Miten vauva nukutetaan päiväunille omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syliäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syliäiti

Vieras
2vko:a vanha vauva nukahtaa päivällä vain syliin ja herää kun laitan äippäpakkauksen laatikkoon, joka toimii päiväunisänkynä. Yöllä tilanne vähän parempi (nukkuu omassa sängyssään meidän sängyn vieressä), mutta välillä silloinkin joudun ottamaan viereen kun ei muuten nuku ja sitten en taas itse uskalla kunnolla nukkua.

Pieni vauva ei ole biologisesti valmis nukahtamaan ja nukkumaan yksin. Oma vauva nukkuu vain kun olen lähellä. Vauva ei tiedä että äiti on olemassa vaikkei häntä näy, eikä tiedä myöskään syntyneensä 2000•luvun Suomeen. Vauvalle yksin jääminen merkitsee yhtä kuin kuoleman uhkaa.

Hän on vielä kovin pieni, anna nukkua sylissä jos siihen on mahdollisuus! Ei mutta oikeasti on kiva, että saa sen vastasyntyneen joskus käpälistään laskettua, tiedän... Laita kapaloon? Tai valmiiksi peiton mutkaan nukkumaan. Meillä vauva heräsi aina kun lämpimästä sylistä laski viileään sänkyyn. Peittoon kääriminen auttoi, ei toiminut kyllä joka kerta... Mutta kuitenkin pieni vauva kuuluu syliin tai viereen!

Jos sulla on vaunuihin kantokassi tai koppa niin laita lapsi sellaiseen ja heiluttele kahvoista tarvittaessa. Laita sitten vaikka olkkariin johonkin se koppa niin vauva on siellä missä sinäkin.
Tutti on myöd kätevä nukuttaja. Ja kyljelleen jos laitat sänkyyn niin voit taputtaa pepulle.

voi anna nukkua sylissä noin pienen... on jo tosi "isoa" jos öisin nukkuu erillään. Mä oon antanut kaikkien lasten nukkua vieressä eikä ole myöhemmin ollut mitään ongelmia siirtää omaan sänkyyn, päinvastoin, perusturva kun on kunnossa niin myöhemmin ei koe turvattomuutta yksinkään.

Minulla on 7kk vauva joka nukkuu päikkärit joko vaunuissa tai meidän sängyllä mun vieressä, yksin en saa nukkumaan. Yöunet myös vieressä...nukutan viereen ja kun nukahtaa painun kattomaan töllöä. Olenkohan ongelmissa vielä tämän vieressä olijan kanssa!?!?

Noin pienellä ei ole väliä nukkuuko syliin vai sänkyyn. Sulla vielä hormooniboosti auttaa jaksamaan, vaikka vain syli kelpaisi. Mutta tulevaisuudessa, niin lapsi nukkuu minne se oppii nukkumaan. Pari ekaa yötä voi olla huutoa, mutta sen kun kestää ja kärsii, se palkitsee lopulta.

Noin pienellä ei ole väliä nukkuuko syliin vai sänkyyn. Sulla vielä hormooniboosti auttaa jaksamaan, vaikka vain syli kelpaisi. Mutta tulevaisuudessa, niin lapsi nukkuu minne se oppii nukkumaan. Pari ekaa yötä voi olla huutoa, mutta sen kun kestää ja kärsii, se palkitsee lopulta.

Kyllä perhepeti ja vieressä nukkuminenkim voi olla hyvä ratkaisu. Kun saa läheisyyttä silloin kun sitä kaipaa, pärjää myöhemmin paremmin hetken ilman äitiä.

[QUOTE="elea";30533144]voi anna nukkua sylissä noin pienen... on jo tosi "isoa" jos öisin nukkuu erillään. Mä oon antanut kaikkien lasten nukkua vieressä eikä ole myöhemmin ollut mitään ongelmia siirtää omaan sänkyyn, päinvastoin, perusturva kun on kunnossa niin myöhemmin ei koe turvattomuutta yksinkään.[/QUOTE]

Minkä ikäisenä olet siirtänyt omaan sänkyyn?

Mä ainakin oman 2.5vk vanhan syötän ja kun se on puoliunessa niin nostan omaan sänkyyn ja sinne se nukahtaa. Istun kyl vieressä sen aikaa että se on unessa. Öisin nukkuu myös omassa sängyssä. Joskus päivällä nukkuu hetken sylissä ennen kuin laitan omaan sänkyyn

Alkuperäinen kirjoittaja Perhepetiläinen;30532710:
Vauvalle yksin jääminen merkitsee yhtä kuin kuoleman uhkaa.

Älä puhu sontaa :D Ei se vauva yksin ole vaikka nukkuisikin omassa sängyssä.

Meidän vauva on nukkunut aina omassa sängyssä ja ei tasan ole tuntenut turvattomuutta. Muuten on sylitelty hyvinkin paljon.

Kyllä se vauva oppii nukahtamaan ja nukkuukin omassa sängyssä jos ei äiti ole hätäisenä heti nostamassa sitä sieltä kun vauva vain hengittääkin syvempään ;)

Minä en nukkunut silmänräpäystäkään niin, että vauva oli samassa sängyssä. Pelkäsin koko ajan kierähtäväni hänen päälleen. Nukutin sylissä ja siirsin omaan sänkyyn nukkumaan. Nukkui hyvin yönsä jo pienestä pitäen (6 h + yösyöttö+ toinen 6 h päälle, lisäksi ensimmäisen kolmen kk:n ajan kahdet kolmen tunnin päiväunet, sen jälkeen yhdet ). 6 kuukauden iässä oli oppinut nukahtamaan itse omaan sänkyynsä.

Yhteistyössä