuluttaa paljon sähköä jos tosiaan noin kylmänä pidät. Mulla ei ole ikinä kolmosella, 2lla on juuri oikea lämpötila ja sama pakastimen kanssa

Sitten se on liian kylmä jo jääkaapiksikin ja myös kananmunille. Kuluttaa paljon sähköä jos tosiaan noin kylmänä pidät. Mulla ei ole ikinä kolmosella, 2lla on juuri oikea lämpötila ja sama pakastimen kanssa

ai, en tiennykkään. =)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Jääkaapissa sopiva lämpötila on keskimäärin +5 °C. Pakastimessa hyvä keskilämpötila on -18 °C.
Kannattaa pitää lämpömittaria jääkaapissa

mul ei lämpömittaria. :( pitäs varmaa hankkia semmonen.......

Jebou!
Olin just laittamassa 7 munaa mun kiinalaiseen kaalipataan ja päiväys oli 8.11.2010. Nyt on 2.12.2010 ja aattelin tulla nettiin varmistamaan, että kai nuin tuoreat munat voi vielä käyttää. Löysin ton testiohjeen ja laitoin kattilan täyteen vettä ja munat sinne. 6 munaa jäi kellumaan ja yksi vain meni pohjaan!!! Munat olivat ruskeita Pirkka munia!!! Eli kolmessa viikossa pirkka-munat meni pilalle!!!? En sitte uskaltanu sitä yhtäkään käyttää, sekin oli sillee kevyesti pohjassa et vähän siinä ja siinä. Kyllä Lidlin munat säilyy monta kuukautta!!!

Jebou!
Olin just laittamassa 7 munaa mun kiinalaiseen kaalipataan ja päiväys oli 8.11.2010. Nyt on 2.12.2010 ja aattelin tulla nettiin varmistamaan, että kai nuin tuoreat munat voi vielä käyttää. Löysin ton testiohjeen ja laitoin kattilan täyteen vettä ja munat sinne. 6 munaa jäi kellumaan ja yksi vain meni pohjaan!!! Munat olivat ruskeita Pirkka munia!!! Eli kolmessa viikossa pirkka-munat meni pilalle!!!? En sitte uskaltanu sitä yhtäkään käyttää, sekin oli sillee kevyesti pohjassa et vähän siinä ja siinä. Kyllä Lidlin munat säilyy monta kuukautta!!!

Luuletko että pirkka valmistaa niitä munia tai lidl? Samoista kanaloista ne munat tulee

24.3.2012 oli parasta ennen päivämäärä. En huomannut mitään paistetussa kananmunassa, mutta vaimo jätti syömättä omansa, koska maistui pahalle hänen mielestään.Munat oli tuotu poikamme jääkaapista.Vasta vaimon kommentin jälkeen katsoin munakotelon päivämäärää.Jos ette kuule minusta mitään huomenna.Olen kanttuvei.

tuos 10 minuuttia sitten heitin kanamunapaketin roskii kun hais kaapissa. Aamulla ihmettelin,et mikä kaapsissa haisee,mut en kerinny ruveta tutkimaan. Äsken sit otin asiakseni ja huomasin,et kananmunia oli kaks täyttäpakettia ja toisessa päivämäärä 1.12 ja se hais kamalalle ihan mädälle kalalle. kaksi kananmunaa oli menny rikki ja ne oli pilaantuneet ja siksi haisi.
Ikinä ei ole ennen yhtään kananmunaa ollu pilalla vaikka olleet vanhojakin.

Vatsan tyhjäksi.Nyt vaimo meinasi ,että et olisi huomannut lainkaan ,jos hän ei olisi sanonut,että hänen munansa maistui pahalle.Itse en kyllä huomannut munan maussa mitään erikoista, enkä haistanut mitään erikoista rikkoessani munan.Mutta odotellaan...

meillä heti kun munien päiväys on vanha teen luotettavan vesi testin eli,kananmuna vesiastiaan,jos kelluu tai kääntyy pystyyn se ei ole syötävää.myös hajusta voi päätellä vaikka mitä